Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #1 Skrevet 24. april 2003 HEI Jeg skal bli mamma i september, og kan nesten ikke vente... Når det gjelder utstyr trenger jeg å kjøpe alt, har ingen jeg kan få/låne ting av. Føler meg litt hjelpesløs for det er jo så mange ting man trenger, hvis noen har tid og lyst til å skrive en komplett liste over hva jeg trenger (fra den helt minste ting... :oops: ) blir jeg kjempe glad!! MARIA
lillen Skrevet 24. april 2003 #2 Skrevet 24. april 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...r=asc&start=480 dette er en side i dagboka til Klips! (håper ingen dreper meg for å legge ut en dagbok-side her... :oops: ) Klips er verdensmester og kjempeflink i å lage lister... :D Hvis du leter deg lenger tilbake i dagboka, finnes mange fine lister på hva du kan trenge Dette er vel lov vel?? :o Håper det er greit for deg, Klips!
Gjest salma Skrevet 24. april 2003 #3 Skrevet 24. april 2003 Det aller aller viktigste er ifølge mine erfaringer MANGE vaskekluter! Hva du trenger avhenger jo av hvordan du vil gjøre ting, og hvilke aktiviteter dere skal holde på med. Kjører du bil, trenger du stol eller babybag med sikkerhetsnett. Det kan du leie billig hos helsestasjonen. Går du mye på tur, er det kjekt med vogn. Andre liker godt bæremeis. Ei stelleveske kan være kjekt hvis dere ikke skal være hjemme hele tiden. Der er det stelleplass, og plass til våtservietter, salve og bleier. Tåteflasker, smokk, barneseng, tutekopp, klær, bleier, noe å bade den lille i. Sinksalve er kjekt å ha til en sår liten stump. Paracet! Fås som stikkpiller og dråper. Et must i ethvert barnehjem! En vippestol eller at babyteppe for gulv hvor den lille kan ligge og følge med fra når mor og far gjør andre ting. Nå må jeg slutte, blir helt verpesyk....
Plonk Skrevet 24. april 2003 #5 Skrevet 24. april 2003 Tro det eller ei; nyfødte babyer trenger omtrent ingen ting. En mamma, noen bleier og klær kommer man faktisk veldig langt med! " Takk! En fornuftig sjel! Nå ble jeg veldig glad. Jeg synes også det er litt mye kjøpetrang hos mange folk som skal føde for første gang, og jeg har ikke lyst til å ruinere meg helt på alt mulig dill (det er trangt nok på kontoene våre som det er). Det med å kjøpe ting etter hvert som behovene melder seg, høres kjempelurt ut. Vi kommer til å satse på å låne og få brukt av venner og familie med barn som er blitt litt større, og ellers gå på Fretex og klare oss med enkle løsninger. Det samme gjelder når det blir aktuelt med mammaklær - jeg skal høre med de jeg kjenner somn har vært gravide om de kan låne meg noe, så jeg slipper å fornye garderoben min for en så kort periode.
lillen Skrevet 24. april 2003 #6 Skrevet 24. april 2003 Et lite tips; du kan ennå vente litt med å kjøpe inn ting... Dess tidligere man begynner, dess mere penger pruker man! Det har iallfall jeg hørt et sted, og jeg tipper at det stemmer for de fleste...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. april 2003 #7 Skrevet 24. april 2003 En Diapergenie bør du ha! Minnie
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 24. april 2003 #8 Skrevet 24. april 2003 En Diapergenie bør du ha! Minnie Hva er det for noe, Minnie? Tutta
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. april 2003 #9 Skrevet 24. april 2003 En sånn beholder som pakker inn skitne bleier i hygienisk plastfilm og forhindrer lukt, har gitt en slik i gave til flere venninner som har fått barn og tilbakemeldingene har vært udelt positive. Minnie
Gjest Cruella Skrevet 24. april 2003 #10 Skrevet 24. april 2003 Jeg kjøpte en slik da jeg skulle ha min minste og den funket dårlig. Det luktet pyton uansett, der den sto og "godgjorde" seg på varmekablene... Fant fort ut at det lønte seg å gå ut med bleiene med en gang. Har også venninner med samme erfaring, enda vi hadde ulike merker. Kan jo hende det finnes en type som funker, men jeg ville foretrukket og gått ut med bleien. L-B
AnitaS.E Skrevet 24. april 2003 #12 Skrevet 24. april 2003 Jeg kjøpte en slik da jeg skulle ha min minste og den funket dårlig. Det luktet pyton uansett, der den sto og "godgjorde" seg på varmekablene... Ha noe mellom gulvet og dunken (f.eks. et gryteunderlag), så har du løst problemet. Anita
Padmee Skrevet 25. april 2003 #13 Skrevet 25. april 2003 NÅ har jeg ikke sett den listen som det er lagt ut link til her, men jeg tenkte at jeg kunne sette opp en liste over ting jeg fant ut var nyttige. -mange vaskekluter, du kan aldri få for mye av det. -klær da disse bør byttes omtrent hver dag. - det er også viktig med smekker fordi noen babyer slever mye, og det er bedre at en må bytte smekker mange ganger for dagen enn å måtte bytte jakke, genser, body. -av stelleutstyr - ellers trenger du seng/vogge med dyne, barnevogn, et teppe som barnet kan ligge på på gulvet, et teppe som barnet kan ha over seg og kanskje en vippestol. Noen barn liker nemlig ikke å ligge på gulvet, og da kan det være greit og ha en vippestol som en kan legge/sette barnet i når en selv skal gjøre på litt andre ting. Dette var det jeg fant ut at en trenger, men ellers så er det jo mye som kan være kjekt å ha. Her nevner jeg f.eks. babycall og bleiedunk. Bare husk at en bleiedunk ikke skal stå rett på et gulv hvor det er varmekabler. Ellers så er det veldig viktig at en har en VASKEMASKIN
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #14 Skrevet 25. april 2003 En bæresele erstatter aldri vognen! En som skrev at "om man går mye turer så trenger man vogn". En vogn trenger man ja! Dette er et must! Men du kan fint finne mange, flotte brukte barnevogner!
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #15 Skrevet 25. april 2003 En bæresele erstatter aldri vognen! En som skrev at "om man går mye turer så trenger man vogn". En vogn trenger man ja! Dette er et must! Men du kan fint finne mange, flotte brukte barnevogner!
Gjest c75 Skrevet 25. april 2003 #16 Skrevet 25. april 2003 Jeg har huset fult av bayting! Leker,vippestol,bilstol (mini),sengetøy,klær (gutt)Babysittern er desverre ødelagt og vognen har jeg solgt men send meg en PM om du ønsker å overta noe av dette! Dersom du betaler porto så kan jeg sende det til deg! *øyner en mulighet for å få plass til PC`n der den egentlig skal stå! :D )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå