Snibel Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Vurderer kjøpe denne til mine foreldre. Hvordan er brukervennligheten på den? Er det USB lader?
Snibel Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2008 Vurderer kjøpe denne til mine foreldre. Hvordan er brukervennligheten på den? Er det USB lader? Den som bare heter Zen.
Dru Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ah, skjønner (jeg har mange Zen-varianter her, nemlig). Som mediespiller er den fullstendig ubrukelig. Som mp3-spiller og bildeframviser er den igrunnen helt grei. Den har USB-lader, ja. Her er Amobils lille test av den, kan være grei å lese. http://www.amobil.no/artikler/creative_zen/47156 Jeg er ikek spesielt fornøyd med brukervennligheten, men jeg stiller litt andre krav enn en gjennomsnittlig bruker. Endret 13. januar 2008 av Dru
Snibel Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2008 Ah, skjønner (jeg har mange Zen-varianter her, nemlig). Som mediespiller er den fullstendig ubrukelig. Som mp3-spiller og bildeframviser er den igrunnen helt grei. Den har USB-lader, ja. Her er Amobils lille test av den, kan være grei å lese. http://www.amobil.no/artikler/creative_zen/47156 Jeg er ikek spesielt fornøyd med brukervennligheten, men jeg stiller litt andre krav enn en gjennomsnittlig bruker. Takk for svar. Ja, jeg så først på Zen V. Men så la jeg merke til at den som het bare Zen hadde både FM radio og diktafon som jeg er ute etter i tilegg til mp3 spiller. Jeg tror ikke mine foreldre som skal bruke den er så opptatt av mediespiller, men at den er lettforståelig da de ikke har veldig mye kunnskaper fra tidligere , og dette blir deres første mp3 spiller. Hva var det du ikke var så fornøyd med på brukervennligheten?
Dru Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det er noe med mappeinndeling og sånt, og hvordan filene blir sortert og organisert på spilleren. Ikke noe som det ikke går an å leve med, det bare irriterer meg. Ellers er spilleren grei å finne fram i, det må jeg si. Endret 13. januar 2008 av Dru
Snibel Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2008 Ok, tror nesten jeg har bestemt meg for 2GB av denne til de. Man må kjøpe bæreutstyr i tilegg til den eller? Den kommer ikke med noe snor til å ha rundt halsen?
Dru Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Tror ikke det var noen snor der, nei. Jeg vil tro det er et godt kjøp til noen som ikke har erfaring, for menyene er greie å finne fram i og det er stor og behagelig skrift.
Snibel Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2008 Ble denne! De var fornøyd med valget da. Men kom på under tilrettelegging at jeg ikke er spesielt begeistret for installasjonsprosessen til Creative, mye tull :D Men ser desverre ut til at det er en feil med den ene , så den må resettes med nål i ett sett. Så blir reklamering på Elkjøp gitt, så ikke den beste starten. Men ellers er man fornøyd! Brukervennlig , pen og se på og vi fikk med 1 gb minnebrikke ekstra på kjøpet:) Takk for tilbakemeldinger :D
Gjest Gjest_Zen Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kjøpte meg nylig en Zen MP3-spiller. Det står i de tekniske spesifikasjonene, samt i testen nevnt over, at batteriets levetid er opptil 25 timer. Men dette må da avhenge av hvor høyt man spiller? Jeg ble litt overrasket over hvor "snillt" max. volum var, sammenlignet med min gamle discman. Jeg er IKKE av de som blåser ut øra mine, men spiller allikevel stort sett på volum 20-22, litt avhengig av omgivelsene. Max volum er 25. Batteriet mitt konker ut etter 5-6 timer (volum 22 i snitt), og da lurer jeg på om spilleren enten har en feil slik at den bruker mye strøm (volum 22) på å produsere lyd tilsvarende et lavere lydnivå, eller at batteriet ikke funker skikkelig. (Jeg ladet det i tråd med instruksjonen første gangen (>4 timer), og nå (etter ca. 10 ladinger) holder det fortsatt samme dårlige nivå. Noen som har en formening?
Buljo Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kjøpte meg nylig en Zen MP3-spiller. Det står i de tekniske spesifikasjonene, samt i testen nevnt over, at batteriets levetid er opptil 25 timer. Men dette må da avhenge av hvor høyt man spiller? Jeg ble litt overrasket over hvor "snillt" max. volum var, sammenlignet med min gamle discman. Jeg er IKKE av de som blåser ut øra mine, men spiller allikevel stort sett på volum 20-22, litt avhengig av omgivelsene. Max volum er 25. Batteriet mitt konker ut etter 5-6 timer (volum 22 i snitt), og da lurer jeg på om spilleren enten har en feil slik at den bruker mye strøm (volum 22) på å produsere lyd tilsvarende et lavere lydnivå, eller at batteriet ikke funker skikkelig. (Jeg ladet det i tråd med instruksjonen første gangen (>4 timer), og nå (etter ca. 10 ladinger) holder det fortsatt samme dårlige nivå. Noen som har en formening? Jeg har en Creative Zen Vision:M og batteriet på den holder i ca. 12 timer..
Caboodle Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Lurer på om det er en Zen jeg har også? Men jeg har denne: http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00...n_V_253979c.jpg Synes den er helt ok til avspilling. Muligens litt dårlig batteri, men er det noen som har tips til USB-lader til meg mens vi er inne på saken?
Mann 42 Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Jeg kjøpte meg nylig en Zen MP3-spiller. Det står i de tekniske spesifikasjonene, samt i testen nevnt over, at batteriets levetid er opptil 25 timer. Men dette må da avhenge av hvor høyt man spiller? Jeg ble litt overrasket over hvor "snillt" max. volum var, sammenlignet med min gamle discman. Jeg er IKKE av de som blåser ut øra mine, men spiller allikevel stort sett på volum 20-22, litt avhengig av omgivelsene. Max volum er 25. Batteriet mitt konker ut etter 5-6 timer (volum 22 i snitt), og da lurer jeg på om spilleren enten har en feil slik at den bruker mye strøm (volum 22) på å produsere lyd tilsvarende et lavere lydnivå, eller at batteriet ikke funker skikkelig. (Jeg ladet det i tråd med instruksjonen første gangen (>4 timer), og nå (etter ca. 10 ladinger) holder det fortsatt samme dårlige nivå. Noen som har en formening? DEt kan være flere ting. Et alternativ er defekt batteri. Et annet er at du kan ha innstillinger på spilledåsen som trekker mye strøm. Spilling på høyt volum er en slik innstilling, for det trekkes selvsagt mer strøm med høy lyd. En annen sak, som iallfall gjelder på iPod, som jeg har: Equalizer innstillinger. Dersom du spiller filene av direkte som de er lagre, trekker det mindre strøm enn dersom du bruker equalizer funksjoner til å endre på lydbildet. For det innebærer at spilleren må gjøre beregninger fortløpende for å tilpasse output til dine ønsker. Jeg har lest at en enkel ting som innstilling av lys på skjermen kan gjøre mye for energiforbruket. F.eks dersom du skrur ned lysintensitet og stiller skjermen på å slukke raskt etter at du har brukt kontrollene. Stømforbruket med skjermen på er 3-4 ganger høyere enn med skjermen av. Så hvis du har høy lyd, equalizer og lys skjerm, kan det forklare mye av strømforbruket. Hvis ikke, ville jeg tatt en prat med forretningen, det er mulig at du har en defekt enhet med dårlig batteri.
Gjest Gjest_Zen Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Takk for mange nyttige tips. Når det gjelder displayet, så kan jeg ikke se at det er mulig å "slokke displayet" uten å skru av spilleren. Har saumfart menyen og brukerdok'en. Noen som kan bekrefte dette? Jeg har "backlight" på display-menyen, men dette er relatert til den økte lysstyrken når spilleren/kontrollene aktiveres. Jeg kan ikke finne tilsvarende dimme-alternativ. Hvis displayet tar mye strøm, vil det være mer fordelaktig å kunne slukke det mens musikken spilles.
superMe Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 Ble denne! De var fornøyd med valget da. Men kom på under tilrettelegging at jeg ikke er spesielt begeistret for installasjonsprosessen til Creative, mye tull :D Men ser desverre ut til at det er en feil med den ene , så den må resettes med nål i ett sett. Så blir reklamering på Elkjøp gitt, så ikke den beste starten. Men ellers er man fornøyd! Brukervennlig , pen og se på og vi fikk med 1 gb minnebrikke ekstra på kjøpet:) Takk for tilbakemeldinger :D Jeg kjøpte denne til broren min til jul, og det samme har skjedd med hans. Vi måtte tilbake på Datakjeden og få en ny. Og nå har det samme skjedd med den nye også...Så nå skal broren min tilbake enda en gang, men jeg har rådet han å spørre om å få en annen spiller istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå