Lisle Skrevet 24. april 2003 #1 Del Skrevet 24. april 2003 igår bakte jeg boller (har jeg gjort ofte). jeg spiste tre stk men alt etter nummer to fikk jeg grusomt vondt i magen. jeg fikk nesten ikke sove i natt, lå bare og vred meg og pep. hele mageregionen under navelen gjorde vondt. da jeg våknet i morges hadde jeg bare litt vondt i høyre side men nå gjør hele magen vondt igjen (mest på høyreside) og jeg klarer knapt å gå og ikke kan jeg bøye meg ned for å feks ta på meg sko. jeg tok to paracet isted. det er verst når jeg går rundt. jeg har hatt dette én gang før og det var til jul for to år siden men da hadde jeg ikke spist noen boller. nystekte boller kan jo gi mageknip.... typen min har også spist endel men han har absolutt ikke vondt. ehm, hjelp?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Blindtarm er det første som slår meg når jeg hører du har vondt på høyre side... Ett annet symptom er at du blir hvit rundt munnen tror jeg. Rart at nystekte-boller-vondt-i-magen sitter i så lenge. Blir du ikke bedre ville jeg tatt en legesjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 24. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 24. april 2003 jeg trodde blindtarmen satt i venstre side? men men jeg er litt bedre nå.... klarte til og med å dra til butikken. magen er hard og oppblåst og stivner på en måte når jeg sitter stille. får holde meg i bevegelse, er forresten mye bedre nå, håper det er nesten over nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 24. april 2003 #4 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har bestandig klusset med hvilken side det er, men mener det er høyre? Venninna mi har iallfall arret etter operasjonen på høyre side... Får håpe det går over snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #5 Del Skrevet 24. april 2003 Blindtarmen ligger på høyre side av magen, og ved en blindtarmbetennelse får du smerter over hele magen, men selvfølgelig mest mot høyre. Hvis du trykker fingrene inn midt på magen og slipper fort vil det da oppstå en sterk smerte når du slipper hvis du har blindtarmbetennelse. Jeg kan love deg at hadde det vært blindtarmen ville du hatt akutte smerter, og ringt legevakt. Det kan være kolikksmerter du hadde. Det kan vare en stund, og henge i lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 25. april 2003 #6 Del Skrevet 25. april 2003 Kanskje du har en sprukket cyste som har sittet på eggstokken? Jeg hadde det etter jul. Trodde jeg hadde vondt fordi jeg hadde spist for mye i jula (!), men da det ikke ga seg, gikk jeg til legen. Han trodde det var blindtarmbetennelse og sendte meg på sykehus (ja, det er på høyre side!). Der fant de ut at det var en cyste som hadde sprukket og at det som var inni lå der og lagde ugreie. Det var visst ikke farlig i det hele tatt, men går over helt av seg selv. Men det gjorde utrolig vondt! Jeg klarte ikke å strekke ut kroppen og gikk som en olding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. april 2003 #7 Del Skrevet 25. april 2003 Tenkte også på kolikk. Fikk kolikk en gang på ferie jeg.. akkurat som en slags mellomting mellom kramper og oppblåast mage. Fikk beskjed om at det kunne komme av is-spising i kombinasjon med kullsyre i brus. Eller bare kald drikke. Muligens kan det komme av andre ting også.. som boller. Uansett, så gikk smertene over etter 2-3 dager, men det var grusomt. Klarte knapt å stå oppreist de første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 25. april 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 25. april 2003 jeg aner ikke hva som har feilet meg men det gjorde GRUSOMT vondt. på det verste ba jeg nesten moren min om å ringe sykebil... men nå er det godt over. bare litt hard mage og treg avføring.... litt kramper i magen bare.... huff rare greier... ;( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå