Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...noen som vet om dette er mulig?

Jeg tror i så fall at jeg har fått det, har et sår på innsiden av ene neseboret som jeg aldri ser ut til å bli kvitt, har hatt det i over en måned nå, og det er akkurat som om det legger seg en skorpe over det som kan minne om snørr.

Det er veldig plagsomt, så hvis noen har råd til meg, så gjerne det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...noen som vet om dette er mulig?

Jeg tror i så fall at jeg har fått det, har et sår på innsiden av ene neseboret som jeg aldri ser ut til å bli kvitt, har hatt det i over en måned nå, og det er akkurat som om det legger seg en skorpe over det som kan minne om snørr.

Det er veldig plagsomt, så hvis noen har råd til meg, så gjerne det :)

Gå på apoteket og spør om de har en eller annen nesesalve som kan holde skorpa myk. Dermed får såret tid til å gro uforstyrret uten å plage deg. Tror vaselin kan brukes i et nødsfall, faktisk (fikk det foreslått av en øre-nese-hals spesialist en gang jeg hadde særs rufsete slimhinner i nesa) . Det finnes også en salve (Bepanthen Nasensalbe) som er fenomenal til den slags skorper, men den selges ikke i Norge :kjefte: . Men mulig legen din kan få den innført på lisens eller hva det nå heter.

Hvis såret fremdeles ikke gror så bør du uansett få lege til å se på det. Sår som ikke gror skal alltid sjekkes.

Skrevet

Ja, det går an å få forkjølelsessår i nesa. Jeg får ikke forkjølelsessår, så jeg har desverre ikke noe råd til deg, men det må da gå an å smøre på det du vanligvis smører på forkjølelsessår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...