Kitsune Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Ja, som overskriften sier: Hvordan selger jeg noe på finn.no. Legger ut annonse, men hva skjer hvis noen vil kjøpe varen?? Og det samme hvis jeg vil kjøpe noe, hvordan gjennomfører man et kjøp? Kan noen forklare meg hvordan dette skjer? På forhånd takk for svar:)
Arkana Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Du går på Finn.no og velger det området du vil legge ut en annonse og skriver inn den informasjonen du ønsker og legger evt ved et bilde. Så velger du betalingsmåte og betaler for annonsen og den blir etterhvert aktivert når den er sjekket og betalingen registrert (min erfaring er at det går på et par minutter). Når du lager annonsen skriver du inn mailadresse og også telefonnummer. Disse er skjult for de som leser annonse, men de som vil kjøpe klikker på en link som lar dem skrive en melding til deg og den havner da i mailboksen din (og likeledes klikker du på tilsvarende link i andres annonser hvis du vil kjøpe det de selger). Hvordan kjøpet blir gjennomført er opp til deg og kjøper/selger.
Kitsune Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2008 Så langt, så bra.. Men det er det med mellom meg og kjøper, her trenger jeg litt info. Hvordan vet man at man får pengene side osv.?
Arkana Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Så langt, så bra.. Men det er det med mellom meg og kjøper, her trenger jeg litt info. Hvordan vet man at man får pengene side osv.? Du kan bruke Finns betalingsgaranti hvor pengene ligger på sperret konto der selgeren får pengene når du har fått varen, og du kan stoppe handelen hvis du ikke har mottatt det du har kjøpt innen en viss tid.
Kitsune Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2008 Aha! Det var nyttig info. Takk for hjelpen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå