Gjest Frierinnen Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg skal fri til min elskede 29. februar - hvis alt går etter planen. Ringer skal jeg ordne, men bortsett fra det så vil jeg gjerne gjøre noe ekstra. Romantikk må det være, men også humor, da forholdet vårt er lekent og vi ler mye. Vi har vært sammen i 4 år, og vi vet at vi vil dele livet. Han har bare ikke fått ut fingeren og fridd. Vi har hatt mange ting underveis i forholdet (utenforstående ting) som kunne gjort sitt til at vi ga opp, men vi elsket hverandre skyhøyt fra den dagen vi så hverandre i øynene for første gang. Jeg har aldri drømt om bryllup, men jeg kjenner at jeg ønsker meg ekteskapet. Dere kloke, smarte og varme damer, kan dere hjelpe en frierinne i "nød"?
Gjest Frierinnen Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 PS: Disse utenforstående ting har ikke vært utroskap eller ligneden. Vi har kjempet oss igjennom sykdom, dårlig økonomi, sabotasje fra hans eks, samt at han har barn fra før. Altså - massevis av kjærlighet. :rødme:
Kanutten Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hei Så gøy at du skal fri 29 februar. Det samme skal jeg. HAr prøvd å lage samme tråd som deg, emn desverre dukket det ikke opp så mye hjelp. Jeg begynner å finne ut hvordan jeg skal gjøre det nå, men har desverre ingen råd til deg. Ønsker deg masse lykke til.
Gjest Frierinnen Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Hei Så gøy at du skal fri 29 februar. Det samme skal jeg. HAr prøvd å lage samme tråd som deg, emn desverre dukket det ikke opp så mye hjelp. Jeg begynner å finne ut hvordan jeg skal gjøre det nå, men har desverre ingen råd til deg. Ønsker deg masse lykke til. Da må vi to legge en plan sammen? Hva med å bruke tråden til litt tenking. Jeg tør ikke lage dokumenter på pc'n osv, for hvem vet hva han kan dumpe oppi. Ikke for at han roter på min maskin, men vi har full tilgang til hverandres. Jeg må tenke litt, og i morgen skal jeg ha kommet med noe. Jeg dropper den fine middagen, osv, for jeg vil gjerne at det skal være en komplett overraskelse. Sånn har jeg tenkt til nå: 29. februar er en fredag. - Finne en hjemmeaktivitet han og jeg kan gjøre sammen. Det er ikke uvanlig hos oss. - Kanskje foreslå å åpne en vin (jeg tror jeg trenger det) - og så er det masse blankt nedover - - - Skriv gjerne ned hva du har tenkt. Kanskje vi i fellesskap kan få noen gode ideer? Lykke til til deg også! Vi er modige!!!!!!
Kanutten Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen. Har ikke så lyst til å skrive her inne hva jeg skal gjøre, men om du logger deg på og sender meg en PM, så kan jeg fortelle deg det.
DDuck Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 ooooo så koselig Hva med å lage en liten god dessert å pakke ringen i?? Vet det er gammeldags, men det blir nok veldig overraskende... eller sjenke vin i glasset hans å ha ringen i bunnen av glasset uten at han ser det? Kansje dra på kino å få en avtale med kinofolket at det kan stå på lerretet før filmen "*****, vil du gifte deg med meg?" og gå ned på kne hvis du ikke vil ha det så intimt? Det samme med å få det som førstesideoppslag i avisen der det er bilde av deg og overskriften er "****,vil du gifte deg med meg?" Eller rett og slett bare kose dere med god mat og vin og gå på kne helt tradisjonelt? Lykke til så masse til dere begge to Si ifra hva utfallet blir
Frk Johansen Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Du kan også rykke inn en annonse i avisen, om du tør. En venninne av meg ble fridd til på den måten, annonsen var i farger så det var umulig ikke å få øye på den.
Kanutten Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Hei Så gøy at det begynner å komme litt innspill. Jeg skal faktisk gjøre noe ala rykke inn en annonse, men jeg skal gjøre det på nettet. På en nettside jeg vet samboeren min er inne på hver dag. ( Han har det som startside.) Bilde har jeg vært hos fotograf å fått tatt, og det ble ganske kult. SÅ jeg gleder meg veldig. Klem
janne84 Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 jeg har ikke fridd selv, men ei vennine av meg har gjort det... Da lånte hun et lokale, sa til mannen at han måtte komme å hente henne.. Da hadde hun laget til ute med fakler, slik de lagde en sti.. dette varte hele veien inn til lokakelt, der sto hun i et hjerte av telys. I tilegg hadde hun strødd med roseblad på "veien".. Kjempe romantisk :rødme: I tilegg hadde hun laget en cd med "deres" sanger som sto på i bakgrunnen... Etter hun hadde fridd og så klart hadde sagt ja for de hjem å spiste en god middag, og hadde en romantisk kveld som ny forlova
Gjest Cataliina Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Ååå, så romantisk :rødme: Det med rosebladene - vet du om hun rev de av selve rosene, eller fikk kjøpt dem separat? Prøvd å spørre og finne ut andre steder, men har ikke funnet det ut enda. Og Frierinnen - så morsomt at dere har et sånt lekent forhold, hvordan hjemmeaktiviteter er det snakk om? Vil gjerne ha tips på sånt!
janne84 Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 hun rev de av roser.. Kan jo kjøpe noen billige roser, så blir det ikke så gale dyrt
Gjest Frierinnen Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Ååå, så romantisk :rødme: Det med rosebladene - vet du om hun rev de av selve rosene, eller fikk kjøpt dem separat? Prøvd å spørre og finne ut andre steder, men har ikke funnet det ut enda. Og Frierinnen - så morsomt at dere har et sånt lekent forhold, hvordan hjemmeaktiviteter er det snakk om? Vil gjerne ha tips på sånt! Hjemmeaktiviteter kan være å spille et morsomt spill, kort, eller lignende. Eller det kan være å lage mat sammen/bake. Vi kan lese høyt for hverandre. Om sommeren er vi mye på småturer. Pakker mat og kaffe og drar enten bare vi to, har med barna når de er hos oss, drar med venner osv, på en strand, i skogen eller lignende.. Der er man fri for tv, data osv. Men for all del, vi sitter da og glor på tv innimellom vi også, eller på hver vår datamaskin. Men det handler om å ønske å tilbringe tid sammen, og virkelig like å være sammen med den andre. Gode venner i bunnen. Roseblader blir det ikke hos meg. Min kjære hadde lagt ut det ved en anledning, og de ferske er i allefall vanskelige å få bort. De klistrer seg til alt. Det finnes mange andre måter å være romantisk på.. (Og de tørkede rosebladene blir bare smuler når man trår på dem..) Ok, nok unnasluntring på jobb. :-) Håper forresten på flere forslag.
lirypa Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Det nærmer seg Jeg har bladd meg gjennom hundrevis av sider her inne for å få noen tips - jeg har nemlig også planer om å fri til min kjære den 29. februar :rødme: Vi er begge friluftsmennesker og jeg ønsker å fri mens vi er i fjellet! Så nå har jeg fått ordnet det sånn at vi skal til fjells den aktuelle helgen. Jeg skal forsøke å få til at vi drar litt tidlig fra jobb, sånn at vi får tid til en liten fjelltur når vi kommer opp på fredagen. Og mens vi er ute på tur har jeg planer om å fri. Akkurat hvordan jeg skal gjøre dette er fortsatt veldig usikkert. Men jeg ønsker i allefall å ordne med ringer på forhånd - med en inskripsjon som betyr noe helt spesielt for oss. kanskje lage eller kjøpe en fin eske til å ha ringene oppi. Jeg har lyst til å gjøre noe som er romantisk...men foreløpig er det bare vilt kaos i hodet mitt :rødme: Kan hende jeg får en venninne som jeg vet skal være i området, til å tenne fakler i et hjerte på et spseielt sted før vi kommer. Spesielt dersom vi ikke kommer fram før det blir mørkt... hmmm...må gruble... Kom gjerne med innspill!
Kanutten Skrevet 8. februar 2008 #14 Skrevet 8. februar 2008 * Dytte litt... Nærmer seg nå jenter. Gledergruer meg jeg. Men tror jeg har alt klart, hva med dere andre?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 jeg vil anbefale at du ikke gjør det. Og gifte seg er en gammel skikk som vi moderne mennesker burde slutte med
Gjest AnneShirley Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 jeg vil anbefale at du ikke gjør det. Og gifte seg er en gammel skikk som vi moderne mennesker burde slutte med Tøys og tull! Det å gifte seg er både hyggelig og "praktisk". Lykke til med frieriene jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå