Dragana Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei, folkens:) Jeg fikk bare så utrolig lyst til å fortelle og å høre deres mening om bryllup sirkussen min:) Jeg har giftet meg borgerlig for 3 måneder siden. Både jeg og ektemannen min er ikke norske, men kommer fra Croatia. Derfor bestemte vi oss at vi skulle ha kirkelig bryllup nede, med tanke at hele slekta er nede og alt. Den kirkelige bryllupet skulle vært nå i juli måned. Da vi først fortalte til alle at vi skulle gifte oss, sa pappa at han skulle betale for hele bryllupet ned i Croatia. Og det sa vi ja til. Vi skulle bare ordne med små ting og gi en liten pengesum. Først må jeg si at jeg har fast jobb men det har ikke ektemannen min som venter nå å få oppholdtillatelse fra norsk regjering. Så det var bra at pappa sa at han skulle betale mesteparten. Jeg trodde alt var i boksen og har planlagt hele bryllupet til det minste detaljen. Men pappa min er veldig kontrollerende og hvis noe ikke går som han vil da lager han bråk. Så for en måned siden, kommer han på besøk og sier at han kan ikke betale bryllupet fordi det er egentlig vår ansvar og vår fest. Jeg ble veldig overasket og ble kjempe lei meg. Vi kunne ikke betale hele festen med bare lønnen min. Men mannen min sa at vi skulle ha den bryllupet nede i Croatia og at vi kan godt spare litt av min lønn og han hadde selv spart penger i løpet av årene han var ned i Croatia. Men situasjonen var sånn at gjestelisten ble over 300 mennesker og budsjett ble sprengt. Pappa har nektet å minske gjestelisten fra hans familie. Så for noen dager siden har jeg og mannen min bestemt at vi skal ha bryllupet har i Norge, og at ingen trenger å vite at vi planlegger det. Det beste er at vi skal ikke bruke mer en 30000 kr på alt. Salen koster 2000 kr å leie ut, vi skal ha maten selv og drikke og det kommer ikke på mer enn 15000 kr, musikk skal vi ta på datamaskin. Og gjestene som e rinvitert er bare de som bor her i Norge, ca.100. Brudekjolen har jeg fått gratis fordi det er familietradisjon å bære en bryllupskjolen. Invitasjon har vi lagt selv og skal sende dem snart. Jeg vet ikke enda hvordan pappaen min skal reagere på det at jeg skal ha bryllupet har, men det blri ikke noe huggelig overasskelse for ham. Maten har vi allerede ordnet, forlover min er kokk og hun sa ja til å lagge mat. Hos oss som kommer fra Croatia er det vanllig å ha hel lam eller svin på spyd og grille den. Og der er det veldig mye kjøtt. Og til side rett skal vi ha suppe og spesiel kjøtt som er innrullet i kål. Kake skal jeg bestile. SÅ vi kommer ganske billig ut av det. Til å med har vi penger for en fin sommerferie:)
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Å, det blir sikkert et veldig fint bryllup, også så stemningsfullt det kommer til å bli med grilling inne. Skal dere ha bål?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Innlegg slettet. Camilla (mod) Endret 16. januar 2008 av Camilla
Dragana Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2008 Hvis den siste innlegget var ment for meg, så må jeg informere at jeg er ikke gravid. Og norsken min er bra nok for meg:) og for alle andre som ønsker å forstå meg:) Svar på den andre innlegget: jo da det blir stemningsfull bryllup:) bare de nærmeste og ikke noe press fra noen:) vi skal ikke ha bål inne men skal lage det utte å grille 2 hele lam og to hele svin på spydet:) Det blir interresant å få til:) Og så gifter jeg meg den 17.mai, selveste nasjonaldagen:)
Gjest *marie* Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Høres ut som dere får en fin bryllupsfest :-D Lykke til med alle forberedelser og planlegging. Og ikke minst, livet videre med mannen du elsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå