Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter ved pcen. :hallo:

Har utallige ting jeg skulle ha gjort. :tristbla:

Husarbeid. :husarbeid:

Brevskriving. :regler:

Handle. :handle:

Lesing :lese:

Istedet sitter jeg og leser innlegg på Kvinneguiden. :hallo:

Hva gjør du, når du er i samme situasjon som meg? :murvegg:

Har du en virkningsfull fremgangsmåte for å få kjedelige ting gjort? :ball:

(bare se hvor mye tid jeg har brukt på å finne smileyer - ALT for å unngå det jeg burde ha gjort!!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Hehe....tror de fleste av oss kjenner igjen det fenomenet der.... Alltid noe annet og mer morsomt man kan bruke tiden på, enn kjedelig rutinearbeid.

Når det er noe jeg må ha gjort, slår jeg ikke på verken tv`n eller pc`n før jeg har utført oppgavene mine.

Jeg er slik at jeg får ikke ro på meg hvis jeg ser masse rot på kjøkkenbenken, eller jeg vet at det ligger en klesvask og venter på meg. Må bare ta det kjedelige før jeg "belønner" meg selv med tv, pc eller hva det skal være.

Noen ganger lager jeg lister over det jeg skal gjøre, hvis jeg har mye som burde vært unnagjort.

Skrevet

Sett et timingsur på f.eks. 20 minutter. Denne tiden jobber du med det du skal. Når klokka ringer så avslutter du og tar en pause. Fortsett sånn til alt er gjort.

Skrevet

Der er bare èn ting å gjøre - slette seg som bruker på Kvinneguiden. De gangene jeg har gjort det så har jeg knapt brukt PC`en utenom jobben ...

For meg er det ikke noe problem at huset flyter .. for det gjør det ikke. Jeg har litt støv på hjernen og klarer ikke slappe av i rot og støv - derfor holder jeg det ordentlig alltid .. Da slipper jeg å sitte å grue meg .. må kanskje legge til at jeg har vaskehjelp ukentlig også .. så min oppgave er nesten kun klesvask og støvtørking.

Men allikevel - om alt er prikkfritt rundt meg så synes jeg at jeg bruker altfor mye tid på Kvinneguiden ... For hva gir det meg egentlig? Innerst inne gir det meg ingenting .. bare masse irritasjon over irriterende økologiske goasser - som opphever seg selv og rakker ned på alle som ikke skraper papiret av Ketchup-flasken når den skal kastes ... og enda verre - de som kaster Ketchup-flasker i restavfallet :sukk: oi, oi, oi ... farlige greier.

I tillegg så hater jeg virkelig å være avhengig av noe .. Tidligere røykte jeg - men det har jeg greid å kutte ut for mange år siden .. og da må jeg vel klare å kutte ut KG også?

Skrevet
Sitter ved pcen. :hallo:

Har utallige ting jeg skulle ha gjort. :tristbla:

Husarbeid. :husarbeid:

Brevskriving. :regler:

Handle. :handle:

Lesing :lese:

Istedet sitter jeg og leser innlegg på Kvinneguiden. :hallo:

Hva gjør du, når du er i samme situasjon som meg? :murvegg:

Har du en virkningsfull fremgangsmåte for å få kjedelige ting gjort? :ball:

(bare se hvor mye tid jeg har brukt på å finne smileyer - ALT for å unngå det jeg burde ha gjort!!)

Tror jeg var flinkere før pc kom i hus. utrolig hvor mye tid det går med til den.

Jeg kommer så langt at jeg bare må......Da slår jeg på pc først på kvelden. Av ed tv og på med høy musikk. Da går det utrolig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...