Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Har dere hatt blødninger/brunlig utflod tidlig i svangerskapet men likvel har det gått bra? Jeg er vel 5 uker på vei ca og har stort sett siden sist mens hatt brunlig utflod. En uke etter EL begynte jeg å få litt blod på papiret i ny og ne. Nå har den brunlige utfloden økt (føler jeg). Den er tyntflytende (sorry detaljer) Jeg er veldig bekymret og ringer legen i morgen. Har ikke hatt magesmerter. Men de to siste dagene kjenner jeg litt "romling"/stikninger nederst i magen. Men ikke noe av betydning. Men hva kan legen gjøre nå så tidlig? Noen med erfaringer?
Umuriel Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde det sånn rundt uke 8. Legen kan ikke gjøre så mye fra eller til, det må bare gå sin gang. Som regel går det bra
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Gikk det bra med deg? Bør jeg ringe legen eller er det unødvendig? Hvor lenge hodlt det på i ditt tilfelle?
LilleMy28 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde brunlig utflod noen dager før jeg mistet, men dersom det var noe galt så hadde du merket det (det gjør ganske vondt, tenk: de verste menssmertene, og det er friskt rødt blod). Men det er visst ikke unormalt med noe spotting for enkelte gravide, så lenge det ikke blir mer blod og sterke smerter kan du nok ta det helt med ro.
Malama Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Ved blødning skal du, utfra alt jeg har lest, oppsøke lege. Jeg hadde også sånn småspotting/brun utflod, og litt blødning, i uke 6-7 omtrent. Gikk til legen, fikk UL, som viste et bankende hjerte. Hadde en liten blødning til en uke senere, nevnte det for legen neste gang jeg var der, men da ville han ikke undersøke noe mer. Men, jeg har jo sett at den levde i uke 7 i alle fall, så jeg antar den fortsatt har det bra. Gleder meg til jeg er så langt på vei at man kan høre hjertet på kontroll, det virker litt betryggende...
Gjest Lemonia Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Hos meg var det dessverre begynnelsen på en spontanabort. Hadde brun utflod allerede i uke 5-6, fikk se bankende hjerte litt senere (legen sa at spottingen kunne være et tegn på MA eller begynnende spontanabort), men spottingen kom tilbake og det endte i spontanabort. Vet om flere det har gått bra for også, og håper det gjør det for deg.
jente 79 Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde nok også dette før jeg fikk en SA. Men som noen nevte over her. SA var vondt og MASSE friskt blod. Minnet om en ekstra kraftig mens, var ikke i tvil om hva som skjedde da for å si det sånn. Er mange som får utflod uten at det betyr noe. Er du redd snakk med legen din. Kanskje du kan få en henvisning til ultalyd for å sjekke om det er liv. Jeg fikk det med en gang når jeg hadde en SA.
Trampe Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har hatt blødninger tidlig i svangerskapet, og det gikk bare fint. Så det kan gå bra også! Men er du bekymret bør du ta kontakt med lege.
Umuriel Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Gikk det bra med deg? Bør jeg ringe legen eller er det unødvendig? Hvor lenge hodlt det på i ditt tilfelle? Hvis det bare er brun utflod, så ville jeg sett det an. Hos meg stoppet det i løpet av ett døgn. Det gikk bra, gutten er to måneder nå
Gjest TS Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Nå har jeg fått time hos legen i morgen. Han sa det var best å sjekke det ut. Hva skjer da? Blir det GU eller bare prating? Noen som har vært hos legen tidlig i sånne tilfeller som dette? Kan han gjøre noe, eller er det bare for å se om noe er dødt? Vil bare høre andres erfaringer..
Lurveline Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Hvis det er til primærlegen du skal, kan han ikke gjøre så veldig mye. Han vil vel ta HCG og følge opp verdiene der i noen dager for å se om det er stigning. Men skal du til en gynekolog så får du innvendig UL. Det er vel for tidlig å se noen hjerteaksjon enda, men kanskje han ser hva blødn. kommer av. Lykke til!
Hedda22 Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde brunlig utflod i uke 5, var på innvendig ultralyd og fikk beskjed om at alt så bra ut, 2 uker senere var jeg inne igjen for å høre hjertelyden, men da var det ikke noe foster der.. regner med at du skal på en innvendig ultralyd.. eller så tar de sikkert blodprøver som de gjentar etter 1 uke, for å se om HCG-nivået stiger. Masse masse lykke til
Caramba Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Jeg hadde blodninger i to uker i strekk i uke 5-6. Så kom det plutselig masse blod. Fikk time hos fastlegen med en gang og hun sendte meg videre til Ullevål samme dag. Jeg var helt sikker på at jeg hadde mistet og var helt fortvilet, men da jeg kom på UL på Ullevål (innvendig) fikk jeg se et lite bankende hjerte. JM viste meg en liten blodansamling utenfor livmoren som forårsaket blødningene og sa at det var veldig vanlig. Håper legen din sender deg på UL, det er vel den eneste måten å se hva som egentlig har skjedd. Husk at det KAN være for tidlig å se noe som helst, men de har trenede øyne på sykehusene. Nå er barnet mitt født for lenge siden og alt gikk vel. Jeg hadde ikke flere blødninger resten av svangerskapet. Jeg krysser fingre og tær for deg. Stor klem. Endret 15. januar 2008 av Caramba
Vingedama Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Første gang: masse friskt, men klumpete blod i uke 12, men ingen smerter. Fastlegen sa det ikke var noe å bekymre seg over.... Gikk rett i dass, det. Andre gang. en liten blødning, friskt blod, varte noen timer. Ca uke 5. Gikk bra. Nå, tredje gang: en liten blødning 3 dager over IKM. Friskt blod, stoppet fort opp. Jeg tror det er størst grunn til bekymring hvis du blør klumper.
Daiquiry Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Jeg blødde veldig under samleie, jeg ante ikke at jeg var gravid, så jeg lurte på hva i all verden dette var. Men så leste jeg at slimhinnene dine er tynnere når du er gravid, så derfor er det lettere å blø når man har sex under en graviditet.
Trampe Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har hatt blødninger, det gikk bare fint og jeg er nå i uke 31. Jeg blødde en del i begynnelsen - uke 7-8. Jeg var hos lege og tok blodprøver med to dagers mellomrom for å sjekke HCGstigning, og de var ikke tilfredsstillende, legen mente dette var en SA. Jeg tok da innvendig UL, de så en mørk flekk men ikke noe liv. Jeg fikk da henvisning til kvinneklinikken på sykehuset. Der tok de innvendig GU og fant et hjerte som slo. Du må nok belage deg på en GU eller ihvertfall innvendig UL, det er det aller tryggeste. Det er jo selvsagt ikke spesielt morsomt, men det er verd det for å få vite..
Gjest May Britt Skrevet 14. september 2008 #17 Skrevet 14. september 2008 Heisann Jeg også er litt bekjymra for dette med blødning.. Fikk testa meg og fant ut at jeg var gravid sist onsdag. Etter uteblitt mens og ømme bryster. Begynte å blø senere samme dagen og ringte legekontoret for en time dagen etter.. Legen min fikk sjegga nedentil og sa at livmorhalsen var lukka, men d siva ut litt blod.. Men så lenge den var lukket var d et godt tegn, og fikk håpe blødninga stoppet etterhvert. Er nå 5. dagen jeg blør, og blir selvfølgelig litt nervøs hver gang jeg må på do.. Har leita rundt på nettet selv også etter andres erfaringer i håp om å roe meg selv ned litt.. Er vell ikke bra å gå rundt å engste seg for mye heller.. Foreløpig har jeg ikke blødd klumper eller hatt noe særlig smerter.. Hatt litt murring/romling jeg også.. Regna litt på d og er vell ca 7 uker på vei. Og etter d jeg har lest fra andre er d ca den samme tida som di også har hatt litt murring og en blødning.. D jeg egnetli er mest engstelig for er hvor stor er egentlig vanligvis disse blødningene? leser stadig at "en liten blødning" er ikke uvanlig.. men føler at min blødning er like stor som en mens. Og ikke bare noen dråper om dagen. MEN.. så legne d ikke er klumper, er d vell positivt.. sant? Prøver å tenke positivt d jeg kan.. Er jo mange som har mens "som normalt" før di finner ut at di er gravide i d heletatt... Har ny legetime på torsdag, så skal høre om vi kan ta UL eller måle HCG så jeg kan få et svar.. Er noe dritt å bare gå å lure.. Lykke til til andre i samme situasjon
Millie_82 Skrevet 14. september 2008 #18 Skrevet 14. september 2008 Hei! Kan bare skrive om mine egne erfaringer og man trenger ikke å ha smerter ved SA. Det hadde ikke jeg. Blødde friskt blod i 6 dager, litt mer enn vanlig mens. Legen sa til meg at friskt blod ikke er noe godt tegn, men at brunlig utflod ikke trenger å bety at noe er galt. Men det finnes alltid unntak... Lykke til!
Dorri Skrevet 14. september 2008 #19 Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg hadde MA i uke 8 som startet med brun utflod. (det var ikke mye heller, bare litt av og til) Jeg ringte legekontoret mitt som sa at dette var helt normalt. I uke 10 skjedde det igjen og jeg ringte sykehuset siden dette var en lørdag og fikk komme inn på en sjekk med en gang (ahus) Det viste seg at det var en MA og at det ikke hadde vært liv siden uke 8. Jeg måtte inn dagen etterpå og fikk tabletter som skulle få dette ut. (det var ikke vondt) Jeg hadde heller ingen smerter når jeg hadde denne brunlige utfloden, så det må ikke være vondt eller rødt blod. Jeg har også hørt om andre som har hatt samme opplevelse, der det ikke har vært MA men alt ok, men jeg hadde fått sykehus/gynekolog til å ta en innvendig ultralyd for å være sikker. Masse lykke til. PS: Jeg ble gravid noen få mnd etterpå og sitter her med en nydelig jente på 2 år:) Endret 14. september 2008 av Dorri
Gjest May BRitt Skrevet 15. september 2008 #20 Skrevet 15. september 2008 Heisann! Blødde i 5 dager jeg nå.. Helt siden jeg begynte å blø har jeg unngått å presse noe ekstra når jeg har vært på do. Så har vært veldig forsiktig på akkorat d. Var på do i går kveld og pressa da litt ekstra.. og da kom d litt blodslim.. Og så stoppa hele blødninga opp.. Men d samme gjorde murringa/romlinga i magen også.. Er d noen som veit om d er vanlig at di to tinga der slutter samtidig? Eller er d helt sikkert at en har mistet da? Veit ikke helt om jeg skal tørre håpe at d gikk bra eller ikke. Greide ikke å se om d var direkte klumper sammen med slimet. Men føler jeg er litt nervøs siden alt bare ble rolig i magen etterpå.. :-/ Noen erfaringer på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå