Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg traff kjæresten min, sa han at han alltid trekker seg unna hvis det blir bråk på byen. Men før jul fikk jeg oppleve at dette ikke stemmer..

Vi satt på et utested og en mann kom inn. Mannen satte seg ned, og plutselig begynte kjæresten min å krangle med ham. Han sa "Prøver du å legge an på dama mi? Har du lyst på henne?" Så prøvde han å slå knyttneven etter ham. Heldigvis var vi flere tilstede som dro dem fra hverandre før det ble noe alvorlig. Denne mannen hadde ikke prøvd å legge an på meg, så kjæresten min startet kranglingen helt umotivert.

Dagen etter sa han at han hadde fått blackout, og ikke husket noe av det. Han sa at utestedet ikke burde skjenket ham så mye sprit, og at jeg (!) burde passet bedre på ham. Men han lovet meg da i alle fall å bli mer forsiktig med sprit.

Så nå i helgen havnet han igjen i bråk. Jeg var ikke tilstede, men han ringte meg etterpå. Han hadde gitt ei jente en klem. Kjæresten hennes ble sjalu, og gav ham en på trynet. Dette svarte han med å slå ham med knyttneven så han "spratt to meter opp i lufta". Dette sa han med stolthet i stemmen.

Jeg sa at jeg trodde han helst ville unngå bråk. Da sa han at ingen får kødde med ham..

Jeg føler jeg bare må godta dette. Overreagerer jeg når jeg begynner å tvile på om jeg vil satse på denne mannen?

Han har aldri vært voldelig mot meg. Men han har truet med å ta livet sitt når vi har hatt problemer i forholdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig mange som blir voldelige i fylla da! vanskelig problemstilling det der! personlig tror jeg ikke jeg ville gjort det slutt med en ellers bra kar bare fordi han gjør dumme ting i fylla da..

.. og hva slags steder vanker dere på? hehe, hørtes ut som litt drøyt sjalu mennesker, aldri sett på makan, og jeg er på byen hver eneste helg :P

Skrevet

Det ville skremt meg i hvert fall. For det første virker det som han har lite selvinnsikt når han har sagt til deg at han ikke bråker i fylla, og ikke minst de dårlige unnskyldningene etter den første episoden (legger skylda på andre). For det andre finnes det mange menn som IKKE slåss i fylla, selv av de som av og til drikker seg gode og fulle og teite. Vold, fyll og dårlig selvinnsikt er en dårlig kombinasjon som KAN utvikle seg til vold mot deg også i verste fall, og uansett sett skaper det jo ubehagelige situasjoner for dere ute på byen eller på fest. For det tredje - sånne trusler om å ta livet om det blir slutt er simpel manipulering. Jeg synes han høres litt kjip ut rett og slett, og du overreagerer ikke.

Skrevet

Høres akkurat ut som eksen min, han ble også hissig i fylla. Var han i det rette lunet, kunne han hisse seg opp over at noen "så feil" på ham.

Han var dog aldri voldelig mot meg da, og jeg var aldri redd for det heller. Syns bare det var tåpelig når han ble så hissig, at jeg som regel bare gikk... ;)

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg ville bedt mannen drikke mindre =p

Skrevet

Hvis en vet selv at en ikke har god nok kontrol da en er fyll, skulle en ha kontrol over hvor mye en drikker.

Jeg liker absolutt ikke den typen mennesker så for min del hadde dette vært et sterkt argument å vurdere forholdet. Dette bare er høytt opp i prioriteringslista for meg - jeg liker ikke fyllebråk (eller noen slags bråk for den slags skyld).

Skrevet

Unnskyld at jeg er litt direkte. Mange damer får ikke helt med seg foranledningen til at to gutter braker sammen i fylla. Han gjorde jo ingenting, var en uttalelse jeg ofte hørte da jeg jobbet som dørvakt. Jeg derimot, hadde sett fliret, det sultne blikket på puppene, blikket som sa flytt deg fra vår plass, "fingeren" osv.

Ja, fylla gjør mennesker primitive. Sammenligningen med bikkjer er ikke så fjern for meg. Han gjorde jo ingenting, hører jeg også etter at to hannbikkjer braker sammen. Mens den erfarne ser det sekundene før og rekker å gripe inn.

Min erfaring er at bakgrunnen for utagering i fylla er frustrasjoner og problemer, veldig ofte relatert til kjæresten. Jeg spekulerer også på om enkelte unge menn ikke tåler et høyt testeronnivå og kjønnsdrift så bra. Jeg har selv vært der,

Hvis denne mannen ikke er helt ung, la oss si under tredve, så ville jeg dog vært bekymret om han var helt godt skrudd sammen. Eller så vanker dere i et ganske så spesielt miljø.

Til slutt et godt råd: Ikke argumenter mot en mann som begynner å tippe over. Støtt han for å unngå bråk og snakk fornuft i edru tilstand.

Skrevet

En slik mann ville jeg ikke vært sammen med, rett og slett.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjære vene - hva slags menn omgås du egentlig med og hvilke utesteder er det du oppholder deg på ? Høres helt vanvittig ut. Mannen høres ut som en neandertaler. Har faktisk aldri hørt om noen av mine venner og venninner som har vært borti noe slikt.

Synes spørsmålet ditt om du bør satse på ham egentlig besvarer seg selv.

Skrevet

Personlig er jeg svært skeptisk til menn som banker andre menn, selv om det er i fylla. "Der hjernen slutter, begynner nevene" er det noe som heter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...