Brukernavn Skrevet 14. januar 2008 #1 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har to personer som jeg skal sende brev til i Sverige. Jeg har ikke telefonnummer til dem, og heller ikke personnummer. Jeg har bare den gamle adressen. Hvor henvender jeg meg for å finne den nye? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #2 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du prøvd å ringe noe som heter Försekringskassan i Sverige,det er det samme som Trygdekontoret her hjemme. Om det ikke er riktig så spør ligningskontoret her hjemme, de vet det sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. januar 2008 #3 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Kanskje her? http://privatpersoner.eniro.se// Jeg har i hvert fall funnet bekjente her, selv om jeg kun hadde navnet å gå etter. Endret 14. januar 2008 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2008 Når jeg søkte på eniro kom det opp 732 med det navnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du prøvd å ringe noe som heter Försekringskassan i Sverige,det er det samme som Trygdekontoret her hjemme. Om det ikke er riktig så spør ligningskontoret her hjemme, de vet det sikkert Skal prøve å finne ut av denne - på adresser her hjemme ringte jeg ikke trygdekontoret for øvrig, men folkeregisteret - heter det det i Sverige også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 14. januar 2008 #6 Del Skrevet 14. januar 2008 Ringe utenlandsopplysningen? Da holder det med navn og evt. bosted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 15. januar 2008 Ringe utenlandsopplysningen? Da holder det med navn og evt. bosted. Men det er jo bosted jeg mangler :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iris83 Skrevet 15. januar 2008 #8 Del Skrevet 15. januar 2008 Disse 3 fant jeg av svenske "opplysninga" på nett: Jeg har brukt disse før og funnet de opplysninge jeg lette etter. Har du ikke adr så kan du prøve å søke på den gamle adr,eller telefonnummer. Foretrekker du å ringe istedenfor å søke på nett,så er det bare å ringe nummene p sidene eller 1881`s utlandsopplysning 1882. http://www.lokaldelen.se/ld/navigator/index.jsp http://gulasidorna.eniro.se/ http://www.hitta.se/ Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 15. januar 2008 #9 Del Skrevet 15. januar 2008 Sende til den gamle adressen? Kanskje vedkommende har omadressert posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 15. januar 2008 #10 Del Skrevet 15. januar 2008 I Sverige ligger folkeregistret under Skatteverket, men jeg tviler i grunnen på at de er særlig behjelpelige med å gi ut noen adresser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iris83 Skrevet 15. januar 2008 #11 Del Skrevet 15. januar 2008 Sende til den gamle adressen? Kanskje vedkommende har omadressert posten. Selvfølgelig ikke! Men når man søker på nettet kan man evnt bruke den gamle adr,gamle nummere eller andre opplysninger man skulle ha for hånd. Siden hun ikke hadde annet enn navn mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 15. januar 2008 #12 Del Skrevet 15. januar 2008 Selvfølgelig ikke! Hvorfor er det så selvfølgelig? Hver gang jeg flytter omadresserer jeg for et halvt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 18. januar 2008 #13 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har to personer som jeg skal sende brev til i Sverige. Jeg har ikke telefonnummer til dem, og heller ikke personnummer. Jeg har bare den gamle adressen. Hvor henvender jeg meg for å finne den nye? Noen som vet? Hvilke andre opplysninger har du da?- Vet du noe om hvilken del av Sverige de bor?- Land eller by?- Har dere felles kjente som kanskje har fått den nye adressen?- Har du forsøkt Pax' metode, å sende til gammel adresse, og håpe på omadressering?- Vet du vedkommendes fødselsdato?- Kan de ha gode grunner til å ikke ville gi deg den nye addressen?- Har du forsøkt å ringe til alle de 731?- Kan de ha beholdt gammelt mobilnummer, e-postadresser, msn eller skype?- Har du tilgang på eldre svenske telefonlister/telefonkataloger?- Er det av eksterne grunner du ønsker kontakt med dem? (de kjenner deg ikke) Frelsesarmeen har en oppsporings-tjeneste, men de sjekker alltid med de som etterlyses om det er greit at kontakt formidles. - Her hvor jeg bor nå, bodde det ei jente som ble plaget av en eks. Hemmelig nummer, vold, trusler, politi og alt det der. Hun flyttet til Sverige. Jeg tviler på om hun ville satt pris på om folk ga eksen hennes hjelp til å finne hennes nye adresse. Selv sørger jeg for å melde fra til venner og kjente når jeg flytter, men det hender jeg unnlater å melde fra til alle jeg kjenner. Sånn helt tilfeldig, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå