Gå til innhold

Vi pynter ikke kirka..

Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det alle som pynter i kirka med blomster?

Vi fant ut at det ble dyrt å skulle kjøpe blomster til det også.

Siden vi gifter oss tidlig i mai er det lite blomster ute også, så dermed blir det ikke noe.

En annen ting er at kirka vår er diiger (domkirke) og jeg synes den er veldig vakker i seg selv. Dessuten tror jeg at eventuelle dekorasjoner må være store for at noen skal legge merke til dem.Er det ikke pent nok med levende lys og bare kirkas egne utsmykninger?

Lurer på hva gjestene kommer til å synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjør det samme som dere, bare lys i kirka. Evt silkebånd rundt to søyler oppe ved alteret. Det må være mye blomster for at det skal synes, så vi velger å spare pengene der. Kirka er nydelig i seg selv

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig hyggelig med litt blomster jeg da, og det trenger ikke bli dyrt! All pyntingen i kirken vi var i kom på max 600 kroner. Blomstene hadde vi også med til lokalet etterpå, slik at de gjorde mer nytte for seg.

Vi kjøpte 4 bunter med hvite roser hos Mester Grønn, fant noen gule (nydelige) blomster i veikanten, kjøpte en bøtte med godt utsprungne roser og fant røsslyng i skogen. Alt dette gav oss 6 vaser med blomster og 10 småbuketter på annenhver benkerad.

Bilder kan du se her:

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt.jpg

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt2.jpg

http://www.home.no/augustbrud02/bilder/kirkepynt3.jpg

Bare et lite tips til de som ønsker å gjøre det litt billig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å ikke pynte kirka, men det skal være blomster på alteret, så jeg ville hørt med kirka om dere eller de ordner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overlatt alt dette til moren min.

Det siste jeg hørte var at de skulle snakke med de andre brudeparene som gifter seg denne dagen og høre om de ville "spleise" på litt pynt.

Jeg aner ikke hvor mye det blir, men det er en veldig liten intim kirke så jeg tror ikke det trenger å være så mye for å synes.

Er enig i at hvis dere skal gifte dere i en flott domkirke så burde kirken være pynt nok. Vår kirke er litt slitt og gammel og ikke sånn veldig fin i fargene så det kan være greit med litt ekstra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken vi skal gifte oss i er også veldig stor, og utrolig flott inni. Tror kanskje ikke vi pynter i det hele tatt - synes det blir ekstra styr for utrolig lite. For man må vel rydde opp etter seg også? Vi gifter oss også i en kirke der det er få vielser, så vi kan ikke dele utgiftene med andre. Vi dropper nok utgiften og styret vi også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i et bryllup nå nylig hvor det var blomster på enden av de fremste benkeradene - små buketter med strikk som bare ble festet rundt enden på benkene. Utrolig fint, så jeg skal høre med blomsterhandleren hvor mye de skal ha for noe slikt.

Ellers er kirken ganske stor, så buketter vil ikke synes noe særlig. Kirken har to store blomsteroppsatser oppe ved alteret, så da blir det jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For man må vel rydde opp etter seg også?

Oppryddingen er egentlig ikke noe problem, for du kan høre med noen av gjestene om de kan ta med seg litt hver. Hos var det mange som synes det var greit å ta med seg en vase til lokalet etterpå, så oppryddingen tok ikke lange tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter heller ikke kirken med blomster. Synes den kirken vi skal gifte oss i er så flott i seg selv, at det ikke er nødvendig med blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi lurer på å bare legge en enkelt rose på enden av hver enkelt benkerad. Kirken er ganske liten, og så vidt vi vet så er det ingen andre brudepar på programmet den dagen! Alternativet er jo også å gjøre som Augustbrud, å plukke litt blomster ute også!

Siden bryllupet er midt på sommeren burde sjansene være store for å finne noe fint!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir det ordnet med to dekorasjoner/buketter fra kirken sin side. Men dette er visstnok ikke særlig mye å skryte av, så vi har tenkt å ordne noe selv også. Regner med at vi finner en del i hagen + noe som vi kjøper selv og setter sammen til noe fint... Og så tar vi det med til festlokalet etterpå, så får det gjort nytten der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En domkirke er sikkert pen nok i seg selv, ville ikke stresset med å pynte den om den er flott som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi kommer sannsynligvis til å ha ranker med eføy som ligger langs sidene av midtgangen. Jeg hadde ikke tenkt på pynt i kirka før mamma fortalte at en nabo ville gi bort eføyfra hagen... Og da takker vi nok ja til det. Jeg tror det blir kjempefint!

I en svær domkirke vet jeg ikke hva jeg ville gjort... Man er da ikke nødt til å pynte i kirka bare fordi "alle andre" gjør det. I de bryllupene jeg har vært i har jeg aldri lagt merke til sånt (kan det ha noe med å gjøre at jeg var 12-13 år sist jeg var i bryllup?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noen kjipinger noen av dere er!!!

Her skal dere gifte dere; og klager og syter over alle de Xtra itgiftene her og der!!

Trodde dere det var gratis å feire bryllup,eller?

Er det ikke stas å kunne gjøre kirken så vakker som mulig den dagen du sier ja til din elskede??

Neida; jeg sier ikke at det må hverken være dyrt eller prangende - de fleste kirker har jo sin skjønnhet og sjarm - men ærlig talt,jenter - noen av dere er jo rett & slett kjipe!!

Var i bryllup for 2 måneder siden - blomsterbutikken pyntet kirken med blomster - resultatet var alldeles nydelig!! - Pris?? De betalte 800 kroner alt i alt!! Hva får du for 800 kroner i dag - ikke mye!

Resultatet for disse 800, var et varig nydelig minne om en spesielt vakker dag i en spesiell vakker kirke!

Kjipinger! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..kiip og kiip, den var ny.

Synes det blir feil å hevde at man er en kjiping bare fordi man forsøker å spare på enkelte områder.

Men samtidig er det jo greit med tilbakemeldinger. Håper bare at ikke våre gjester reagerer sånn som deg.

I kirka (som jo er et lokale for store anledninger) skal vi være ca 3 kvarter. I bryllupslokalet derimot er vi maaange timer og her blir det pynta.

Men kanskje vi er litt kjipe. Synes uansett det er viktig å kunne betale regningene i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gift 5 april

Vi kjøpte hvite kalabeger til å ha på alteret. På de 10-15 første benkeradene, oppå enden, la vi en liten gren eføy fra hagen, sammen med en hvit tulipan. Veldig dekorativt. Blomsterdekoratør dekorerte en stor flerarmet gulvlysestake på en utrolig stilig måte, matchet buketten og borddekorasjonene. GIkk i grønt og lyst. Denne sto fremme i koret, og vi tok den med til festlokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med deg jeg, Cinderella... vi skal også "være kjiiipe" :wink:

Kirken er vakker i seg, og jeg er av den oppfatning at enten skal det være så det virkelig synes, ellers kan kirken være sin egen dekor.

Alteret får forresten en liten blomster oppsats, da dette er ett intenst ønske fra presten :hoho:

Vi skal ha masse levende lys i kirkens egne kandilabere, og vi skal bruke den stor svarte globen som står v inngangen, med plass til 100 små hvite lys. Her oppfordrer vi gjestene til å tenne ett lys når de kommer inn i kirken "for tro, håp og kjærlighet". På bordet sammen med lysene skal det ligge èn langstilket Grand Prix rose.

Lys er vakkert i vakre kirker! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter heller ikke inne i kirka. Både fordi det er unødvendig, da kirken er vakker i seg selv og fordi vi er med i "kjipeklubben" :wink: og sparer penger der vi kan.

Men vi har kjøpt et par store krukker som vi planter et eller annet fint i ( i riktige farger :wink: ) og setter på kirketrappa. Siden det blir en del fotografering der, kan det gjøre seg med litt pynt. Så tar vi dem med oss til lokalet og setter dem på trappa der. Og når hele bryllupet er over kan de få stå i hagen eller på verandaen. "Resirkulering" på sitt beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...