Rapitap Skrevet 24. april 2003 #1 Skrevet 24. april 2003 Hallo igjen, det er jo så viktig for helsen at vi alle slapper av og stresser ned. Det er jo fint og flott og sånt, men hva gjør dere for 'å fylle opp tanken'? Tenker på selvpleie, ikke hvordan mannen eller kjæresten kan dulle med deg...men hva gjør du for deg selv?
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #2 Skrevet 24. april 2003 Jeg fyller opp batteriene med å gjøre "helt andre ting" i mitt eget, ikke utpreget oppskrudde tempo. For tiden er det hagearbeid og fisketurer - toppen av avkobling er å sitte i båten med et fiskesnøre i den ene hånden og kaffekoppen i den andre... Hvis jeg er forbannet er det deilig å kløyve ved!! Få ut aggresjonen, rett og slett!
Rapitap Skrevet 24. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2003 Høres forfriskende ut! Selv tegner jeg......da 'zoner' jeg ut.....men føler det ikke er alt jeg trenger for å bli 'full'...hehe...mener det er noe annet som må til, men har ikke enda funnet det...
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #4 Skrevet 24. april 2003 Samboeren min og ei venninne har "egoweekend" omtrent en gang i kvartalet - blant annet Besseggen, Svalbard, London (flyr billig og bor gratis) etc. Litt avhengig av hvor de drar kobler de helt ut mentalt og bruker andre muskler (deriblant shoppingmusklene ) - og kommer blide og fornøyde og ...(nok om dét ) tilbake til heimen... Forfriskende, det også!
Rapitap Skrevet 24. april 2003 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2003 EY! Ikke en dum ide.....ta med en venninne på en SPA weekend eller noe? Mulignes ok å dra alene oxo... Shopping er ikke min greie. Synes det er stress og HATER å sulle rundt i butikker....
Gjest Chica Skrevet 24. april 2003 #6 Skrevet 24. april 2003 Slappa godt av i påska når vi bodde på hotell, og slapp å gjøre noe annet enn å spise mat, bade, sole meg og kanskje rusle en tur på ski om jeg hadde lyst. Ferier er generelt avslappende og fyller opp batteriene. Slippe å tenke på husarbeid og jobbing, bare kos:) Ellers duger en hyttetur veldig godt, ta med masse snop og gode bøker og bare kose meg ei helg. Tja, shopping er gøy, men blir litt stressa av det jeg.. Stå i kø i prøverommene, varmt, unger som skriker osv... En dag med jentegjengen, f.esk med soling, grilling, sladder og gamle historier. Det lever jeg lenge på!
Rapitap Skrevet 24. april 2003 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2003 En dag med jentegjengen, f.esk med soling, grilling, sladder og gamle historier. Det lever jeg lenge på! Det hadde jeg oxo gjort, om jeg hadde litt flere enn 1 i nærheten...
Gjest Chica Skrevet 24. april 2003 #8 Skrevet 24. april 2003 Snart er hele gjengen ferdig utdannet og samlet igjen. Vi var ganske godt spredd ei stund! 2 stk som går på skole laaaangt unna... For meg er det svært viktig og ha venninner i nærheten!
Gjest Vega Skrevet 24. april 2003 #9 Skrevet 24. april 2003 Slapper av med hagearbeid, fisking, fotograferer, tegner og maler, leser, skriver ... osv. Og kanskje en tur på byen, eller et resturantbesøk, eller hjem til en eller annen og dele en flaske vin og kanskje ut etterpå... Eller som i går, reker, sitron, loff og en øl hjemme. Nå skal jeg på en ukes utflukt - skal bli herlig å komme bort ... og deilig å komme hjem igjen. :D
Fru Fomle Skrevet 24. april 2003 #10 Skrevet 24. april 2003 Når jeg skal roe meg ned etter en stressa dag tar jeg meg et varmt, langt bad - gjerne med et ukeblad. Venter til ungene er i seng, så det er stille i huset. Er veldig glad i å lese, de gangene jeg kan sette meg ned og lese mange timer i strekk er deilige!! Ellers er det veldig avslappende og gjøre noe annet enn det vanlige; gå tur i skogen en søndag, slappe av og la tankene fly, legge seg på sofaen etter en hard treningstur, spise god mat, prate med gamle gode venninner osv. osv.
Gjest c75 Skrevet 25. april 2003 #11 Skrevet 25. april 2003 Jeg lader opp batteriene når jeg får være alene hjemme!! Samboeren bruker av og til å ta med seg alle ungene til svigers en helg og da koser jeg meg hjemme!!! Rydder og suller litt rundt i huset,tapper i badekaret,tenner stearinlys,åpner en flaske vin og leser en god bok!! Sover så leeenge jeg vil på morgenen,tar en tur på cafe med venner,lager god mat og åpner enda en flaske vin...!! Deilig!
Julie Skrevet 25. april 2003 #12 Skrevet 25. april 2003 Har jeg tid og anledning stikker jeg til fjells Er jeg hjemme, leser jeg ei god bok f.eks. Ekstra godt er det hvis jeg har huset for meg selv...Eller så sykler/jogger jeg en tur med hunden. Julie.
Veslejenta Skrevet 25. april 2003 #13 Skrevet 25. april 2003 Å Slappe av er et ukjent uttrykk for meg akkurat nå... Men når jeg blir ferdig med å studere så vet jeg hva skal. Da skal jeg ligge i badekaret mens jeg leser en bok. Til sommeren skal jeg finne meg en deilig plass, kanskje akershus festning eller lignendes. Ta med et blad og en kurv med jordbær og bare kose meg. Dra på fisketur er også deilig! Eller å kunne legge seg når man har lyst og stå opp når man har lyst. Av og til får jeg litt kick da. Da slapper jeg av mens jeg rydder i papirer eller i klesskapet eller lignende.
Gjest Mel Skrevet 25. april 2003 #14 Skrevet 25. april 2003 Har en "blank" dag jeg kan fylle med det jeg vil. Står opp sent. Når jeg føler for det. Tusler rundt for meg selv, tar en dusj, ordentlig hudpleie-runde, før frokost. God, sunn frokost som gir energi. Gjør det som faller meg inn. Reiser et sted eller noe. Alene. Trener i løpet av dagen - enten i studio eller i skogen - ettersom lysten er der eller her... Slapper av om kvelden, med musikk og evnt dårlig TV - eller god film. Med andre ord: følger magefølelsen hele dagen, og null stress. Deilig!
Kaisa Skrevet 26. april 2003 #15 Skrevet 26. april 2003 Jeg tar meg et varmt skumbad og nyter en martini On the rocks og en god bok :blunke: Andre ganger kan jeg foretrekke masse sladderblader og sjokolade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå