Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør gutter (og noen jenter) så aldeles redde for forpliktninger at de stikker av så raskt forelskelsen har lagt seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det hele koker ned til: He/she just isn't that much into you.

Synd, men sant. Det merkes kjapt naar den som saa absolutt trengte aa vaere singel bruker kun noen faa uker paa aa havne i et forhold etter aa ha sverget hellig til singellivet.

Skrevet

Synd, men sant. Det merkes kjapt naar den som saa absolutt trengte aa vaere singel bruker kun noen faa uker paa aa havne i et forhold etter aa ha sverget hellig til singellivet.

For min del er det fordi jeg får angst av å tenke å ikke kunne være med noen andre resten av livet (hvis det skulle bli veldig seriøst forhold da)... Ligger alltid å skurrer i bakhodet.

Og så er det godt å være fri og frank. Er nok litt ensom ulv og trives med det.

Kanskje det endrer seg med tiden..

Gjest lissi32
Skrevet
For min del er det fordi jeg får angst av å tenke å ikke kunne være med noen andre resten av livet (hvis det skulle bli veldig seriøst forhold da)... Ligger alltid å skurrer i bakhodet.

Og så er det godt å være fri og frank. Er nok litt ensom ulv og trives med det.

Kanskje det endrer seg med tiden..

Kanskje lurt å ta et år om gangen??

Gjest jente 27
Skrevet
Hva er det som gjør gutter (og noen jenter) så aldeles redde for forpliktninger at de stikker av så raskt forelskelsen har lagt seg?

Jeg har forpliktelsesvegring fordi jeg er redd for å bli såret og fordi jeg rett og slett liker meg best alene. Synes det er slitsomt med folk rundt meg hele tiden.

Skrevet

Hei :-)

Jeg er ei jente som aldri har hatt et forhold. Er 21 år. Jeg har ikke klart å forplikte meg til noen. Drev med en gutt av og på i 2,5 år ca, og vi var aldri sammen. Det gikk bare ikke. Så drev jeg med en annen i 6 måneder, og ble aldri sammen med han. Hvorfor jeg ikke klarer det? Hmm...

1.Jeg liker singellivet.

2.Jeg stoler ikke på noen.

3.Jeg skjønner ikke poenget med forhold.

4.Jeg vet det kommer til å ende (ikke pessimist, bare fakta).

5.Jeg blir ikke forelsket.

Osv.

Nå kommer jo jeg fra en helt annen kultur enn de fleste, og har opplevd hvor onde mennesker kan være, og hvor lite mennesker er villige til å forandre seg. Terrorisme, mishandling. You name it. Kanskje derfor jeg har så lite tro på folk. Og hjertet mitt er skjørt, så jeg har på en måte bare ikke helt skjønt hvorfor jeg skulle vært villig til å sette det på spill.

Sånn har jeg levd i alle år. Men i dag, endte det med en jeg har holdt på med i 3 måneder, og jeg har det faktisk vondt. Jeg kunne faktisk vurdere et forhold, men det gikk ikke. Viser det da at mennesker kan forandre seg? Eller, at det bare bekreftet det jeg fryktet fra starten?

Uansett, tror gutter liker å være single og klarer ikke tanken på at de må holde seg til èn person lenge. Mange er også redd for å bli såret.

Skrevet

Sukk - dette har mine exer også sagt.

Min nåværende kjæreste, selv om jeg VET at han er glad i meg, sa det samme, på en litt diskret måte: det å være sammen med noen betød å holde seg til valget man har tatt, selv om det alltid finnes noe bedre der ute (ja, "bedre" var ordet han brukte... :-( Mannfolk... men er ganske sikker på at det bare var litt ubetenksomt sagt, jeg vet at han er veldig glad i meg og setter stor pris på forholdet vårt).

Først da han sa dette ble jeg veldig lei meg. Det var ikke så koselig å høre. Men i ettertid tenker jeg at jeg er glad for at jeg har en mann som er bevisst på dette, og tenker over ting.

Så det er tydeligvis en svært vanlig følelse hos menn, at de føler det som et veldig stort offer, å være monogam for resten av livet.

Selv er jeg sjeleglad for at jeg slipper å ha ONS mer, så slitsomt å være singel og ligge med folk og ha alle muligheter åpne. Og bare ha sex med HAM for resten av livet, det gleder jeg meg til :-)

Skrevet

Hvorfor? Fordi jeg ikke ønsker å tilbringe all min tid med en person. Livet mitt har såvidt begynt, og det er ikke særlig langt. Jeg skal reise, oppleve, eksperimentere og utvikle meg selv i mange mange år fremover. Derfor kommer du ikke til å få nøkler til leiligheten min, vi kommer ikke til å gifte oss og vi kommer ikke til å prate om den flotte fremtiden vår med barn, hus, volvo og hund.

Dette vet alle jeg treffer før vi i det hele tatt har kysset.

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...