Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Noen som har boken "Ti på halv sulten" eller hva den het, og kunne tenke seg å skrive inn en oppskrift her til meg? Det var på en tomatsuppe. Mener at det var balsamicoeddik og bacon i den, men er ikke sikker..
Karen Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Noen som har boken "Ti på halv sulten" eller hva den het, og kunne tenke seg å skrive inn en oppskrift her til meg? Det var på en tomatsuppe. Mener at det var balsamicoeddik og bacon i den, men er ikke sikker.. Har ikke den men tomatsuppe er enkelt å lage: fres en finkuttet løk i olje Ha i 1 glass tomatpure og en skvett balsamicoeddik og salt og pepper (+ litt buljong). 1 ss mel. La frese litt. Bland så i 2 bokser hakkede tomater evt godt modne tomater uten skall (oppdelt i passe biter). Ha i ca 5 dl vann (evt 4 dl vann + 1-2 dl melk) La koke svakt ca 10 min. Ha i finhakket basilikum eller oregano Strø sprøstekt bacon på toppen rett før servering.
Titta Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Her er oppskriften fra "Ti på halv sulten" Tomatsuppe med bacon 1.pk skivet bacon 1 liten løk 1 bit grønn squash (kan sløyfes) 1 ss smør 1 glass tomatpuré (200g) 7,5 dl vann 1 terning grønnsakbuljong 1 ts balsamicoeddik 1 klyps sukker 1 dl melk 1 dl crème fraiche salt (kan sløyfes) 2 tomater Klipp bacon i småbiter og sprøstek dem. Sett dem til side på eldig svak varme. Skjær løk og eventuelt squash i store biter, og kjør dem i to sekunder i hurtigmikseren (det skal ikke bli mos, bare småbiter). Alternativt kan du rive grønnsakene på rivjernets største hull. Smelt smør i en kjele og fres løk og squash i et halvt minutt. Ha i et glass tomatpuré, la det frese noen sekunder, tilsett vann, buljongterning og balsamico. La det koke i 10 minutter og tilsett en klype sukker. Ha crème fraiche i en bolle, tilsett melken og pisk til blandingen er uten klumper. Ha den i suppen, og pisk videre slik at supppen blir jevn uten hvite prikker. Smak evt. til med salt. Strø bacon på toppen. Skjær tomatene i småbiter og ha dem i kjelen rett før servering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå