Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Er det noen som har noen gode tips til vasking av lyst ull undertøy? Synes det blir så fort flekker på ull som ikke går av i maskin vask. Dette gjelder speiellt hvitt ull undertøy. Synes ikke det er gøy å kle på barna mine klær med flekker.... Men har ikke råd til å kjøpe nytt så fort det har blitt en liten flekk (det blir det jo allerede etter første dags bruk)
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Mener hvertfall nøstebarn selger en flekkfjerningssåpe for ull. Finnes sikkert flere også.
Gjest veslo Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Troll ullsåpe (ei firkanta blokk) er rasande god på alle slags flekkar, i alle fall når dei er nokonlunde ferske. Plagg med så godt innvaska flekkar at du ikkje greier å fjerne dei, kan fargast med Herdins ullfarge (kjøpes bla. på Jernia).
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Tusen takk! Hvor kjøper jeg troll ullsåpe?
monja Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Tusen takk! Hvor kjøper jeg troll ullsåpe? Her kan du bestille den iallefall.
Mini_me Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Jeg bruker mye ullundertøy på mine barn spesielt når vi er på fjellet. Jeg merket at det kom flekker med en gang. Derfor har jeg begynt å kjøpe andre farger på ullundertøyet. Det blå og røde holder seg finere enn det hvite. Så det er jo noe å tenke på til neste gang du skal kjøpe. Ellers er jeg enig i at hvitt ull er mer delikat på babyer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå