Merethe_81 Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Har kikka litt i tidligere tråder her ang Amsterdam, og det står mange gode tips der! Men, kan noen gi meg konkrete tips på hotell i Amsterdam? Det bør være sentralt (men ikke i RLD) og ikke "koste skjorta" Er 6 damer i 40åra som skal på tur!
Marilla Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Vi var i byen for noen uker siden og bodde på Eden Lancaster Hotel. Tror vi betalte 1300 for to netter i dobbeltrom (for oss begge, altså). Meget rimelig. Standarden var helt grei - en oppholder seg tross alt ikke så mye på hotellrommet under en slik tur. Rommet var litt lite, og vannet i dusjen vekslet ganske mye mellom kaldt og varmt (vet ikke om det bare gjaldt vårt rom), men servicen var bra og frokosten veldig god. God tur! Vi fikk ikke sett så mye av byen, men shoppet som gale og spiste masse god mat. Perfec'!
Merethe_81 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2008 Takk for svar! Tar gjerne i mot flere tips, også hvis noen har en leilighet å anbefale siden det kan være ett alternativ!
gustav Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Heisann! Har bodd flere ganger på the Quentin Hotel Amsterdam som ligger bare tre minutters gange fra Leidseplein men allikevel stille og rolig ved en kanalside. Rommene er knøttsmå (iallefall budget-rommene) og trappene er som overalt i byen supertrange og bratte men det er reint og rimelig bekvemt for et 2* hotell å være, med eget bad, krem beliggenhet og ikke minst suveren pris. Store ulempen er at de stort sett er fullbooka :/ Bastion hotellene er mye comfort til rimelig penge. Alltid bankers om vi har dratt sammen med eldre familiemedlemmer eller vennepar som er litt mer kresne på hotellvalg. Og kommer du med bil, er det alltid greit med parkering. Men disse hotellene ligger dessverre litt utenfor sentrum og egner seg kanskje best om du er ørlite granne kjent. Bastion hotel Centrum-Zuidwest er nærmest sentrum - bare labb bort til Surinameplein (eller noe slikt) og ta trikken derfra. Dessverre rett utenfor zone1, slik at skal dere mange ganger bortom hotellet i løpet av dagen kan det bli endel trikkepenger...
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg skal snart til Amsterdam igjen (har vært der mange ganger før og bodd der i flere år) - og denne gangen fant jeg svært billig tur med fly pluss hotell gjennom solfaktor.no! Det ble svært billig. De har også sentrale hoteller. Vi prøver nå Hotel Museum Square el.l., som ligger ved Rijksmuseum/Van Goghmuseum og Concertgebouw. Det er en liten spasertur på ca 15 min opp til Leidseplein og starten på shoppingsentrum, men et veldig fint strøk å bo i. Jeg fant mange svært positive anmeldelser av hotellet som andre gjester har skrevet. Søk litt på solfaktor.no og se, jeg ble i allefall veldig positivt overrasket over prisnivået :-)
L79 Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Jeg var i Amsterdam denne helga og bodde på hotel Bellevue. Det ligger rett ved jernbanestasjonen og med gåavstand til det meste. Det var endel restauranter i området som var helt ok. Det er så lenge siden jeg bestilte at jeg husker ikke romprisen, men antar at den ligger mellom 1200 - 1400 for et dobbeltrom. Rommene var rene, moderne, hadde god frokost og hyggelig betjening. Absolutt et sted å dra tilbake til!
Frøken eple Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Anbefaler Vondel hotell Sikkelig koselig, ikke altfor dyrt og kort avstand til det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå