Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg prøvde å lage pizza med biffstrimler på for noen år siden..uten suksess. Det ble seigt! Har nå biffstrimer av storfekjøtt liggende, og lurte på å lage det på pizza. Bør jeg marinere kjøttet på forhånd? isåtilfelle i hva? steker dere kjøttet på stekepanne først, eller bare legger det rett på pizzaen før den settes i ovnen?
*Enigma* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Jeg prøvde å lage pizza med biffstrimler på for noen år siden..uten suksess. Det ble seigt! Har nå biffstrimer av storfekjøtt liggende, og lurte på å lage det på pizza. Bør jeg marinere kjøttet på forhånd? isåtilfelle i hva? steker dere kjøttet på stekepanne først, eller bare legger det rett på pizzaen før den settes i ovnen? Du kan gjerne marinere kjøttet. Jeg synes denne marinaden er veldig god.: Marinade: 2 ss honning (2 båter presset hvitløk 1/2 presset sitron 1 ss soyasaus 1 ss sherry (jeg bruker som regel cognac eller whisky her, men du kan jo også f.eks bruke rødvin. Har aldri forsøkt med sherry, og tror ikke jeg ville forsøkt det på pizza). hvitløk chili 1/2 dl olivenolje Bytt ut eventuelle krydder du ikke vil ha i marinaden med andre krydder, pepper, paprikapulver, løkpulver er fint å ha i, kajennepepper, div. grillkrydder hvis du er fan av det. Det går sikkert an å bruke f.eks ananasjuice eller appelsinjuice i stedet for sitron, og du kan også kutte ut alkoholen. Når jeg har biffstrimler på pizza så pleier jeg å brune dem lett i pannen først, men pass på så du ikke steiker dem for lenge, da blir det seigt.
DDuck Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Stek litt og litt kjøtt slik at du har kontroll over hvor godt stekt det blir... bare brun kjøttet så blir det gjennom stekt i stekovnen nå pizzaen står i... Da skal det ikke bli seigt iværtfall
Gjest nextlife Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Min erfaring er vel at så fremst man bruker ytrefilèt så trengs ikke strimlene å bli stekt på forhånd. Legg strimlene oppå osten i rå tilstand, og stek pizzaen som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå