Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg skinnstøvletter for første gang, og lurer på hvordan de burde vedlikeholdes? Noe som absolutt budre/ikke bude gjøre med skinn?

Endret av jente89
Videoannonse
Annonse
Gjest StearinPikken
Skrevet

Jeg kjøpte EFFEKT Lærbalsam fra Euro sko. Harbrukt den en gang og den er god. Lukter godt gjør den også.

Det er viktig å smøre jevnlig så skinnet holder seg mykt og blir vannavvisende.

Skrevet
Jeg kjøpte EFFEKT Lærbalsam fra Euro sko. Harbrukt den en gang og den er god. Lukter godt gjør den også.

Det er viktig å smøre jevnlig så skinnet holder seg mykt og blir vannavvisende.

Hvor ofte er gjevnlig? Ved bruk noen ganger i uka, ca hver andre måned? Bare gjetter her :gjeiper:

Gjest StearinPikken
Skrevet

Om du bruker skoene stort sett hver dag ville jeg gjort den en gang på halvanne uke ca. Jeg har noen støveletter nå som har gått en god stund uten smøring, så de gjør jeg det ofte på så de kan gå glansen og beskyttelsen ordentlig tilbake.

Skrevet
Om du bruker skoene stort sett hver dag ville jeg gjort den en gang på halvanne uke ca. Jeg har noen støveletter nå som har gått en god stund uten smøring, så de gjør jeg det ofte på så de kan gå glansen og beskyttelsen ordentlig tilbake.

Takk :) Allerede smurt en gang ;) Men, anngående vann.. Nå regner det en del ute, men skal bare gå til bussen (fem min) være inne en time, så gå videre til buss.. Altså, skjønner det er vansklig for dere å svare.. Men.. Ville du brukt skoene når det regner en del.. (Har hørt at skinn ikke skall brukes så mye i "vann").

Tusen takk :)

Gjest StearinPikken
Skrevet

Ja, jeg bruker dem. Blir ikke våt heller, men jo mer du bruker dem i vann o.l jo flinkere må være å smøre dem så skinnet ikke tørker ut. Da blir det heller ikke særlig vannavvisende lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...