Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ny pc, men har egentlig ikke så veldig god peiling på data. Jeg lurer derfor på om noen med litt mer peiling enn meg kan komme med forslag på hvor mye minne, harddisk og sånn der man bør ha. PCèn skal brukes til surfing, skriving, musikkboks osv. Spiller ikke dataspill.

Også lurer jeg på om man bør kjøpe windows wista eller windows xp? Har liksom hørt at mange blir plaget med windows wista siden operativsystemet ennå er såpass nytt (lite programmer som er kompatible osv).

Og til slutt, tenker på å bestille fra Dell. PC ene derfra er vel bra?

Veldig takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil iallefall påstå at 2GB ram er det absolutte minimum pr i dag. Skal du kjøre 64bit operativsystem så må du ha 4GB.

Størrelse på harddisk er vel en smakssak. Det kommer an på hvor mye du har tenkt å ha innpå pc'en, hvor flink du er å rydde med jevne mellomrom osv. Kanskje du kan se på noen i området 300-500GB i første omgang. Uansett så er harddisker relativt billige i dag, så det går og an å utvide etterhvert dersom behovet skulle være der.

Jeg er ikke så veldig inne på hva som er bra hardware nå for tiden, så jeg vil anbefale deg å stikke innom Hardwareforumet som det er linket til øverst i forumet her. Der finner du tonnevis av datakyndige folk som alltid er villige til å hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...