Gjest usikker.... Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Leste på SnartGravid om utflod og det å finne ut av når EL kommer. Har noen dager hatt det slik: "Kremet: Kan minne om melk eller lotion, og er gjerne tynt og hvitt eller gult. Når du prøver å strekke det danner det ikke topper, men holder seg glatt, omtrendt som tynn fuktighetskrem. Kremet sekret er tegn på at man begynner å bli fruktbar, og etterlater ofte en jevn sirkelformet flekk i trusa." Og i dag har det vært slik: "Klebrig: Som regel hvitt eller gult, men noen ganger fargeløst. Sekretet er klebrig, og kan danne små topper når du prøver å strekke på det, men danner ikke tråder. Klebrig sekret kan også være klumpete og gummiaktig, men mangler fuktigheten som er i eggløsningsslimet. Etterlater stripete og/eller ujevne flekker i trusa." Hvilken konklusjon skal jeg trekke? Tror dere min neste EL er på vei i nærmeste framtid?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Kjøp en test og tiss i vei er mitt råd. Har aldri forstått det slimgreiene der jeg, og det høres litt usikkert ut syns jeg.... Det er vel mer sikkert med en test? Kanskje noen andre her vet mer enn meg...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Kjøp en test og tiss i vei er mitt råd. Har aldri forstått det slimgreiene der jeg, og det høres litt usikkert ut syns jeg.... Det er vel mer sikkert med en test? Kanskje noen andre her vet mer enn meg... Har tatt test, teststreken var for svak til at den kunne være positiv... Kanskje jeg har testet for tidlig?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Kan hende. Har du sånne tester med sju i pakken eller? Jeg bruker de crleablue testene for eggløsning. Der er det sju tester man skal starte å ta noen dager etter mens og frem til man får utslag på eggløsning. Så tar man en hver morgen til man får utslag og da er det bare å sette i gang Fungerer veldig bra for oss bortsett fra at det ikke er blitt noen spire enda da..... Det sies at el kommer i løpet av de neste 24 eller er det 48 timer etter at man tester positivt på testene der...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Ja, har mange tester (strimler). Men tingen er jo at jeg ikke har mens siden november pga at jeg har gått p sprøyta. (den siste gikk ut i august.) Tatt EL-test i dag, men den var neg...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Hm, da kan det veldig godt hende at du ikke har fått regulert deg til normal rytme enda. Da ville jeg ikke stresset enda altså. Kanskje du ikke har el enda engang...? Du kan lese litt om andre som har gått på p-sprøyten her inne, så ser du at det du opplever nå ikke er unormalt i det hele tatt... Jeg vil nesten gå så langt som å si at jeg ikke anbefaler noen å starte på den sprøyten, for det jeg ser er at mange bruker laaaang tid på å få normal syklus etterpå, og det er jo utrolig kjedelig om man bestemmer seg for å starte prøving. Ikke for å gjøre deg deppa nei, men jeg ville kanskje tatt prøvingne helt med ro en tid til alt normaliserer seg-..... Lykke til snupp Det retter seg etterhvert vetu..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Hm, da kan det veldig godt hende at du ikke har fått regulert deg til normal rytme enda. Da ville jeg ikke stresset enda altså. Kanskje du ikke har el enda engang...? Du kan lese litt om andre som har gått på p-sprøyten her inne, så ser du at det du opplever nå ikke er unormalt i det hele tatt... Jeg vil nesten gå så langt som å si at jeg ikke anbefaler noen å starte på den sprøyten, for det jeg ser er at mange bruker laaaang tid på å få normal syklus etterpå, og det er jo utrolig kjedelig om man bestemmer seg for å starte prøving. Ikke for å gjøre deg deppa nei, men jeg ville kanskje tatt prøvingne helt med ro en tid til alt normaliserer seg-..... Lykke til snupp Det retter seg etterhvert vetu.. Ja...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Syns det er rart at leger ikke advarer om dette når folk ønsker sprøyten! Særlig om de er i "rett" alder til å kanskje ville ønske å starte prøving innen et par års tid..... Opp med haka jente! Dette går bra! Men kanskje snakke med legen din om det?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Syns det er rart at leger ikke advarer om dette når folk ønsker sprøyten! Særlig om de er i "rett" alder til å kanskje ville ønske å starte prøving innen et par års tid..... Opp med haka jente! Dette går bra! Men kanskje snakke med legen din om det? Dem sa ingenting til meg om det... Får kanskje ta en tur til legen ja, men er det ikke litt for tidlig? Hørt at man bør prøve 1 år før man tar en tur til legen?
Concertina Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Kjøp en test og tiss i vei er mitt råd. Har aldri forstått det slimgreiene der jeg, og det høres litt usikkert ut syns jeg.... Det er vel mer sikkert med en test? Kanskje noen andre her vet mer enn meg... Sekrettesting er ganske så sikkert, men kun om man sjekker det hver dag i syklusen og over flere sykluser - da ser man nemlig hvordan ens egen syklus fungerer rett og slett Dog er ikke sekret alene nok til å si om man har EL, så vil man være sikker så får man ta EL-tester. Jeg for min del temper gjennom hele syklusen, har nokså stabile sykluser og vet sånn ca når jeg får EL, og dermed når jeg er fruktbar - jeg fastslår ikke når jeg har hatt EL før dagen etter - temperaturen stiger og sekret forandrer seg (de sier at man ikke kan si helt 100% sikkert før etter tre dager med høyere temp, men jeg *vet* når jeg har hatt EL, rett og slett fordi jeg har begynt å kjenne kroppen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå