Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #1 Del Skrevet 13. januar 2008 Gå inn på samliv & relasjoner og seksualitet og les om alle de idiotiske/vanskelige/kjipe forholdene som folk befinner seg i og bare nyt singeltilværelsen mens dere er der! Kjæresten kommer tidsnok, og innen den tid, fryd dere over at det ikke finnes noen enda som gjør dere verken sinte eller triste eller irriterte eller seksuelt frustrerte eller hva mer som er. Dere kan være så ego dere bare vil, gjøre absolutt hva dere vil når dere vil og hvor dere vil! (Ja, jeg oppfordrer gjerne til å fokusere på det negative med forhold for å gjøre det bedre alene :D ) God søndag til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 13. januar 2008 #2 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hehe, faktisk tar jeg meg ofte i å tenke; gud så glad jeg er for at jeg er singel, når partnere oppfører seg sånn mot hverandre! Sjalusi, mistenksomhet, latskap, eietrang etc etc. Å hjelpe meg. Hadde blitt kvelt dersom jeg skulle levd sammen med en mann halvparten så sjalu og eiekåt som mange av jentene her faktisk skriver at de er. Da velger jeg heller å være singel- kunne styre MITT eget liv akkurat slik JEG ønsker det! Å heller være stolt av å være helt uavhengig av andre, være seg både økonomi og praktiske ting. (Har tidligere vært i ett forhold hvor jeg lot meg selv bli avhengig og begrenset av noen- og ALDRI mer.) Det er jo akkurat av sånne årsaker som gjør at jeg "ønsker" meg en kjæreste med samværsavtale; Annenhver helg og en gang i uka! Så kan jeg bruke tiden ellers på det jeg selv vil; venner, cafeer, shopping, reiser, fester, arbeid, ingenting etc etc- uten at noen sitter hjemme å surmuler! PS; Når jeg engang treffer "the one", og om vi så blir samboere (eller i værste fall gift :-) ) vil jeg fortsatt ha den friheten jeg "krever". Får jeg ikke det- er han ikke "the one"- og da klarer jeg meg bedre uten! Endret 13. januar 2008 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 13. januar 2008 #3 Del Skrevet 13. januar 2008 Etter noen skikkelige møkkaforhold, koooooser jeg meg som singel. Savner selvfølgelig noen i blant, men da gjør jeg som TS, leser alle klagetråder her inne, og priser meg lykkelig for at jeg slipper alt det folk klager på. Skulle jeg møte en ny mann, blir det bare en bonus i tillegg til alt det gode jeg har i livet mitt. Og forhåpentligvis har jeg lært noe av alt det jeg har erfart i tidligere forhold...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Del Skrevet 13. januar 2008 Egoismen lenge leve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest ja Skrevet 13. januar 2008 #5 Del Skrevet 13. januar 2008 Egoismen lenge leve. Mener du at det er egoistisk å være singel..? Jeg er i hvertfall glad for at jeg er singel. Savner ikke en mann i det hele tatt. Statistisk går halvparten av ekteskapene og enda større del av samboerskapene går i oppløsning, så det er dystre utsikter. Og akkurat nå orker jeg ikke de gråååå hverdagene som følger med en samboer. Sier som prestekrage; kjæreste med samværsavtale må være en topp løsning! Hvis det først skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #6 Del Skrevet 13. januar 2008 Gå inn på samliv & relasjoner og seksualitet og les om alle de idiotiske/vanskelige/kjipe forholdene som folk befinner seg i og bare nyt singeltilværelsen mens dere er der! Kjæresten kommer tidsnok, og innen den tid, fryd dere over at det ikke finnes noen enda som gjør dere verken sinte eller triste eller irriterte eller seksuelt frustrerte eller hva mer som er. Dere kan være så ego dere bare vil, gjøre absolutt hva dere vil når dere vil og hvor dere vil! (Ja, jeg oppfordrer gjerne til å fokusere på det negative med forhold for å gjøre det bedre alene :D ) God søndag til alle! *kremt* Vel, ikke tro alt du leser på Samliv, og i alle fall ikke i sexforumet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2008 #7 Del Skrevet 13. januar 2008 Du har unektelig noen gode poenger. Å være alene er ikke optimalt, men det er langt bedre enn å være i et dårlig forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 13. januar 2008 #8 Del Skrevet 13. januar 2008 Statistisk går halvparten av ekteskapene og enda større del av samboerskapene går i oppløsning, så det er dystre utsikter. Dette er selvsagt dystert forutsatt at idealet er "livslang lykke". Om man ser på hvert forhold, samboerskap eller ekteskap som en epoke i livet, som man nøt så lenge det varte, slipper man å føle seg mislykket fordi man ikke gjennomførte noe som i 99 % av tilfellene aldri kommer i nærheten av "livslang lykke". Monogamiet er et ideal i stadig større forfall spør du meg. Når ikke økonomi lenger er en "issue", viser monogamiet hvor svakt det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2008 #9 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Endret 13. januar 2008 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #10 Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er selvsagt dystert forutsatt at idealet er "livslang lykke". Om man ser på hvert forhold, samboerskap eller ekteskap som en epoke i livet, som man nøt så lenge det varte, slipper man å føle seg mislykket fordi man ikke gjennomførte noe som i 99 % av tilfellene aldri kommer i nærheten av "livslang lykke". Monogamiet er et ideal i stadig større forfall spør du meg. Når ikke økonomi lenger er en "issue", viser monogamiet hvor svakt det egentlig er. Hvis Wallace har blå øyne vil jeg være kjæreste med han! :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 13. januar 2008 #11 Del Skrevet 13. januar 2008 Gå inn på samliv & relasjoner og seksualitet og les om alle de idiotiske/vanskelige/kjipe forholdene som folk befinner seg i og bare nyt singeltilværelsen mens dere er der! Kjæresten kommer tidsnok, og innen den tid, fryd dere over at det ikke finnes noen enda som gjør dere verken sinte eller triste eller irriterte eller seksuelt frustrerte eller hva mer som er. Dere kan være så ego dere bare vil, gjøre absolutt hva dere vil når dere vil og hvor dere vil! (Ja, jeg oppfordrer gjerne til å fokusere på det negative med forhold for å gjøre det bedre alene :D ) God søndag til alle! Jeg er vel strengt tatt både takknemlig og glad for alle mennesker som har fått frem slike følelser i meg. Det er jo det som er å leve, er det ikke det da? Kan ikke tenke meg å leve uten å bli sint, frustert, oppgitt eller overlykkelig. Det er slik jeg lærer. Men jeg er glad i single-tilværelsen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_B._* Skrevet 13. januar 2008 #12 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er jo akkurat av sånne årsaker som gjør at jeg "ønsker" meg en kjæreste med samværsavtale; Annenhver helg og en gang i uka! Så kan jeg bruke tiden ellers på det jeg selv vil; venner, cafeer, shopping, reiser, fester, arbeid, ingenting etc etc- uten at noen sitter hjemme å surmuler! Hehe, sånn kunne jeg ønske meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #13 Del Skrevet 14. januar 2008 Dette er selvsagt dystert forutsatt at idealet er "livslang lykke". Om man ser på hvert forhold, samboerskap eller ekteskap som en epoke i livet, som man nøt så lenge det varte, slipper man å føle seg mislykket fordi man ikke gjennomførte noe som i 99 % av tilfellene aldri kommer i nærheten av "livslang lykke". Monogamiet er et ideal i stadig større forfall spør du meg. Når ikke økonomi lenger er en "issue", viser monogamiet hvor svakt det egentlig er. Sprøyt. Det er for feigt å gi "monogamiet" skylda for å være svakt. Det er bortskjemte egoistiske nordmenn med altfor høye forventninger til hva et forhold skal gi dem, som ikke klarer å holde ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 14. januar 2008 #14 Del Skrevet 14. januar 2008 Sprøyt. Det er for feigt å gi "monogamiet" skylda for å være svakt. Det er bortskjemte egoistiske nordmenn med altfor høye forventninger til hva et forhold skal gi dem, som ikke klarer å holde ut. Selvsagt er det menneskene som gjør at monogamiet i større og større grad ikke fungerer. Trodde du jeg mente at monogami var en ting som levde et eget liv? Monogami er kun et konsept som ikke kan eksistere uten mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Julie Skrevet 14. januar 2008 #15 Del Skrevet 14. januar 2008 Når ikke økonomi lenger er en "issue", viser monogamiet hvor svakt det egentlig er. Hm...ja, det tror jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. januar 2008 #16 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Joda, det å være singel har sine fordeler, men jeg håper allikevel at jeg en dag får oppleve å bli elsket av noen. Mvh Yvonne Endret 23. januar 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #17 Del Skrevet 23. januar 2008 Gå inn på samliv & relasjoner og seksualitet og les om alle de idiotiske/vanskelige/kjipe forholdene som folk befinner seg i og bare nyt singeltilværelsen mens dere er der! Kjæresten kommer tidsnok, og innen den tid, fryd dere over at det ikke finnes noen enda som gjør dere verken sinte eller triste eller irriterte eller seksuelt frustrerte eller hva mer som er. Dere kan være så ego dere bare vil, gjøre absolutt hva dere vil når dere vil og hvor dere vil! (Ja, jeg oppfordrer gjerne til å fokusere på det negative med forhold for å gjøre det bedre alene :D ) God søndag til alle! Takk TS! I en verden der det å være den ene delen av et parforhold er det som singel godt å få slike..eh..oppmuntringer Altfor ofte tar jeg meg selv i å tenke at ting ville vært ubetinget bedre dersom jeg hadde hatt den ene spesielle i ivet mitt, men ting er ikke svart/hvitt. Det å være i et forhold medfører jaggu meg en del frustrasjoner også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 24. januar 2008 #18 Del Skrevet 24. januar 2008 Oppmuntring er fint ts! Joda, nyter å være singel, men nyter også et forhold. Men jeg ser somregel ikke på et forhold som livslangt, det er jo koselig for de som klarer det, men lever eller her og nå istedet for om 50 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2008 #19 Del Skrevet 24. januar 2008 Joda, det å være singel har sine fordeler, men jeg håper allikevel at jeg en dag får oppleve å bli elsket av noen. Eller at du finner en å elske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. januar 2008 #20 Del Skrevet 24. januar 2008 Eller at du finner en å elske? Ja, selvsagt, jeg mente jo som at det må gå to veier. Kunne aldri vært i et forhold hvor jeg ikke var glad i fyren jeg var sammen med. Men nå har jo jeg elsket flere, men ikke blitt elsket tilbake - og det var vel litt av mitt poeng.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå