Gjest Jente, 23 år Skrevet 24. april 2003 #1 Del Skrevet 24. april 2003 Leste i et annet innlegg om noen som hadde fet underhud og tørr overhud, og fant ut at det passet godt på meg også. Det er spesielt nesa som er problematisk, med masse sorte prikker, og dermed ganske fet hud, både oppå og på siden. Men samtidig er jeg alltid veldig tørr og flassete på nesa. Det blir derfor ikke spesielt pent når jeg har på foundation (noe som jeg "må" ha på hver dag), for det blir veldig flakete. For å holde den tørre huden i sjakk, pøser jeg dermed på masse fet krem, og det funker forsåvidt, men da blir jo huden veldig fet igjen, og de sorte prikkene blir ikke akkurat bedre... Kan noen gi meg noen råd om hva jeg bør gjøre, kanskje anbefale noen produkter? Håper på svar! På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Har desverre ikke produkt-tips. Men du kunne jo tatt kontakt med en hudpleier? De kan hjelpe deg! Lykke til! :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2003 #3 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg hadde samme problemet problemet som deg tidligere. Sannsynligvis fordi jeg brukte feil produkter. Nå bruker jeg produkter for normal til blandet hud fra Biotherm. Evt bruker jeg en krem for normal til tørr hud som jeg bare smører på kinnene og halsen. Pass på at du bruker produkter for normal og blandet hud, ikke fet og blandet hud. Jeg vet jo ikke hvordan foundation du bruker, men du bør bruke en balanserende for blandet hud. Jeg har prøvd foundation for f. eks tørr hud, og da flasser også jeg på nesa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 24. april 2003 #4 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har samme problem som deg. Huden er supertørr og flassende i kinnene, men får lett sorte prikker og urenheter på haka. Huden din trenger ikke fett, men fuktighet. Bruk en krem som fukter huden godt, men som ikke inneholder så mye fettstoffer. Det er lurt å supplere med et fuktighetsserum under dagkremen for å gi de tørre partiene litt ekstra næring. Jeg bruker Dermalogicas serie - den er uten parfyme, fargestoffer og andre uhumskheter, og huden min har blitt mye bedre etter at jeg har begynt med denne. Prøv et serum som heter Active Moist (ellernosånt), samt fuktighetskremen Smoothing Creme. Husk å peele huden jevnlig for å fjerne tørre flekker. Dermalogica er nokså dyrt, men veldig drøyt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare meg 79 Skrevet 24. april 2003 #5 Del Skrevet 24. april 2003 Babor har dødsbra renseprodukter :D de har 4 typer etter hvilken hud du har rens av huden er veldig viktig og de har veldig gode kremer, gå i en hudpleiesalong og få veiledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. april 2003 #6 Del Skrevet 24. april 2003 Bruker det samme som Julienne jeg, tydeligvis. Produkter fra Biotherm for normal til blandet hud og jeg er superfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #7 Del Skrevet 25. april 2003 Kalas Hva hva koster produktene du bruker fra Dermalogica? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente, 23 år Skrevet 25. april 2003 #8 Del Skrevet 25. april 2003 Tusen takk for svar! Har tenkt å å gå til hudpleier, men det koster vel en del... Noen som vet hvor mye det koster for å få en "analysetime"? Siden jeg fikk tips om Biotherm, gikk jeg til innkjøp av en ansiktskrem derfra i går, for normal/kombinasjonshud. Kjøpte AquaSource (eller noe sånn). Foreløpig kjennes den veldig bra ut. Blir spennende å se hvor godt den virker etterhvert! Fikk også noen prøver på rensemelk og rensekrem, og de kjentes også gode. Åh, tenk om jeg endelig har funnet produkter jeg liker!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. april 2003 #9 Del Skrevet 25. april 2003 AquaSource ja, det er den jeg har. Den grønne. Bruker cleansing foam som rens hver dag og fuktighetsgel etterpå. Håper du blir fornøyd. Hvis ikke så kan du jo ta en tur til hudpleier. Det kan du jo gjøre uansett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 25. april 2003 #10 Del Skrevet 25. april 2003 Gjest: Dermalogica-produktene koster fra 300-400 kroner og oppover, i hvert fall hvis du skal ha en krem. Tror du kan få f.eks rensekrem til 200 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #11 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg håper du blir fornøyd med kremen da :D . Det er samme serie jeg bruker, og jeg liker den kjempegodt. Er i alle fall glad for at jeg slipper en nese som flasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #12 Del Skrevet 28. april 2003 Kjøpte en krem på et party en gang... noe med Propolis het den... var kjempegod på meg med fet hud, og på søsteren min med tørr hud!! Husker ikke helt hva slags party, men om du finner den, anbefaler jeg den. Kostet ikke 200 engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå