Gå til innhold

Når forholdet begynner å bli mer alvorlig

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker
Skrevet

Så er jeg da i en situasjon som jeg aldri trodde jeg skulle komme i, jeg har et forhold til en mann med barn fra før. Jeg har også barn fra før, men ser ikke på det på samme måten (jeg vet, helt tullete).

Hvertfall; vi har hatt et forhold et par måneder nå og merker begge to at dette er på vei til å bli ganske så seriøst. Vi er begge godt voksne og vet nok hva vi vil ha av et forhold. Det kostet oss mye å komme dit vi er i dag med kvaler på hver vår side før vi turde å ta skrittet ut og innlede et forhold. Så at vi er i et forhold er en overveid handling fra begges parter, vi følte at vi ikke kunne la dette gå.

Så kommer jo neste steg etter hvert. Det er ikke til å unngå. Barna må introduseres. Det er flere ting som må introduseres. Tanken på at mamma/pappa har fått ny kjæreste, introduseres for at vi er kjærester, introduseres for hverandre og til oss voksne.

Så kommer usikkerheten min inn. Hvordan gjør vi dette best mulig for alle parter? Jeg er rett og slett ute etter praktiske tips :)

Har selv vært gjennom det en gang før, men da var det kun jeg som hadde barn og barnet var veldig lite. Nå er det snakk om barn som er i og nærmer seg skolealder. Barna er jevngamle, så sånnsett er nok forutsetninger for at det skal gå bra tilstede.

Vil så gjerne får forholdet til å fungere, ikke ofte jeg kommer over en mann som så til de grader matcher meg og utfyller meg på alle plan (vi kjenner hverandre godt fra før også).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Denne situasjonen kjenner jeg igjen. Alltid en balansegang å vite hvordan man skal gå fram, hvor fort man skal gå fram osv.

Det kan jo være en ide å møtes på en nøytral plass, en park hvor barna kan leke, badeland, lekeland e.l, hvis det finnes noe sånn der dere bor.

Så kan man invitere hverandre hjem til seg selv etterhvert, og se hvordan det går.

Gjest *nurket*
Skrevet

Er selv i et forhold hvor det er barn involvert på begge sider. Pga avstanden mellom oss har ikke barna blitt introdusert for hverandre (kun sett hverandre på webcam). Men jeg har møtt hans barn, og han har møtt mine... Og vi er "godkjente" hos hverandres barn.

Vet ikke om dere tenker at kjæresten din skal møte barnet ditt først alene, og du hans barn. Og så samles til en lekedate en annen dag. Da har barna sett deg/han tidligere. Det kan kanskje være en ide, så barn(a) er trygge på de voksene. Og vet at de er kjærester, før de møter barna. Men det er jo ikke noe fasitsvar på dette :)

"Lekedate" på badeland eller lekeland er jo en lur ide, og så kanskje gå ut å spise sammen alle sammen etterpå :) Bowling er også veldig moro, for store og små :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...