Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger tur til Tromsø og omegn til sommeren.

Det blir noen dager i selve Tromsø før vi leier bil en ukes tid. Har da planer om å besøke Senja.

For dere som kjenner området; er det noe annet sted vi også bør få med oss denne uka?

Tips mottas gjerne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

høres herlig ut! Har du/dere vært her/i området tidligere ?

Jeg var her for første gang i sommer, og ble totalt forelsket. (bor her nå :-)

Hvis dere er glad i å være på biltur og kjøre og se og kose dere, ja da er det mange muligheter . Lyngsalpene er lekkert. Ringvassøy og Vangsøy. Kvaløya med Sommarøy er meget meget vakkert. Derfra kan dere evt ta båt over til Senja, og kjøre veien over Senja, og ut til noen av "taggene" på Senja. ( å kjøre over Senja tar ca 1,5 time). Fra Senja kan dere ta båt over til Andøya, og til Bleik. (1 mil fra Andenes på vestsida), der er norges lengste sandstrand og det er utrolig vakkert der. Jeg ble der i tre dager, der kan du også se hval fra fastlandet ( du ser dem også på ferga over) og de har en veldig koselig pub der. Og innmari koselige folk! Så kan dere kjøre kjapt tilbake til Tromsø og lever bilen feks. Balsfjorden og Finnsnes....jeg synes kysten er det flotteste, med de ville fjellene og de flotte strendene og den gode fisken :-) indre Troms er skog og skog og villmark-men kanskje dere liker det ? God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...