Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Jeg traff en mann jeg falt veldig for for to, tre mnd siden. Vi er begge voksne og begge er skilt. Eller en lang natt med masse deilig sex sa han til meg at han absolutt ikke ville binde seg, og han hadde behov for å være fri og ikke ha noen forpliktelser. Vi treffes jevnlig med et par ukers mellomrom, hver gang har vi det utrolig hyggelig, og det ender med deilig sex. Jeg er veldig betatt av ham og ønsker å treffe ham mer og ikke minst blir jeg såret over at han kaller dette "bare venner". Dessuten har han sagt rett ut at han vil ha frihet til å treffe andre, og ved ett tilfelle sa han også at han hadde hatt "overnattingsbesøk"... Hva syns andre om dette? Bør jeg gi ham opp? Er det mange andre som ville godta at elskeren deres har andre også?
Gjest lei Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 høres veldig ut som mitt tilfelle.. hmm.. du burde kanskje ta en prat med han da, si at du vil noe mer.. men det kan jo hende han vil ha mer etterhvert.. det har jeg opplevd, men som har sagt at de elsker å være single og frie, og de er absolutt ikke ute etter noe forhold, men det er utrolig hvor mye som kan forandre seg på et par mnd!
Gjest TS Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Vi har snakket om dette og jeg har sagt at jeg ønsker meg en kjæreste og at jeg har problemer med å skille følelsene i kroppen med de i hodet/ hjertet. Han sier han vil har frihet til å gjøre hva han vil og vil absolutt ikke binde seg. For meg er spørsmålet om jeg bare skal holde meg litt på avstand ( dvs ikke pushe på å treffes, sende meldinger osv) og bare vise ham at jeg har en rekke av de kvaliteter jeg vet han liker. Eller skal jeg innse at han bare benytter seg av situasjonen og si at jeg ikke vil ha sex med ham hvis vi bare skal være venner. Min oppfastning er jo at man har et forhold hvis man har sex jevnlig.
Gjest Gjest_elsemor_* Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Hvis jeg var i din situasjon- og det har jeg vært- så ville jeg prøvd å gjøre meg litt mer kostbar og sette krav, ja, jeg vet det er vanskelig. Dere har det nok fint de stundene dere er sammen. Men så lenge han får både i pose og sekk, så trenger han ikke endre statusen i forhold til deg. Er også enig med deg, at dere har et "nesten"-forhold, men er det godt nok for deg? Tenk over om det er slik du vil ha det framover. Så mitt råd til deg er å ikke sende mld på en stund, da får du muligens en ide om hvor mye du betyr for ham. Om han bryr seg nok, eller om det er kun for sengehygge han treffer deg.
Gjest Labellamia Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor bruke tid på en som ikke vil binde seg til et kjæresteforhold?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Er det greit for han at du er ute på byen og "har deg" med andre også? Hvis det ikke er greit er mannen null å samle på. Dette handler litt om hva du vil. Hvor lenge skal du leve i et forhold der du ikke er førsteprioriteten hans? Hvis han virkelig var interessert i deg ville han vel ikke vært ute etter andre vel? Men du er jo grei å ha dersom ikke andre ting skulle dukke opp. Sånne forhold fungerer bare i de tilfeller begge to er enige om det. Det fungerer ikke dersom en av partene ønsker seg noe annet.
Gjest TS Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Nei, for meg er det ikke ok at han treffer andre. Jeg er ikke happy med situasjonen slik den er og ønsker selvfølgelig at jeg var "nok" for ham...
*Mina* Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Han er rett og slett ikke interessert i deg, men vil ha det på det planet dere har det nå. Han er ærlig, og det må du nå gi han kredit for. Det er ikke dermed sagt at du må fortsette på samme måte, men at du må forholde deg til det han faktisk sier. Vil du ha et forhold, bør du nok finne deg en annen. Jeg tror ikke han kommer løpende, selv om du ikke viser like mye interesse. Hadde han vært forelsket i deg ville han vist deg det, men beklageligvis er han ikke det. Å satse på han blir feil, for han vil rett og slett ikke ha deg. Derfor ville ejg heller valgt å avslutte dette, for så å finne en som kunne gi deg tilbake det du kan gi han. Men det kan ikke denne mannen, uansett hvor fantastisk han måtte være.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Han har vært helt ærlig om hva han ønsker og ikke ønsker. Du kan ikke kreve noe mer. Du må bare forholde deg til det og gjøre det som passer deg best.
Gjest Superdust Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Jeg traff en mann jeg falt veldig for for to, tre mnd siden. Vi er begge voksne og begge er skilt. Eller en lang natt med masse deilig sex sa han til meg at han absolutt ikke ville binde seg, og han hadde behov for å være fri og ikke ha noen forpliktelser. Vi treffes jevnlig med et par ukers mellomrom, hver gang har vi det utrolig hyggelig, og det ender med deilig sex. Jeg er veldig betatt av ham og ønsker å treffe ham mer og ikke minst blir jeg såret over at han kaller dette "bare venner". Dessuten har han sagt rett ut at han vil ha frihet til å treffe andre, og ved ett tilfelle sa han også at han hadde hatt "overnattingsbesøk"... Hva syns andre om dette? Bør jeg gi ham opp? Er det mange andre som ville godta at elskeren deres har andre også? Hvis han heter Per, så er han MIN!!! Ligg unna! Leif
Gjest Gjest-M- Skrevet 13. januar 2008 #11 Skrevet 13. januar 2008 Denne mannen er da hvert fall ærlig med deg om hva han ønsker/ikke ønsker. At du får følelser for han, betyr jo ikke at han er forpliktet til å gi deg det du ønsker, når han ikke ønsker det samme. Hvis situasjonen er uholdbar for deg, bør du kutte kontakten med han. Han har jo sagt klart fra hva han ønsker.
Gjest Lei meg Skrevet 13. januar 2008 #12 Skrevet 13. januar 2008 Jeg er i samme situasjon. (Håper ikke det er samme mann...:-) ) I begynnelsen var vi bare venner. Jeg var forelsket i han, men prøvde å skjule det siden han hadde sagt klart fra at han ikke ville ha noe annet enn vennskap. Han ville ikke inn i noe fast forhold. Siden han forholdt seg til meg som en god venn, fortalte han at han hadde et par elskerinner som han traff med jevne mellomrom. Det var en uholdbar situasjon for meg, og jeg forsøkte gang på gang å trekke meg bort fra han. Men han tok kontakt og inviterte meg med ut og på overnattingsbesøk hvor jeg sov på armen hans. Forelsket som jeg var, klarte jeg aldri å si nei. I det siste har vi begynt å ha sex sammen, jeg er like forelsket, men tør ikke å vise det til han, jeg bare nyter hvert sekund sammen med han. De andre damene som han har bytter han ut, og det dukker stadig opp nye navn. Jeg vet at det aldri kommer til å bli noe seriøst mellom oss, han har det kjempefint som han har det. Vet at jeg må ut av dette, fordi det ødelegger meg, jeg sover dårlig og er oftere og oftere deprimert Trenger som trådstater gode råd for å komme meg bort og ut av dette. Har prøvt å treffe andre menn, men det kjedelig og uintressant, tenker kun på han.
Gjest Catwoman Skrevet 13. januar 2008 #13 Skrevet 13. januar 2008 Han er jo ærlig og sier akkurat hvordan han ønsker det. Så da får du nesten bare finne ut om det er et type forhold du synes er ok, hvis ikke bør du kutte han ut. Å beygnne å spille kostbar osv. for å få han mer interessert tror ikke jeg har noen hensikt - for du vet jo akkurat hvor du har han: han vil at dere skal treffes og ha det fint innimello, samtidig som han vil ha mulighet til å treffe andre innimellom.
Kristaa Skrevet 13. januar 2008 #14 Skrevet 13. januar 2008 Han er jo ærlig og sier akkurat hvordan han ønsker det. Så da får du nesten bare finne ut om det er et type forhold du synes er ok, hvis ikke bør du kutte han ut. Å beygnne å spille kostbar osv. for å få han mer interessert tror ikke jeg har noen hensikt - for du vet jo akkurat hvor du har han: han vil at dere skal treffes og ha det fint innimello, samtidig som han vil ha mulighet til å treffe andre innimellom.
henine Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Kanskje han bare har vennskaplig følelser for deg? Det er vanskelig å styre følelsene vet du.
Gjest me Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Gode venner som deler alt, det er det han er interessert i og det er det han har gitt uttrykk for også. Da må du bare finne ut om du fortsatt ønsker å treffe han under de forutsetningene.
Gjest TS Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Nei, jeg ønsker ikke å treffe ham under de forutsettingene, spesielt fordi jeg vet han har sex med andre. Det er ingen god tanke at jeg ikke har noe med ham som han ikke deler med andre. Men viljestyrken er ikke så stor når det gjelder dette, følelsene er mange og kompliserte og vi har bare helt forskjellige ønsker når det gjelder vennskap og kjærlighet...
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #18 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har et lignende forhold..bare at han ikke treffer andre, han ønsker ikke noe mer seriøst enn å treffes innimellom. Jeg koser meg så masse med han at jeg inntil videre godtar at forholdet er på dette planet. Den dagen jeg er klar for en kjæreste blir jeg nok nødt til å se meg om etter andre. Men, jeg hadde aldri klart å ha et fohold til han om han hadde sex med andre som du beskriver. Jeg syns du skal kutte han ut og fortelle hvorfor du gjør det. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #19 Skrevet 15. januar 2008 jeg har også en slik venn. Som din elsker har han vært ærlig om at han ikke vil ha et forhold, ikke ønsker å forplikte seg til noe som helst og at han vil være fri til å ha sex med andre når han inner det for godt. Jeg hadde ikke ønsket å fortsett vår vennskap dersom jeg gikk rundt og håpet på at han skulle falle for meg og ønske å binde seg til meg. Jeg tror ham når han sier at han ikke vil ha et kjæresteforhold, og noe annet ville vært å ikke ta ham på alvor. Skal du fortsette denne relasjonen må du godta de premissene han har satt. I mitt "forhold setter jeg såpass stor pris på samtalene, kosen, sexen og nærheten at jeg velger å beholde ham i livet mitt. Samtidig treffer jeg også andre, dater en del og prøver å bruke minst mulig energi og tankekraft på min elsker når vi ikke er sammen. Jeg ønsker meg egentlig en kjæreste selv, og innser derfor at vår relasjon må opphøre, eller i hvertfall endre seg når jeg får en mann inn i livet mitt som ønsker å binde seg til meg. i mellomtiden er godt å ha en arm og sove på i ny og ne. For meg funker dette fint. Jeg kunne nok helt sikkert lett blitt forelsket i denne mannen, fin, varm, kjekk og reflektert som han er. Imidlertid har han vært så åpen om hvordan han ikke ønsker at ting skal være, han har ikke gitt meg noen forhåpninger, og dette gjør også at jeg ikke har noen forhåpninger om oss. Hadde jeg imildertid vært forelsket og virkelig ønsket meg mer tror jeg en slik "ordning" hadde tatt mer enn det hadde gitt. Med andre ord; går du rundt og håper, er frustrert veldig opptatt av dette ville jeg ikke nølt med å kutte ham ut, og det ganske fort.
aline Skrevet 15. januar 2008 #20 Skrevet 15. januar 2008 Min oppfastning er jo at man har et forhold hvis man har sex jevnlig. eller man er elskere, de har også sex jevnlig. Og det er jo det han vil ha, en elsker som han kan kose seg sammen med og ha sex med, samtidig som han ikke binder seg til noen følelsesmessig og kan ha sex med andre om han ønsker det. Nei, jeg ønsker ikke å treffe ham under de forutsetningene, spesielt fordi jeg vet han har sex med andre. Der har du jo da svaret ditt, du ønsker ikke å ha det type forhold som han er villig til å gi deg, han VIL ikke gi deg det du ønsker deg, uansett hva du gjør vil jeg tro. Jeg tviler sterkt på at hans ønske om å ikke ville binde seg, egentlig har noe med deg å gjøre i det hele tatt, det har ikke noe med om du er "nok" eller ett godt kjæresteemne eller om du kunne gitt ham både gull og grønne skoger, men HAN er ikke på ett sted i livet der han ønsker seg en kjæreste. Klart, han risikerer i den perioden å gå rett forbi noen som kanskje ville vært veldig bra for ham, men det er hans valg og han har full rett til å ta det. Dere ønsker to vidt forskjellige ting, han har gitt deg sine forutsetninger for å "være med deg", du vil ikke ha ham på de forutsetningene, da må dere ende forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå