Gjest Påsidenvenn Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Noen i fam (som har sin fam) har komt i den situasjon at to i den fam trenger tilsyn til de får hjelp. Dette er psykisk syke personer. Ang psykotisk for tiden. Så det er ikke greit der hjemme. Hjelp kommer på mandag for vurdering. Jeg var på besøk til de pårørende i dag. (den ene er pårørende, den andre er forlovet med den p) Jeg var mildt sagt sjokkert,men bestemte meg for ike å si noe, men ta det under fire øyne senere. Ikkepårørende person var int. i å fortelle hvor "gal" personer var osv....og la ut om hvor "gal" de har vert i 40 år. x var slik og y var slik, så nå er det ikke rart det er slik osv......dette fortalt med nært pårørende tilstede. Evnet ikke å se situasjonen. Det er tragisk det som skjer, noe som ble sagt i en bisetning av vedk. Jeg synes det var dypt krenkende overfor pårørende. belastningen ved å være bekymret, "barnevakt" + full jobb ved siden av er nok. Hva ville du sagt til denne personen? uten å være sint,men si det på en måte at slik kan man ikke sitte å si...
Saeria Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg tror rett og slett jeg ville påpekt at dette dreier seg om sykdom og at vedkommende som er syk faktisk talt ikke kan noe for at h*n er syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå