Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet

Kjæresten min liker å være sosial og har mange venner og bekjente, både gutter og jenter. Mange av disse har jeg bare hørt navnet på, men aldri møtt. Noen av disse jentene har han vært forelsket i og/eller hatt 6 med (han blir lett forelsket). Nesten alle omtaler han som "fine". Jeg vet at han er glad i meg og synes jeg er fin men jeg føler meg lite spesiell da han har så generell smak og blir lett forelska. Vi har hatt flere krangler om at han både titt og ofte har hatt besøk av disse jentene og det virket som han hadde forstått poenget mitt.

Jeg omgås ikke gamle flammer. Vet at typen hadde blitt sjalu om jeg hadde gjort det.

I en krangel her en dag nevnte han at han hadde truffet ei jente på fest som holder på å ringe han. Da jeg lurte på hvorfor han hadde gitt nummeret sitt til ei anna jente, svarte han at det var en kompis av han som hadde gitt nummeret. Jenta hadde også vært og ringt på hos han. Da jeg spurte om hu er fin, fikk jeg til svar at hu er VELDIG FIN. Jeg kunne bare ta det med ro for hu er forlovet. "Får jeg ikke lov å ha venner?", spurte han.

Er det jeg som overreagerer når jeg synes at det er uakseptabelt å omgås tidligere flammer og merkelig å stifte nye damebekjentskaper på en fest som etterpå ringer til han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde IKKE godtatt dette! Hadde han kalt en annen jente "veldig fin", og attpåtil gitt henne telefonnummeret sitt, da hadde jeg rett og slett klikka. :kjefte: Si tydelig i fra til han at du ikke godtar dette. Menn trenger klar tale.

Skrevet

Nei kjære deg. Dere er da to om barnet. Derfor er det rettferdig at dere bruker like mye tid hver. Det synes jeg absolutt du skal fortelle han.

Jeg skjønner veldig godt at du blir sliten og lei deg av å måtte gjøre alt selv.

Virker nesten som at noen menn tror de kan la kvinnene gjøre alt arbeidet. Svangerskapet er jo et slit, for så at kvinnen skal ta seg av barnet hele tiden etter fødselen også. Skikkelig urettferdig.

Du burde fortelle ham hvor urettferdig det er.

Gjest Tigress
Skrevet

Jeg tror kanskje ikke han legger så mye i det som du gjør. Alle legger merke til pene mennesker, og hvis en ikke skal kunne kjenne folk som er pene, blir det jo veldig trist for pene mennesker til slutt, da?

Hvor gamle er dere'a?

Skrevet

Han kan jo holde for seg selv hvem han syns er veldig fine da. Vi kan alle registrere pene mennesker rundt oss, men vi trenger ikke gni det inn i trynet på den vi er sammen med. Jeg hadde ikke giddi å funnet meg i det. Hva gjør han for at du skal føle seg spesiell og veldig fin da? det er vel heller det energien hans bør gå til.

Skrevet

Han trenger kanskje å få høre at han ikke trenger å fortelle deg hvor fine venninnene hans er, på den annen side så trenger du jo ikke å spørre når du ikke vil vite svaret.

Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet
Han trenger kanskje å få høre at han ikke trenger å fortelle deg hvor fine venninnene hans er, på den annen side så trenger du jo ikke å spørre når du ikke vil vite svaret.

Poenget mitt er at han er venner med jenter han har ligget med og vært forelska i. Jeg vet at han ikke godtar det motsatte. Ikke har jeg noen interesse av å omgåes de jeg har hatt korte romanser med heller. Det er vel ikke vanlig når man har kjæreste...?!Ikke innleder jeg nye guttebekjentskaper bak hans rygg heller. Hadde jeg vært på fest og snakket med en type og noen dager senere ringer han meg, hadde vel virket litt merkelig..

Skrevet

Jeg ville også ha reagert på det om en kjæreste hadde kontakt med gamle "venninner" som han tidligere har ligget med!

Jeg hadde en slik eks. og da jeg sa at jeg ikke likte kontakten han hadde på msn og mail med gamle "venninner" ble han sur og kalte meg urimelig og negativ.

Fy, for en ekkelt fyr.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg meiner at det er

a)i seg sjølv, heilt normalt å ha kontakt med gamle flammer: dei ein er interessert i er jo ofte folk ein likar, og egner seg derfor ofte som vener, men

b)høyst ulogisk at han ikkje ser at det blir feil når han ikkje likar at du har kontakt med dine eksar, men at han skal ha kontakt med sine.

Når det gjeld å treffe folk på fest, og så gje deg nummeret sitt. Eg synes det verkar heilt greit - det kan vere masse ulike grunnar til at det er naturleg. At du ikkje får vete dei er nok mest fordi han føler seg overvaka, viss du skjønar. Litt sånn "det er ikkje noko, men det skal eg ikkje fortelje ho når ho masar slik".

Eg ville ha tatt det opp med han. Sei det som det er at han er inkonsekvent, og sjå kva han seier.

Gjest lissi32
Skrevet

Sitat: Du kan slappe av, hun er forlovet.

Mitt spørsmål da: Hva om hun IKKE var det??

Drittsekk spør du meg! Sikkert en utro sådan!

Skrevet

Jeg reagerer også med sterk speksis når det gjelder denne situasjonen/mannen. På en måte virker det så barnslig - at han, i en krangel, skal buse ut med at han hadde møtt en annen dame på fest, som kom og oppsøkte ham og hadde fått tlf nr hans. Som om han skulle bevise for deg at han lett kan få andre damer.

Menn som forelsker seg lett, og ikke tar konsekvensen av det (altså stifter damebekjentskaper som de utveksler kontaktinfo med på fest når du ikke er tilstede) frister sjebnen litt for mye. Jeg har vært borti en slik mann selv, nå har jeg lært leksa mi og er ganske streng og konservativ på hva som tillates av flørting i mitt nye forhold. Det virker også som at mange menn faktisk LIKER å få satt klare grenser.

I stedet for at kjæresten da utveksler nummer med andre damer på fester der jeg ikke er tilstede, blir han da en av dem som ikke gjør det, og spøker det bort med kameratene etterpå "Jeg tror nok hun der ville ha meg, men jeg får jo ikke lov av dama". Altså: Sett klare grenser dersom du har behov for det. Aksepterer han ikke det, er dere kanskje ikke et par som matcher hverandre. I så fall trenger han kanskje en som er like flørtete og har like stort behov for frihet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Nei dette er ikke akseptabelt i mine øyne. Å hele tiden sitte å kalle andre for fine i påhør av partneren er respektløst!

Og å ha tett kontakt med gamle flammer er også mistenkelig, iallefall om de gjør mye sammen uten deg tilstedet? Gjør de det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...