Solfridbruda Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Jeg og min kjære skal gifte oss i sommer, og nå er tiden inne for å anskaffe brudeutstyr. kjolen er allerede i boks, men jeg har så inderlig lyst på et perlesmykke - a la perledryss (mange rader med perler som sitter litt fra hverandre, slik at det blir sånn "dryss" nedover). Jeg har leitet og leitet, men finner veldig lite av det. Jeg har lyst å ha svake nyanser av rosa gjennomgående i pynten, og ønsker aller helst et perledryss-smykke som veksler mellom helt lyserosa og hvite perler. Er det noen som vet om noen butikker/nettbutikker som selger dette? hadde hjulpet meg mye solfrid
Gjest *marie* Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Mener du slik ? Endret 12. januar 2008 av *marie*
Gjest Eline80 Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Jeg og min kjære skal gifte oss i sommer, og nå er tiden inne for å anskaffe brudeutstyr. kjolen er allerede i boks, men jeg har så inderlig lyst på et perlesmykke - a la perledryss (mange rader med perler som sitter litt fra hverandre, slik at det blir sånn "dryss" nedover). Jeg har leitet og leitet, men finner veldig lite av det. Jeg har lyst å ha svake nyanser av rosa gjennomgående i pynten, og ønsker aller helst et perledryss-smykke som veksler mellom helt lyserosa og hvite perler. Er det noen som vet om noen butikker/nettbutikker som selger dette? hadde hjulpet meg mye solfrid Har du spurt hos gullsmedene? Jeg fant ikke det jeg lette etter i montrene deres, så jeg spurte, og da fikk jeg se i flere kataloger med masse perlesmykker (jeg skal også ha perler), og det var ting de kunne skaffe i løpet av noen dager.
Solfridbruda Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2008 jfr. link: ja, det er slik jeg mente. Har sett det før, og synes det er kjempefint. Tar det som en "nødløsning" hvis jeg ikke finner et som har litt lyserosa nyanser. for det er akkurat slik jeg kunne tenke meg, bare at det var en blanding av både lyserosa og hvite perler i det. Skal ha en kjole i farge ivory, men tenkte å ha litt lyserosa i buketten, smykkene og ev. håret. men bare svake innspill altså, så det ikke "blir for mye". Hva tror dere om det? hadde det kanksje vært finere med helt ensfarga ivory tilbehør? men siden det skal vere litt lyserosa innimellom som tema, så tenkte jeg det skulle "matche" bruda. + at min forlovede liker meg ekstra godt i rosa (er mest for hans del)
Solfridbruda Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 Eline; nei, det har jeg ikke gjort. god idè tusen takk! åssen perlesmykke skal du ha da?
Gjest Eline80 Skrevet 13. januar 2008 #6 Skrevet 13. januar 2008 Eline; nei, det har jeg ikke gjort. god idè tusen takk! åssen perlesmykke skal du ha da? Er noe liknende den du fikk link på som jeg også leter etter. Har funnet en som jeg er 99% sikker på at jeg skal ha, men må bare lete litt til så jeg er sikker på at jeg ikke finner noe finere. Den jeg har funnet er veldig lik den du fikk link på, bare at det er sølvtråder (som et sølvkjede) mellom perlene, i steden for hvit tråd som det var på denne. Og det var billig, for både kjede, armbånd og øredobber kom det på i overkant av 1000 kr. (tror det var 1200). Var hos Gullåren jeg fant det, legger ved en link så kan du se hvor de har butikker http://www.gullaren.no/templates/Page____135.aspx
Anea Skrevet 13. januar 2008 #7 Skrevet 13. januar 2008 Unik MRU lager smykker på oppdrag. Sikkert mange andre gullsmeder som gjør det også.
Gjest Gjest_Henrietta_* Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Unik MRU lager smykker på oppdrag. Sikkert mange andre gullsmeder som gjør det også. Der var det jeg kjøpte mine smykker :-)
~Minni~ Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har kjøpt sånt smykke og armbånd hos Unik Brudestudio i Oslo. De lager smykkene selv og du kan velge mellom ulike fargenyanser på perlene og evt andre stener du vil ha. Jeg har en farge som er lys champagnefarget og de hadde i alle fall perler som passet kjempefint til den. Jeg betaler 1.200,- for smykke og armbånd. (De kunne også lage en tiara for 600 kr i samme stilen, men det vil jeg ikke ha.)
Solfridbruda Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2008 takk for gode tips, men nå har jeg funnet smykket mitt. har kjøpt dette halskjedet i type perledryss, farge ivory: http://www.lisenett.no/smykker/s9.htm Smykket kom med matchende helt enkle perleøredobber som jeg har tenkt å bruke til. Har også kjøpt et matchende perledryss- armbånd i farge ivory: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...alias=Joydesign
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå