Gå til innhold

Brud og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi gifter oss er vår nydelige datter fire måneder. Jeg ammer, men lurer på om hun skal få flaske hele dagen, og jeg pumpe meg, eller om jeg prøver å amme henne?. Kjolen er ganske grei å amme i tror jeg. Noen som erfaring på området? Jeg har sikret meg en barnepasser som er disponibel hele dagen..Hm.. lurer på hvor mye jeg må betale henne?

Gleder meg til å bli gift!!!!! :D :D

Gjest Anonymous
Skrevet

En venninne av meg ammet da hun giftet seg, og det gikk kjempefint. Barnet ble ammet dagen gjennom, de hadde et rom utenfor festlokalet hvor det ikke var så mye bråk hvor hun kunne sitte og gi barnet pupp. En liten stund etter middag tok barnevakten med babyen opp på et hotellrom på hotellet der de feiret, og da ble det flaskemat resten av natten sånn at bruden kunne drikke litt vin :blunke: .

Skrevet

Hvis kjolen er egnet til amming vil jeg annbefale deg det!

Å pumpe seg er også helt ok, hvis babyen tar flaska og alt sånnt går greit.

Men det tar jo lengre tid å pumpe seg, er mere gris, og man får ikke tømt brystet like godt. Dessuten er det vondt å gå med brystspreng...

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ikke amme i eget bryllup, men hadde baby da en venninne giftet seg. Hadde ikke babyen min med, så jeg skulle pumpe meg i stedet. Det var ikke så lett å finne de riktige tidspunktene å amme på, men lang middag og taler og alt det der. Det endte med at jeg hadde masse vond brystspreng, og fikk ikke nyte denne festen som jeg hadde håpet at jeg skulle :roll: . Husker at jeg tenkte at om det hadde vært meg som skulle gifte meg, så skulle jeg hatt babyen der med barnevakt sånn at jeg slapp det styret. Enklere å amme og så gi fra seg babyen til barnevakten tror jeg. Så får babyen din den kosen det gir og det h*n er vant med på en så uvanlig dag også.

Skrevet

Jeg ammet fremdeles gutten min når jeg giftet meg, selv om han da var over 11 mnd. Fordi han var så stor hadde jeg bestemt meg for ikke å amme han på bryllupsdagen. Passet på å amme han rett før jeg dro til frisøren, slik at jeg var helt tømt. Tok også med meg pumpe, og hadde planlagt å pumpe meg i løpet av festen. Nå produserte ikke jeg like mye melk lenger, så dagen og middagen gikk greit. Rett etter middagen var det på tide å pumpe seg, men fant ut der og da at jeg heller ville amme. Fikk låne et bitte lite personalrom, løsnet litt på kjolen og ammet. Jeg hadde to delt kjole med korsettliv, så den var ikke spesielt egnet til å amme i, men det gikk uten problemer. Så ble gutten min overlatt til barnevakten igjen, og de reiste hjem slik at han fikk lagt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...