Gulltopp Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 I vennegjengen er det babyboom Kjempekoselig det såklart! Men hva skal jeg gi i barselgaver? Tidligere har jeg vanligvis kjøpt klær, men ungene vokser jo så fort ut av det de får som nyfødte. Og de får masse klær. Derfor har jeg tenkt å gi noe som varer litt lengre, noe litt mer orginalt. Har en gave klar, en liten ryggsekk (foreldrene er veldig interesserte i friluftsliv). Trenger inspirasjon og tips til fine gaver
Gjest pirjo Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hva med en sånn "babybok" der man kan lime inn fødselsattest, hårlokk, navnebånd, bilder etc. Fås hos alle bokhandlere.
Suzy Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hva med kunst? Det kan jo være et minne for livet å kjøpe et bilde, eller et trykk til den lille - evt kan du (som jeg har gjort til noen venner) ta med fotoapparatet på barselsvisitt (aller helst en av de aller første dagene) og gi dem bildene du har tatt denne dagen i gave (puttet inn i et lite album)
Orthia Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Spilledåse (til å henge i sengen) Sangbok Babysmykke Babygym Babyteppe Saueskinn Rangle
Gulltopp Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 Masse tips på no time - tusen takk! Nå skal jeg snart på shopping! Dette blir gøy!
Eve Luna Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Hvis jeg ikke får det i gave, så skal jeg selv kjøpe en sånn. Jeg syns det er en nydelig gave. Gipsavstøpning av hender og føtter til babyen.
Murf Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Barneservise, de har noen nydelige med mumitrollet på glassmagasinet, eller Torbjørn Egner-motiv fra Figgjo. Vi fikk til sønnen, og det er i bruk hver dag. koselig med en gave man bruker daglig.
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Evt kan du gi en bæresele/Meitai (Det går an å sy selv hvis du har symaskin. Se tettinntil.com ) Et godt babyteppe (H&M har f.eks.) Koseklutbamse (Selges i de fleste lekebutikker) Klær i større str. (68 eller større satte jeg veldig pris på når vi kom dit.) Hjemmestrikkede luer og votter uten tommel er fint hvis man kan strikke. (Og foreldrene liker sånt.) En fin barnesangbok hvis det er første barnet. En CD med barnesanger for de minste. En fin tøybok eller en enkel pappbok med fine bilder av dyr.
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Hvis jeg ikke får det i gave, så skal jeg selv kjøpe en sånn. Jeg syns det er en nydelig gave. Gipsavstøpning av hender og føtter til babyen. Hva med å lage trolldeig selv, ta avstøp i det, og så bruke denne som form til gips? Tipper man får kjøpt både gips og ramme i en hobbybutikk. (Det er nemlig vanskeligere å ta slike avtrykk enn man tror.)
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Veldig enig i det med barneservise! Jeg fikk fotoalbum når dattera mi blei født, og det var en veldig kjekk gave. Ellers er både cder og litt større babyklær utrolig kjekt!
wok Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Vi fikk skinnfell, og den har vi brukt mye! Håndklær og tepper er også fine gaver. Og så Nå venter vi barn igjen, og ønsker oss "badesete" med sugekopp, så de hadde det på Reflex-butikkene. Av klær er det alltid greit å få praktiske ting, som ull-tøy på denne tiden. Det er alltid mer av det "gøye" i klesgavene enn av det praktiske.
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Vi fikk forøvrig en "pølseklype" til å fiske opp flasker og slikt når man kokte dem. Den ble brukt masse. Kjøpes på babybutikk, og har en slags "utsving" slik at den er veldig egnet til å løfte unde flasker med. Ullsokker og gode ullplagg er alltid bra for dem som bruker det. Vi bruker ull nesten hele året, men fikk ingenting av det i barselgaver.
Karmosin Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Duplo - funker som badeleke, biteleke og etterhvert byggeleke. Det er umulig å få for mye eller feil slag, så foreldrene risikerer ikke å måtte løpe og bytte midt i alt styret med ny baby.
Gjest Gjest-M- Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Deilige badehåndklær og diverse hygieneprodukter satte jeg pris på å få da mine barn var babyer. Feks babyoljer, salver og kremer, smekker, vaskekluter, tutkopper osv. Nyttige ting som er nærmest forbruksvarer. Syns også det var flott med en morsom uro til å henge over sengen. Gode tepper var også fint å få. Fikk et applikert vognteppe som jeg har tatt vare på, bare fordi det er så søtt. Sengetøy kan jo også være en ide, både til seng og vogn.
Gjest Gjest_Vilja_* Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Hva med å lage trolldeig selv, ta avstøp i det, og så bruke denne som form til gips? Tipper man får kjøpt både gips og ramme i en hobbybutikk. (Det er nemlig vanskeligere å ta slike avtrykk enn man tror.) Det gjorde jeg til en familie med to barn jeg passet; lagde trolldeig, lagde flate og tok avtrykk av hender og føtter til begge barna, stekte den, lot barna hjelpe til med å male og pynte + skrive navn og dato..dette fikk pappaen til farsdagsgave fra barna sine. Han la det på gulvet, og lot barna hoppe på den! Han var inne i en periode hvor han lekte mye "kollaps" med dem, bygget opp store klossegreier som barna fikk velte. Gaven overlevde i 2 minutter, så var den gått i stykker. Moren og faren så litt skyldige ut da, de så nok at det var mye arbeid som var gått inn i gaven de tok så lett på..
Susan Sto Helit Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Deilige badehåndklær og diverse hygieneprodukter satte jeg pris på å få da mine barn var babyer. Feks babyoljer, salver og kremer, smekker, vaskekluter, tutkopper osv. Nyttige ting som er nærmest forbruksvarer. Syns også det var flott med en morsom uro til å henge over sengen. Gode tepper var også fint å få. Fikk et applikert vognteppe som jeg har tatt vare på, bare fordi det er så søtt. Sengetøy kan jo også være en ide, både til seng og vogn. Hygieneprodukter hadde jeg ikke likt å få, med mindre folk visste hva vi brukte/ville bruke. (Her brukes ikke hva som helst!) Håndklær har vi alltids hatt bruk for, men sengetøy har vi hatt mer enn nok av. (Har måttet bytte på litt for syns skyld...) Smekker derimot, med plast på baksiden bruker vi massevis av! Både små siklesmekker og større spisesmekker. (Elsker de som kan tres over hodet!)
DDuck Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Hva med en sølv teskje? Jeg fikk fast fra jeg var baby i bursdager og julegaver en del av sølvtøyet jeg "samlet" på (mamma fant ut jeg samlet på ) I dag seter jeg kjempe stor pris på dette fordi at jeg har et nyyyyydelig sølvbestikk som jeg kan bruke i finere anledninger Det finnes mange forskjellige mønster og utskjæringer, så du kan snakke med gullsmeden der du bor eller finne noe du liker på nettet og bestille det ho gullsmeden din
Kykkelikokos Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Vi har kjøpt det vi kaller "Dodo-bamse" til niesen og nevøen vår. Det er en myk og god bamse med en dippedutt inni som lager lyd som skal imitere samme lyden som babyen hører inne i mors mage. Fin å sovne sammen med
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 Kanskje prinser & prinsesser har noe? jeg vet ikke, men det er mye fint der. www.prinserogprinsesser.no
Gjest veslo Skrevet 16. januar 2008 #20 Skrevet 16. januar 2008 Bæretøy er ei genial barselgåve! Elastisk sjal (f.eks Moby Wrap) eller MT er heilt supert, og kan brukast lenge!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå