Gå til innhold

Hvor henvender man seg for å finne ny adresse på en i Sverige?

Brukernavn

Anbefalte innlegg

Jeg har to personer som jeg skal sende brev til i Sverige. Jeg har ikke telefonnummer til dem, og heller ikke personnummer. Jeg har bare den gamle adressen. Hvor henvender jeg meg for å finne den nye? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å ringe noe som heter Försekringskassan i Sverige,det er det samme som Trygdekontoret her hjemme. Om det ikke er riktig så spør ligningskontoret her hjemme, de vet det sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ringe noe som heter Försekringskassan i Sverige,det er det samme som Trygdekontoret her hjemme. Om det ikke er riktig så spør ligningskontoret her hjemme, de vet det sikkert

Skal prøve å finne ut av denne - på adresser her hjemme ringte jeg ikke trygdekontoret for øvrig, men folkeregisteret - heter det det i Sverige også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringe utenlandsopplysningen? Da holder det med navn og evt. bosted.

Men det er jo bosted jeg mangler :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 3 fant jeg av svenske "opplysninga" på nett:

Jeg har brukt disse før og funnet de opplysninge jeg lette etter. Har du ikke adr så kan du prøve å søke på den gamle adr,eller telefonnummer.

Foretrekker du å ringe istedenfor å søke på nett,så er det bare å ringe nummene p sidene eller 1881`s utlandsopplysning 1882.

http://www.lokaldelen.se/ld/navigator/index.jsp

http://gulasidorna.eniro.se/

http://www.hitta.se/

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

I Sverige ligger folkeregistret under Skatteverket, men jeg tviler i grunnen på at de er særlig behjelpelige med å gi ut noen adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende til den gamle adressen? Kanskje vedkommende har omadressert posten.

Selvfølgelig ikke! Men når man søker på nettet kan man evnt bruke den gamle adr,gamle nummere eller andre opplysninger man skulle ha for hånd. Siden hun ikke hadde annet enn navn mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to personer som jeg skal sende brev til i Sverige. Jeg har ikke telefonnummer til dem, og heller ikke personnummer. Jeg har bare den gamle adressen. Hvor henvender jeg meg for å finne den nye? Noen som vet?

Hvilke andre opplysninger har du da?

• - Vet du noe om hvilken del av Sverige de bor?
  • - Land eller by?
  • - Har dere felles kjente som kanskje har fått den nye adressen?
  • - Har du forsøkt Pax' metode, å sende til gammel adresse, og håpe på omadressering?
  • - Vet du vedkommendes fødselsdato?
  • - Kan de ha gode grunner til å ikke ville gi deg den nye addressen?
  • - Har du forsøkt å ringe til alle de 731?
  • - Kan de ha beholdt gammelt mobilnummer, e-postadresser, msn eller skype?
  • - Har du tilgang på eldre svenske telefonlister/telefonkataloger?
  • - Er det av eksterne grunner du ønsker kontakt med dem? (de kjenner deg ikke)

Frelsesarmeen har en oppsporings-tjeneste, men de sjekker alltid med de som etterlyses om det er greit at kontakt formidles.

- Her hvor jeg bor nå, bodde det ei jente som ble plaget av en eks. Hemmelig nummer, vold, trusler, politi og alt det der. Hun flyttet til Sverige. Jeg tviler på om hun ville satt pris på om folk ga eksen hennes hjelp til å finne hennes nye adresse. Selv sørger jeg for å melde fra til venner og kjente når jeg flytter, men det hender jeg unnlater å melde fra til alle jeg kjenner. Sånn helt tilfeldig, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...