Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt panikk nå, skal på første Date og aner ikke hva jeg skal finne på. (han har overlatt det til meg å finne på noe og jeg har ikke truffet ham ennå). Det er jo mange år siden jeg sist var på sjekk'ern og vet ikke hva som er "in" på Dating scenen nå.

Hva hadde dere funnet på/Hvor hadde dere dratt? Jeg liker ikke å gå på by'en og kino er jo ganske kjedelig...

Kom med forslag...og fort!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Cataliina
Skrevet

Dra hjem til en av dere og finn på noe der, lag middag, se en film, spill et spill. Eller møt hverandre ute, gå en tur et sted, spis lunsj/middag, ta en kaffe eller kake på en kafe, dra på bowling eller noe :)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt han/henne hjem. Og heller ikke dratt dit.

Gå en tur sammen. Kle deg i gode vinterklær og tusle en fin tur gjennom en koselig gate i byen, el. Evt. stopp på en liten café og ta en kopp kakao. Ikke vits i å gjøre første date så langvarig heller :)

Men kanskje det blir full klaff med én gang :D

Skrevet

Du har ikke moett han foer? Altsaa noen du ble kjent med over nettet? Da er vanlig kotyme at man treffes et eller annet offentlig sted og prater for aa se om man liker hverandre i RL. Foreslaa aa gaa paa kafe.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg liket vici's forslag, ta på godt tøy og ta en rusletur. Det som er så fint med å ut å gå er at det aldri blir pinlige stillheter, for da skjer det noe rundt dere hele tiden. Også er det lettere å ta tak i lanken hvis stemningen er god :-) Lykke til

Skrevet (endret)

Første date med shæshten min gikk vi på en liten tur i oslomarka. Også dro vi hjem til meg, og jeg lå på armen hans hele natten. Han ble nummen i hele armen, men tok den ikke vekk. Syntes det var søtt. :)

Endret av Pax
Skrevet

Gå en liten tur med innlagt stopp på kafé. Passe uformelt og det er lett å bestemme selv hvor lenge daten skal vare.

Skrevet

Hva med å lage mat sammen. Dere kan f.eks gå i en butikk med godt utvalg av spennende råvarer og lage noe eksotisk sammen. Kose dere over grytene. Etterpå tenner dere lys og nyter maten og hverandre. :)

Skrevet
Dra og ak! Kjempegøy!

Ake ja, for en utrolig god idè! Tror nesten jeg blir nødt til å flytte til Nord-Norge bare for å ta noen med på en ake-date. Snøvasking er selvsagt obligatorisk :D

Skrevet

Trenger ikke flytte til Nord-Norge, er massevis av snø i Oslo.

Skrevet

Heldiggriser....

Gjest Tigress
Skrevet

Og visstnok ikkje så mykje i Nord-Noreg... Eg føler med dei.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er det ikke litt foruroligende hvis daten din har akebrett.

Skrevet
Gå en liten tur med innlagt stopp på kafé. Passe uformelt og det er lett å bestemme selv hvor lenge daten skal vare.

Jeg feiget ut, så jeg valgte denne:-) Daten gikk ok, men han var ikke helt min type (mye syk, og nå langtidssykemeldt). Kall meg gjerne overfladisk, men jeg orker ikke å inngå et evt forhold på det grunnlaget...

Skrevet
Jeg feiget ut, så jeg valgte denne:-) Daten gikk ok, men han var ikke helt min type (mye syk, og nå langtidssykemeldt). Kall meg gjerne overfladisk, men jeg orker ikke å inngå et evt forhold på det grunnlaget...

Dette er et godt eksempel på at man ikke skal slå på stortromma på første date, og hvertfall ikke med noen man ikke har møtt før.

Jeg mener at du gjorde det helt riktig! En rusletur og en kaffe holder i massevis første gangen.

Når han likevel ikke var din type, så var det jo like greitt at det gikk som det gikk. En erfaring rikere. :kaffe:

• 2 uker senere...
Skrevet

Man bør i hvert fall være interessert nok til å finne ut litt om den andres interesser på forhånd. Ikke sånn som et par kolleger av meg, der han prøvde i lang tid å be henne ut. Han foreslo i tur og orden gokart, paintball, gokart og biljard. Hennes interesser er teater, opera, kunstutstillinger og film :goodbye:

Skrevet

Bowling, skulle det være, ikke gokart to ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...