Lillje Skrevet 24. april 2003 #1 Del Skrevet 24. april 2003 Min vennine skal flytte inn til oss for en midlertidig periode, mens hun leter etter et nytt sted å bo. Hun skal få hele kjellerstuen (ca 18-20 kvm) til fri disposisjon, og vil ellers dele alle husets rom i lag med oss. Jeg føler det litt kinki og be henne om husleie. Mens de jeg snakker med mener at vi bør få noe bet. for trossalt så skal hun bruke vår vaskemaskin, strøm, varmtvann, kjøkken, bad ...... Jeg er sånn i tivil over hva jeg skal gjøre. Hvis vi hadde vist at det ble snakk om bare noen uker hadde det vært en ting, men dette kan ta tid, siden vi bor i et område hvor det er mange om beina om å få seg en liten og billig hybel. Håper på synspukt fra andre KG.bukere. Hva ville dere gjort, og hvor mye vil dere ha tatt i leie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Først må vi vite hvor du bor slik at de som bor i samme by/region kan svare. Utleieprisene svinger nesten like mye som prisene for kjøp og salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 24. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg bor i Bergensregionen. ca 15 min kjøring fra sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 24. april 2003 #4 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg for min del ville forlangt at hun skulle betale husleie. Hun disponerer jo ting til dere som dere må betale strøm for, så hun forstår nok hvis du sier at hun må betale husleie for den perioden hun bor hos dere. Skulle vel egentlig bare mangle, når du er så snill og lar henne få bo hos dere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #5 Del Skrevet 24. april 2003 Men så kommer spørsmålet hvor mye skal vi ta? Vi vil jo ikke akkurat virke kjipe ut heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #6 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg hadde en venninne boende hos meg for noen år siden. Dette var i en to-roms leilighet, så hun "bodde" i boden. For dette betalte hun halve husleien min (tror det var 1800,-), mens jeg selvfølgelig betalte lånet mitt. Kan du ikke gjøre raske overslag på hvor mye husholdet deres beløper seg til i måneden (strøm osv.) og så dele ut hennes del ut i fra antall mennesker i husholdet? Skjønner du hva jeg prøver å forklare? Det er jo et gankse stort rom hun får, så jeg tror jeg ville sagt mellom 2 og 3 tusen avhengig av hvor snill du vil være mot henne (slik at hun kan legge seg opp litt egenkapital). Det er jo forresten avhengig av om hun jobber og i så fall hvor godt hun tjener. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #7 Del Skrevet 24. april 2003 Bodde for ett par år siden hos noen venner. Vi betalte 1500,- i leie pluss at vi delta utgiftene til mat og telefon. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 24. april 2003 #8 Del Skrevet 24. april 2003 Spørsmålet er jo også hvor lenge er det snakk om? La nå ikke venninnen din utnytte deres gjestfrihet fordi det er bekvemmelig og billig/gratis. Tutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 25. april 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 25. april 2003 Tusen takk for svar. Tror vi kommer til å si ca 2000 i mnd, og at hun hjelper til med mat og tlf. reg. Hvor lenge hun vil bli boende kommer helt ann på hvor fort hun finner seg et nytt sted å bo. Men jeg kvier meg til å ta det opp med henne. Spesielt siden jeg vet at hun for øyeblikket har dårlig råd. Men hun får vel snart lønn. Så da retter det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 25. april 2003 #10 Del Skrevet 25. april 2003 Det må jo være en selvfølge at hun dekker sin egen mat! Ellers spørs det hvor lenge dette blir da. Hadde det vært for et par-tre uker ville jeg ikke krevd henne for noe husleie, men hvis det blir lengre enn det, så må hun jo gjøre opp for seg. Strøm er jo ikke gratis, det heller... Må si du er snill som lar henne få lov å bo hos dere da; det blir jo litt ymse med privatliv på dere også da. Dele bad og varmtvann. Ikke bare-bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 25. april 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 25. april 2003 :oops: Mulig at vi er snille, men hva gjør man ikke for venner. Og siden vi har et romslig hus, så hvorfor ikke hjelpe henne når hun sårt trenger et tak over hodet. Saken hadde nok stilt seg litt anderledes hvis hun hadde vært fra byen og hadde hatt fam. her, men når de bor så langt vekke så............. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~nette Skrevet 25. april 2003 #12 Del Skrevet 25. april 2003 kan du ikke enkelt og greit spørre henne hva hun synes er en fornuftig husleie da? På den måten slipper du å virke kjip og hun forstår at hun må bidra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 25. april 2003 #13 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg bodde hos en venninne akkurat som du beskriver fra november til februar. Hun regnet ut alle sine faste utgifter, husleie, strøm, telefon, avis etc, delte det på to og la på litt. Jeg betalte 2000 i måneden. Det er greit å betale for seg, og det er greit å ikke ta "markedspris" når det er venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå