Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hvor lang tid gikk det mellom hver mens dere hadde etter at dere slutta på p-piller eller p-sprøyta?? Og når kom første EL etter at dere slutta? Hilsen 87'er
Gjest blåmobil Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hvor lang tid gikk det mellom hver mens dere hadde etter at dere slutta på p-piller eller p-sprøyta?? Og når kom første EL etter at dere slutta? Hilsen 87'er jeg sluttet på p-pilla april 07, og hadde noen mensaktige blødninger ca 1 gng i mnd, jeg trodde det var mensen.. Men nå rett etter nyttår fikk jeg skikkelig krafti mens blødning og smerter, så vil si at det tok 9 mnd til den vr helt tilbake. Vet ikke når første EL kom, for har bare testet et par ganger-og positivt. Det var i sommer/høst en gang..
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 P-piller: noen måneder før en blødning, ca 2 år før en tilnærmet normal menssyklus. Hadde neppe EL før etter 2 år.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 jeg sluttet på p-pilla april 07, og hadde noen mensaktige blødninger ca 1 gng i mnd, jeg trodde det var mensen.. Men nå rett etter nyttår fikk jeg skikkelig krafti mens blødning og smerter, så vil si at det tok 9 mnd til den vr helt tilbake. Vet ikke når første EL kom, for har bare testet et par ganger-og positivt. Det var i sommer/høst en gang.. Ok. Sist mens (november) kom den helt uventet, ingen smerter eller noen ting.. Hadde småblødninger/blodig utflod vel 10 dager. Denne gangen hadde jeg STERKE smerter, ømme bryster, kvalme osv og så kom mensen/blødninger/blodig utflod på søndag. I dag har det ikke vært mye, men det har vært vanlig blod i ettermiddag. Er det mensen? Før jeg begynte på sprøyta hadde jeg normal mens. Varte alltid 5 dager og var middels kraftig.
Arkana Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Da jeg sluttet på p-pillen (hadde brukt den i 6-7 år) fikk jeg første eggløsning etter 2-3 uker og hadde regelmessig syklus (mine er på 30-32 dager) fra første måned.
Gjest snart prøver Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Slutta for 5 måneder siden (etter 14 år sammenhengende pillebruk og kun et bytte av ppillemerke) Fikk mensen på samme klokkeslett og antall dager etter pilleslutt som da jeg gikk på pillen (begynte å lure på om jeg hadde fortsatt å ta ppillene i søvne...) Bruker nå PFC som prevansjonsmiddel frem til vi skal prøve (etter sommeren). Har ikke tatt noen EL test, men temperaturstatistikken fra målingene i PFCen tilsier at jeg er back in business.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Hvor lang tid gikk det mellom hver mens dere hadde etter at dere slutta på p-piller eller p-sprøyta?? Og når kom første EL etter at dere slutta? Hilsen 87'er nå kan man ikke blande sammen p-spøryten og p-piller. Det tar mye lengre tid til eggløsning med p-sprøyten enn med p-piller. Jeg fikk normal syklus med en gang jeg sluttet på p-pillene, hadde brukt dem i over 10 sammenhengende.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk el først to år etter jeg sluttet på p-sprøyta.
LilleMy28 Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 De gangene jeg har sluttet på pillen eller p-ring har jeg vært i normal syklus fra første dag, bortsett fra en gang da jeg var 20 år, da fikk jeg en reaksjon med overproduksjon av testosteron, ble satt på pillen igjen og etter det har det fungert normalt med en gang de få gangene jeg har sluttet.
Gjest Mirina Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Første mens kom en uke senere enn vanlig, og den neste kom etter 30 dager. Om jeg har eggløsning aner jeg ikke. Jeg har gått på p-piller/ring i ca 8 år.
Gjest blåmobil Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Ok. Sist mens (november) kom den helt uventet, ingen smerter eller noen ting.. Hadde småblødninger/blodig utflod vel 10 dager. Denne gangen hadde jeg STERKE smerter, ømme bryster, kvalme osv og så kom mensen/blødninger/blodig utflod på søndag. I dag har det ikke vært mye, men det har vært vanlig blod i ettermiddag. Er det mensen? Før jeg begynte på sprøyta hadde jeg normal mens. Varte alltid 5 dager og var middels kraftig. jeg vil tro det e rmensen du har fått nå ja. de sm,ertene og brystene er et bra kjennemerke på mensen;)
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 jeg vil tro det e rmensen du har fått nå ja. de sm,ertene og brystene er et bra kjennemerke på mensen;) Håper det! For da kan vi begynne me pp1! Blir spennende det her!!
jente 79 Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Jeg gikk på p-piller. Sluttet i januar i fjor. Fikk mensen på klokka 28 dager siden sist fram til april. Da fikk jeg plutselig mens bare to uker etter forrige. Først da normalierte mensen seg for meg, og vi fikk klaff ganske fort etter at vi begynte å prøve på sommeren.
Gjest blåmobil Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 Jeg gikk på p-piller. Sluttet i januar i fjor. Fikk mensen på klokka 28 dager siden sist fram til april. Da fikk jeg plutselig mens bare to uker etter forrige. Først da normalierte mensen seg for meg, og vi fikk klaff ganske fort etter at vi begynte å prøve på sommeren. slik har det vært for meg også-siste mens kom 14 dager etter den forrige-og det skjer aldri. Nå håper jeg den kommer til riktig tid neste gang, og at mensen har stabilisert seg. Vi er nemlig prøvere...Håper på full klaff snart.
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Gikk på piller i ca 10 år. Fikk første mens 32 dager etter pilleslutt, deretter ustabile sykluser på mellom 34 og 50 dager (de fleste mellom 35 og 40, så den var jo nokså stabil, egentlig). Når jeg fikk EL vet jeg ikke, jeg brukte EL-test første gang i syklus 6, og da hadde jeg EL. Klaff i syklus 7.
Lucky? Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Jeg gikk på p piller i mange år, men sluttet i mars 2007. Tok 5 måneder før jeg fikk mensen første gang, og 4 måneder neste gang. Etter det har jeg ikke sett noe til mensen. Har syklusen plutselig bestemt seg for å bli normal, kommer mensen til helgen. Men har ingen tegn på det, så tviler egentlig på det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå