Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Her hos oss har vi ok for mye leker fremme tror jeg. På stua har vi: Sakkosekk, tågbaa, noe bøker, kjøkke, leestol, dukkekopper, og kjøkketig, dukker 7 stk, dukkevog, dukkeseg, puslespill, og masse smådilldall som små dyr, figurer, tusjer, fargekritt, figermalig, plastelia, osv. På rommet hennes: duplp, dukkeseg, dukker, bamser, fisherprisesparegris, fisherprise musikkstol, masse masse smådill dall..... Me egetlig føler jeg hu bare surrer rudt og ikke liktig leker med noe. Jo hun styrer mye med dukka da. Me feks tågbane da må vi bygge de for henne, og så sitter hu å ser på briotoget som går av seg selv med bateri. Alle de adre togene er ikke interesangte. Hva er favorittene til din jente på 2 år????????? Har vi for mye?
sommerglede Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 høres ut osm et greit utvalg det... når mi jente var 2 år likte hun å leke med dukker. duplo. fingermaling er suksess. togbane. puslespill. så tror nok dere kan slappe av.. hun kommer nok til å leke mer etterhvert....
Gjest Tulipa Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Her hos oss har vi ok for mye leker fremme tror jeg. På stua har vi: Sakkosekk, tågbaa, noe bøker, kjøkke, leestol, dukkekopper, og kjøkketig, dukker 7 stk, dukkevog, dukkeseg, puslespill, og masse smådilldall som små dyr, figurer, tusjer, fargekritt, figermalig, plastelia, osv. På rommet hennes: duplp, dukkeseg, dukker, bamser, fisherprisesparegris, fisherprise musikkstol, masse masse smådill dall..... Me egetlig føler jeg hu bare surrer rudt og ikke liktig leker med noe. Jo hun styrer mye med dukka da. Me feks tågbane da må vi bygge de for henne, og så sitter hu å ser på briotoget som går av seg selv med bateri. Alle de adre togene er ikke interesangte. Hva er favorittene til din jente på 2 år????????? Har vi for mye? Synes det høres ut som om du har altfor mye leker fremme - og hvordan i all verden orker du å ha alt dette flytende i stuen?
sommerglede Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Synes det høres ut som om du har altfor mye leker fremme - og hvordan i all verden orker du å ha alt dette flytende i stuen? oi??? kan man ha for mye leker? hmm..... her har vi leker over alt og barna leker hele dagene
mamma_mia Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Vår 2 år gamle jente leker mest med følgende: -Dukker, har dukkevogn, dukkeseng og endel dukkeklær og utstyr til dukkene.. - lekekjøkken (har også lekemat og te-service til..) - dukkehuset sitt - leser masse i bøker - litt med duplo og puslespill Dessuten fikk hun trehjulssykkel til jul, så den kan hun holde på med halve dagen..
Susan Sto Helit Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 oi??? kan man ha for mye leker? hmm..... her har vi leker over alt og barna leker hele dagene Nå er gutten min bare ett, men vi har opplevd at han har hatt for mye leker framme, og bare surret mellom dem. Når vi fjernet en del ble det mer "plass" til de lekene vi hadde igjen, og han lekte mye lenger med hver enkelt ting. Det var ikke så lett å bli distrahert.
Tusenfryd Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Det kan helt klart bli altfor mye leker fremme. Vi har det. Tenker hver dag, jeg, at nå må vi rydde bort det som ikke er lekt med på en stund. Man trenger jo ikke avhende det, bare ta det vekk og så bytte rundt etter et par uker eller noe. Ofte så leker vi ikke med leker hjemme en gang siden poden kun er med på husarbeid etc og da blir det bare surr som noen sier her. La ungen få ha noen leker fremme av litt ulik karakter - rydd vekke resten og bytt etter en stund. Det skal jeg gjøre i dag!
Gjest Gjest-M- Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Klart det kan bli for mye leker. Små barn klarer ikke velge, å surrer ofte mye mellom ting hvis utvalget blir for stort. Hvorfor ikke gjemme vekk noe, og bytte ut ting i blant? Da blir det mer stas, og ting man har hatt lenge kan bli som nye igjen. Det skal også sies at en 2-åring ikke klarer å opprettholde en lek over lengre tid. Det har med modenhet og lekutvikling å gjøre. Leker dere sammen med barnet, eller leker det mest alene? Hvis dere leker sammen med det, enten byggelek, dukkelek, tegning osv, vil det få trening i å samle seg om en aktivitet over litt lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå