Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cataliina
Skrevet

Hørt noe om at mineralsminke ikke bare er bra for huden, men også for miljøet? Stemmer dette, hvorfor?

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Hørt noe om at mineralsminke ikke bare er bra for huden, men også for miljøet? Stemmer dette, hvorfor?
Hei.GOD mineralsminke er bra for hud og miljø. Mye av mineralsminken på markedet i dag er ikke så rent som de skal ha det til, mange merker har kastet seg på trenden, uten å klare å oppnå målet med ren mineralsminke. Id makeup-bare minerals er den reneste, og muligens den eneste som er 100 % ren. Hvorfor den kan være bra for miljøet er fordi den blir ikke produsert på samme måte som de gammeldagse flytende makeupproudktene. Mineralsminke er knuste mineraler, altså steiner, og steiner finner vi i naturen. Derfor kan fargene fra gang til gang du kjøper samme produkt, avvike littegran(minimalt, nesten ubetydelig). Så mineralsminke betyr vel egentlig gjenvinning av naturmidler:)
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Når du skriver at bare ID er ren mineralsminke, oppfatter jeg dette som ren reklame. ID inneholder bismuth oxychloride, som er et stoff som ikke forekommer naturlig i det hele tatt; tvert i mot er det kjemisk framstilt, og mineralsminke som inneholder dette stoffet, er derfor ikke så ren som sminke uten. Det finnes hundrevis/tusenvis av ulike mineralsminkemerker, og flere av disse er renere i ingredienser enn ID, men ID var først, og er størst, og derfor kan de fortsette å reklamere på denne måten.

Jeg vil legge til at mineralsminke er miljøvennlig fordi det i motsetning til tradisjonell sminke ikke inneholder så stor andel fyllstoffer. En flytende foundation inneholder også samme type pigmenter, men disse er løst i en flytende base, og i tillegg må det nødvendigvis tilsettes ulike stoffer for å unngå at den skiller seg, for å hindre bakterievekst, for å gi de ønskede egenskapene på huden, osvosv. Mineralsminke er også veldig drøy i bruk, og det er jo også miljøvennlig, ikke minst på den måten at det minsker utgifter til transport og skaper mindre søppel.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Synes Kiss Me sin ingrediensside er glimrende og burde leses av alle som har latt seg fortrylle av id reklamen.

http://www.kissme.no/ingredienser/

:) Generelt er det vel ofte slik at de mindre merkene gjerne har renere ingredienser enn de "store" markedslederne. Jeg bruker selv ID og GloMinerals, men jeg er motstander av den ensidige selvforherligende propagandaen de forsøker å hjernevaske forbrukerne med. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...