Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ærlig?
Skrevet

Møtte en grei og voksen kar på nettet et par mnd før jul.- Vi er ikke ungdommer lenger, og har begge forhold bak oss som inkl utroskap, så vi var skjønt enige om at ærlighet er første bud i et forhold. Og kommunikasjon.

Vi pratet mye om at vi skulle være flinke til å ta opp ting og kalle en spade for en spade. Vi er begge konfliktsky, men enige om at det skal gå an å ta opp ting som plager oss, slik det skal være i et sunt forhold.

Han ga forøvrig uttrykk for at jeg var kvinnen i hans liv og jeg følte sterkt at denne mannen var helt riktig for meg. -Klok av skade, så ville jeg ta det litt med ro, men det gikk ikke lang tid før vi fant ut at vi passet perfekt sammen i sengen også.

Jeg slettet min profil ganske raskt, og tenkte ikke mer over det. Vi feiret litt av julen og nyttår sammen, og alt var bare herlighet og glede. Vi hadde også planer framover, og vi var på småturer sammen. Han foreslo at vi skulle kalle oss kjærester, slik at vi skulle slippe å gå rundt og lure på den andres hensikter. Jeg hadde hele tiden en god følelse inni meg, helt til dette skjedde:

En uke etter nyttår, kommer jeg tilfeldigvis til å se at han fremdeles har profilen sin på nettet, og står oppført som singel. Han hadde også vært inne der samme dag. (Jeg gikk inn der som "gjest"- jeg registrerte meg ikke.) Jeg ringte ham, og sa at jeg stusset over at han sto oppført som singel. Og hans reaksjon var sinne, og at jeg måtte være veldig mistenksom siden jeg la så mye i dette osv men han skulle slette profilen, greitt det.

Trodde saken var ute av verden, men hele denne uken har jeg ikke hørt noe, lurte jo litt da,men siden jeg ikke ville mase, så sendte jeg kun en hyggelig sms igårkveld, og spurte hvordan det gikk, siden han har vært litt syk i det siste.

Imorges leser jeg denne "hyggelige" beskjeden fra ham:

- "Jeg orker ikke ha et forhold der jeg går rundt og er redd for å bli mistenkt for noe. Har vært i tenkeboksen. Foreslår at vi går hver vår vei". Og en klem på slutten.

Som man sier her på KG, det finnes flere fisker i havet, glem den dusten osv. Men nå vet jeg ikke om jeg orker starte på null igjen med en fyr. Vi hadde begynt så bra og jeg har lyst å gå videre med denne mannen, men skjønner jo at jeg må innse at han ikke vil ha meg. Og at jeg nok ikke var kvinnen i hans liv, likevel. Surt, men slik er det.

Så jeg sitter her litt tafatt, og lurer på hva som skjer. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å være ærlig og rett fram, ta opp ting som plaget meg osv.-han var også enig i det, men hva sitter jeg igjen med, -en mann som føler seg mistenkeliggjort?

Trenger litt synspunkter, råd, av noen som ser dette utenfra............litt trøst er heller ikke av veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Trøsteklem*. Jeg synes dette høres ut som en umoden måte å gjøre det slutt på. Jeg reagerer på at han føler seg mistenkeliggjort pga en liten bagatell som dette. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok begynt å lure på om han kanskje faktisk HADDE noe å skjule, siden han reagerte så kraftig på at du "snoket" litt.

La være å kontakte han. Det kan jo hende han innser at han overreagerte når han får tenkt seg om litt, og hvis ikke - tja, vil du ha en som er så oppfarende og paranoid?

Og en ting til: Gjenopprett profilen din, og sett status til single. Kanskje han ser dette, og forstår hvorfor du reagerte på hans profil? :)

Uansett hva det blir til: Lykke til! Det finnes noen for alle der ute.

Skrevet

:klem: <- Trøsteklem 2

Er det eksen min du har møtt???

Tror det du beskriver der må være et nokså vanlig handlingsmønster hos konfliktsky menn. De er enige i åpenhet og ærlighet og alt det der, men når det kommer til stykket så takler de det bare ikke. Og så sitter de attpåtil og forventer at vi skal synes synd i "stakkars dem som ikke tåler slike belastninger".

Gi deg selv tid til å slikke dine sår og håp at du aldri møter en slik en igjen. Han vil neppe forandre seg noen gang. Siden dere er voksne så sitter mønstrene altfor godt fast. (Synes for øvrig ikke det at han ble sint bare fordi du stusset på at han fremdeles sto som singel er noe godt tegn. )

Skrevet

Nei, det er ikke noe godt tegn at han reagerer sånn på en slik bagatell. Men jeg synes faktisk at du skal prøve å holde kontakten med ham, jeg. Det virker som om dere virkelig hadde en god tone og at dette kunne komme til å bli bra, så kanskje det er verdt et forsøk? Gi ham litt tid, og kontakt ham igjen. Fortell ham at du ble lei deg da han reagerte så sterkt, og at du trodde det var greit å ta opp småting som plaget deg, siden dere jo hadde pratet om det tidligere. At du ikke snoket fordi du mistenkte ham for noe som helst, men ble litt i stuss og begynte å lure på om du hadde misforstått noe siden han forstatt definerte seg som singel. Kanskje han skjønner at du ikke mistenker ham for noe, og at han overreagerte. Jeg synes ikke du skal resignere så lett og bare akseptere en SMS som siste ord!

Gjest jente37
Skrevet
Imorges leser jeg denne "hyggelige" beskjeden fra ham:

- "Jeg orker ikke ha et forhold der jeg går rundt og er redd for å bli mistenkt for noe. Har vært i tenkeboksen. Foreslår at vi går hver vår vei". Og en klem på slutten.

Hallo. Dette er vanvittig feigt. Helt patetisk...men dessverre ganske vanlig. Drit i denne fyren, og finn deg en som ikke spiller på din skyldfølelse. Han er ikke verd ett sekund av dine tårer.

Du får trøsteklem av meg :klemmer: Jeg ble også plutselig dumpet etter 2 års forhold via sms -uten varsel-. Ble midt sagt sjokkert, da jeg trodde dumping vis sms, var noe fjortiser drev med....ikke godt voksne mennesker..

Skrevet

hvis det får deg til å føle deg liiiiiiiiittt bedre, så ble jeg dumpet uten engang å få beskjed om det- regner med at han trodde han skulle få forsvinne i stillhet, som om han aldri hadde eksistert.

la dem brenne i h****te

:mrgreen:

Gjest ærlig?
Skrevet

Takker for svar, gode råd og støtte. Virtuelle klemmer gjør faktisk godt! ;)

Når det skal SÅ lite til for at et forhold blir vippet av pinnen, så tenker jeg at han hadde vel ikke de riktige følelsene for meg,da.

Og jeg må jo bare reise meg og gå videre. Men så har jeg ikke lyst å resignere helt, - syntes vi hadde fått til en så god start som overhode mulig, men tydeligvis ikke god nok. Sukk.

Men det gjelder kanskje om å kjenne hverandre bedre før man "buser" ut med slike ting som jeg har beskrevet.

Jeg syns også at dette var en bagatell som jeg ville rydde av veien fortest mulig. Men han beklaget seg ikke. Jeg hadde ventet et lite "unnskyld".

Tror neppe jeg oppretter ny profil med det første,selv om det er litt fristende å ta igjen med samme mynt. Jeg orker ikke spill og taktikk lenger. Og jeg orker hvertfall ikke begynne på nytt med en annen- akkurat nå.

Jeg skal uansett ligge lavt i terrenget framover og finne på aktiviteter som får tankene over på andre ting.

Gjest Jente37
Skrevet
Takker for svar, gode råd og støtte. Virtuelle klemmer gjør faktisk godt! ;)

Når det skal SÅ lite til for at et forhold blir vippet av pinnen, så tenker jeg at han hadde vel ikke de riktige følelsene for meg,da.

Og jeg må jo bare reise meg og gå videre. Men så har jeg ikke lyst å resignere helt, - syntes vi hadde fått til en så god start som overhode mulig, men tydeligvis ikke god nok. Sukk.

Men det gjelder kanskje om å kjenne hverandre bedre før man "buser" ut med slike ting som jeg har beskrevet.

Jeg syns også at dette var en bagatell som jeg ville rydde av veien fortest mulig. Men han beklaget seg ikke. Jeg hadde ventet et lite "unnskyld".

Tror neppe jeg oppretter ny profil med det første,selv om det er litt fristende å ta igjen med samme mynt. Jeg orker ikke spill og taktikk lenger. Og jeg orker hvertfall ikke begynne på nytt med en annen- akkurat nå.

Jeg skal uansett ligge lavt i terrenget framover og finne på aktiviteter som får tankene over på andre ting.

Det er jenta si, det. Kjempeflott Attitude :klemmer: . Du høres velreflektert og smart ut.

Igjen en trøsteklem til deg :klemmer:

Gjest ærlig?
Skrevet
Det er jenta si, det. Kjempeflott Attitude :klemmer: . Du høres velreflektert og smart ut.

Igjen en trøsteklem til deg :klemmer:

Takk,takk - det hjelper med støtte- så rart det enn høres ut.

Skulle tro jeg ikke hadde venner å snakke med, men vil ikke belaste/mase på venninner nå, men når jeg har fått det litt på avstand, så føles det mer naturlig å prate med venner.

Skrevet

Jeg tror jeg ville skrevet en melding tilbake, noe sånt som; Det var trist, jeg følte at vi passet så godt sammen. Takk for en fin tid. Lykke til videre. Så kan han sitte der som den dumme, barnslige....

Skrevet (endret)

For meg virker det som om han bare ventet på en grunn til å kunne trekke seg ut av forholdet. På den måten han gjorde det på så kunne han legge skylden på ts for at det raknet, fordi hun hadde ifølge ham vært mistenksom.

Jeg ville aldri i livet ha dumpet en kvinne jeg var glad i og ønsket å dele live med kun fordi hun kom med spørsmål ala ts. At en kvinne er litt sjalu eller mistenksom på om mannen hennes fortsatt kommuniserer med andre damer synes ikke jeg er noe galt. Det viser at hun er glad i mannen og ønsker å ha ham for seg selv. Dette er kun et problem dersom det går for langt og man blir nektet både det ene og det andre fordi den andre er mistenksom. Men jeg synes ikke at ts engang var mistenksom slik som han hevder.

Jeg ville ikke reagert på spørsmålet fra ts. Det var et meget betimelig spørsmål som jeg også ville spurt om jeg hadde fått en kjæreste som fortsatt var registrert som singel på en datingside. Hadde det vært meg så ville jeg svart at jeg ikke bruker profilen noe mer og hadde glemt å slette den. Så ville den saken vært ute av verden. Det kunne han gjort også dersom han virkelig ønsket å satse på forholdet deres.

Han skrev til og med at han hadde vært i tenkeboks og meldingen kom flere dager etter at hun hadde stilt det "fatale" spørsmålet. Da er ikke svaret hans sendt i affekt eller sinne. Da er det et veloverveid svar som gjør at han kan trekke seg ut av forholdet uten å stå til ansvar for hvorfor han mente at forholdet ikke var noe å satse på. Nå kan han bare henvise til at hun ødela all tillit og slippe lettvint unna.

Men dette er veldig dårlig gjort overfor ts og feigt av ham. Det er helt fair å ville ut av forholdet fordi han følte at ikke alt stemte for ham. Det er hans valg, men da burde han også vært mann nok til å forklare dette for ts på en skikkelig måte og fortelle henne om hvorfor.

Så jeg tror at det er bortkastet tid av ts å forsøke kommunisere mer med ham. Valget er tatt og han ønsket ikke stå til ansvar for valget sitt. På den annen side bør kanskje ts være glad for at hun nå opplevde sider av ham som ikke er så positive FØR man hadde flyttet sammen etc. Da ville det vært enda verre å bryte opp.

Jeg ønsker ts alt vel og håper ikke denne dårlige erfaringen gjør at hun blir redd for å prøve igjen. Det finnes mange skikkelige menn som vil kunne behandle henne slik hun fortjener. :)

Man må bare ikke gi opp håpet selv om det viste seg at "drømmeprinsen" i virkeligheten var en frosk. Det ikke dumt å ligge lavt i en periode og heller kose seg med venninner, men om ikke lenge tipper jeg at ts får lysten tilbake for å prøve igjen. Vi får krysse fingre om at neste gang så..... ;)

Endret av Paladin
Gjest ærlig?
Skrevet

Takk,Paladin. Du har nok rett i det du sier,dessverre. Det var vel det vi kaller for "et vikarierende motiv", som kom som bestilt.

Skrevet
Så jeg tror at det er bortkastet tid av ts å forsøke kommunisere mer med ham. Valget er tatt og han ønsket ikke stå til ansvar for valget sitt.

Jeg er enig i stort sett alt du sier - unntatt det jeg har quotet der. Det er ikke nødvendigvis bortkastet å ta en siste runde med (enveis) "kommunikasjon" etter at det er slutt. ;)

Det er litt for lettvint at han skal slippe unna med en slik måte å slå opp på. Det etterlater på en måte den som blir sittende igjen i et vakuum som er vanskelig å komme ut av. Selv benyttet jeg sjansen da jeg traff på min eks lenge etter at han gikk til å "skjelle ham ut etter noter", dvs. til å forklare ham i rolige men veldig bestemte ordelag hvordan oppførselen hans hadde slått ut på meg og hva konsekvensene hadde blitt - for meg. Jeg innbiller meg at for en konfliktsky person så må det ha vært ganske ubehagelig, men trolig mindre ubehagelig enn det jeg opplevde i tiden etter at han gikk.

Det hjalp i hvertfall meg til å få ham ut av systemet på skikkelig vis, for da hadde jeg også fått sagt mitt.

Når man går inn i et forhold, så påtar man seg et visst ansvar overfor partneren. En del av dette ansvaret er å gå på en ryddig og grei måte dersom forholdet ikke viser seg å være liv laga. Ingen har plikt til å bli i et forhold, men jeg mener alle har plikt til å gå på en noenlunde ryddig måte.

Skrevet (endret)
Jeg er enig i stort sett alt du sier - unntatt det jeg har quotet der. Det er ikke nødvendigvis bortkastet å ta en siste runde med (enveis) "kommunikasjon" etter at det er slutt. ;)

Jeg er enig i alt du skrev. Det er mulig jeg formulerte meg noe upresist. Det jeg mente å si var at det var bortkastet for ts å kommunisere mer med ham for å prøve å vinne ham tilbake. Toget er nok gått.

Det er selvsagt en helt annen sak å ta kontakt med ham for å fortelle hvor feigt det var å slå opp på sms. Det kan hun gjøre om hun føler at det hjelper for å få ham ut av systemet sitt. Han kunne trenge en overhøvling, men jeg tror ikke typer som ham vil noengang ta lærdom av det. Jeg tror ikke han er typen som vil forklare henne den egentlige grunnen til hvorfor han slo opp selv om hun kontakter ham for å fortelle noen sannhetens ord. Hadde han ønsket å fortelle det så ville han gjort det uten å skylde på den bagatellen at hun spurte om hvorfor profilen hans fortsatt står med status singel.

Jeg forstår at han slipper billig unna etter så feig oppførsel om han ikke blir stilt til ansvar for hva han gjorde, men er han egentlig verdt å bruke mer energi på? Han vil sikkert fortsette med å feige ut av enhver kinkig situasjon uavhengig av om hun gir ham en overhøvling eller ikke. Jeg mener at det er greit å gi ham en overhøvling om det hjelper ts for sin EGEN del å føle at hun satte ham på plass. Men å overhøvle ham i den troen at han kanskje får øynene opp for sin feige handling det tror jeg ikke på. Det er for sent å lære folkeskikk om man ikke kan det i godt voksen alder.

Endret av Paladin
Gjest jeg også!
Skrevet
For meg virker det som om han bare ventet på en grunn til å kunne trekke seg ut av forholdet. På den måten han gjorde det på så kunne han legge skylden på ts for at det raknet, fordi hun hadde ifølge ham vært mistenksom.

Hei "Paladin" og "Jente 37"

Jeg har opplevd akkurat det samme som det "Jente 37" beskriver her, og flere ganger med samme fyr attpåtil! Han sendte sms og gjorde slutt på de ubehageligste måter rett etter at vi hadde hatt en eller annen uenighet/krangel, i steden for å snakke ut ordentlig. Deretter tok han kontakt igjen etter ca 2 uker, og jeg nappet... vel, kanskje var jeg dum, men jeg var både sint og kravstor før vi tok opp forholdet gjen. Og han bedret seg, hver gang!!! ???

Og forholdet ble bedre og bedre for hver gang! Slitsomt, men? Det har funket hittil! Og jeg har lært meg å ikke bli så fly forbannet som jeg kan bli en veldig sjelden gang, men heller snakke rolig, og da endrer han seg så godt han kan!

Jeg kanskje er rar og dum? men, vi er fortsatt sammen!

(For han har veldig mange gode sider ellers, og har ingen andre dårlige sider hva jeg vet)

:klemmer: og lykke til til Jente 37

og :skravle: takk for fint svar til Paladin

Gjest jeg også!
Skrevet
Hei "Paladin" og "Jente 37"

Jeg har opplevd akkurat det samme som det "Jente 37" beskriver her, og flere ganger med samme fyr attpåtil!

:klemmer: Jeg mener selvsagt at svaret er til "ærlig?" :goodbye:

Skrevet
Jeg mener at det er greit å gi ham en overhøvling om det hjelper ts for sin EGEN del å føle at hun satte ham på plass.

Nemlig! Det var det jeg også mente. Jeg hadde ingen illusjoner om å forbedre/forandre ex, men du verden som det hjalp på mitt humør å ha fått avlevert min versjon. Da kunne jeg også komme meg ut av suppa på et vis.

Gjest Gjest_maya_*
Skrevet

VEL min er enda feigere han sier ikke noe!!!

han bare fortsetter love og late som vi har en fremtid..

sitter her gråter nå han sa i dag skulle vi pleie kjærligheten så orket han ikke komme engang ...ingen tvil han vil det skal være over men å fortsette love slikt !! sist gang jeg traff han gav jeg han sjanser til droppe ut.. ved spørre om han tenkte vi ikke skulle møtes mer da sda han nei ddt tenkte han ikke på.. men tydeligvis.. for han dukka ikke opp i dag så ondsinnet noen kan være!! ikke et ord fra han på sms el telefon.. så hans feige måte gjøre slutt på er vel bare slutte snakke / se meg... tilogmed en sms hadde vært noe...... føler jeg...

Gjest Mysticgirl
Skrevet

For noen drittsekker menn kan være altså . Føler med dere som har opplevd noe slikt. Støtter paladin sine uttalelser.

Skrevet

Min første tanke er at han har vært usikker på forholdet og følelsene sine, men brukt litt tid på å teste det ut, samtidig som han er åpen for å treffe noen andre som kanskje sier mer "pang" når det gjelder følelser og forelskelse.

At du påpekte det at han står som singel på profilen sin brukte han nok bare som en unnskyldning til å gjøre slutt på noe som han likevel ville komt til å gjøre slutt på før eller senere.

Lite modent, både måten han gjorde det slutt på, og å holde deg på gress mens han egentlig leter etter noen som er mer "rett" for han.

Drit i han og kom deg videre. Dette forholdet ville aldri funket uansett. Det skal mer til å gjøre slutt på et forhold dersom det er virkelig STORE følelser involvert fra begge kanter. Dette er ikke verdt å bry seg mere med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...