Gå til innhold

Steke champignon/kjøttdeig/kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan unngår dere at soppen ligger og "bader" i vann under steking i stekepanne?

Jeg prøver å ta i litt og litt, og ha det på høy varme, men likevel er ofte resultatet at det kommer mye væske/vann....

MÅ man bruke smør i panna, eller ok med olje? Kan dette være årsaken?

Det samme gjelder forsåvidt kjøttdeig, og frossen kyllingfilet!!!!

:roll:

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Gjest Audrey Horne
Skrevet

Jeg tørrsteker sopp på høy varme og passer på å ha lite av gangen i pannen. Bruker ikke noe fett i pannen, og tar i krydder og eventuell olje tilslutt.

Skrevet

Dett kommer vel alltid ut vann under steking av sopp, men det er lurt å tørrsteke dem først til vannet er fordampet, og så ha på smør eller olje og krydder (begge deler går bra, smør gir kanskje bedre smak, men det kommer an på hva du skal ha soppen til...) og steke videre.

Skrevet
Jeg heller det av.

Ja men da blir den så "dvask" og lite innbydende...

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Må kanskje legge til at det ikke blir noe vann i pannen om du gjør slik jeg beskriver. Alt vann fordamper og soppen blir tørr og får stekeskorpe.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg varmer opp pannen skikkelig, har i olje og litt smør, og så sopp (ikke mye om gangen). Så lar jeg soppen ligge stille i pannen en god stund til jeg ser at den begynner å trekke seg sammen og har fått fin stekeskorpe på den ene siden før jeg rører litt og vender på den. Salt og pepper has i mot slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...