♥Mirella♥ Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Vi har to alternativ, gjestene skal uansett ikke betale for drikken. 1: Kjøpe inn all alkohol selv, ordne bartender, søke om skjenkeløyve og kjøpe alt av tilbehør. 2: De som eier lokalet kan holde baren, da betaler vi 50 kr per øl, 30-40 kr per glass vin, 50-60 kr per drink.. Vi betaler ikke noe for "bartenderen". Jeg får ikke til å regne på hvor mye vi tjener på å holde baren selv, da jeg ikke vet hvor mye gjestene drikker. Nå kan nok ikke dere svare på hvor mye våre gjester drikker, men kan noen dele sine erfaringer med meg? Vi skal ha 60 gjester, noen drikker mye, andre drikker lite.. Det blir vel ca tre glass vin til maten i tillegg.. Kan noen hjelpe meg?
Saeria Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Ta en titt her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...505&hl=avec
♥Mirella♥ Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Ta en titt her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...505&hl=avec ohh takk Men..bare 2-3 drinker per gjest?....skeptisk.. I så fall er det ingen tvil om hva vi gjør... Håper bare ikke vi får en sjokk-regning Kanskje jeg må be bartenderen gå hjem når han ser at regningen har nådd en viss sum
Saeria Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 (endret) Husk at det regnes gjerne et glass drikke til forrett, 2-3 til hovedrett og 1 til dessert. Noen har til og med velkomstdrink før middagen. Da har det alt blitt litt å drikke, selv om det er spredt ut over noen timer. Noen drikker mindre enn 2-3 drinker, andre mer. Snittet er allikevel 2-3 pr. snute. I et bryllup er det ikke så kult å bli for mye på en snurr, noe de fleste vet og aksepterer at bør spares til en annen og mindre høytidlig anledning. Endret 14. januar 2008 av Saeria
mia83 Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Vi leier et forsamlingshus og kjøper drikken selv. 2 venninner av meg skal være bartendere. Vi kjøper drikkevarene i Sverige og på taxfree osv. Kommer til å spare masse penger på det! Vi blir 130 til kaffen og festen, så det er uaktuelt å betale restaurantpris pr gjest for drikken. Vi synes det er en uting at gjestene skal måtte betale for drikke i et bryllup, derfor gjør vi det på denne måten. Samtidig skjønner jeg de som ikke har råd til å betale for drikken til alle bryllupsgjestene og respekterer det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå