Orthia Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Har noen her vært på Lesvos, og har lyst til å dele erfaringer? Vi (familie med to barn) planlegger tur til sommeren, og vil gjerne høre litt om øya. På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har vært der og synes egentlig ikke øya er særlig egnet for barn. Vi bodde på andre siden av øya i forhold til flyplassen/hovedstaden og det er en lang og kronglete busstur/biltur rundt dit. Flere som ble bilsyke på bussen vår, begge veier. Øya er steinete og bratt. Landsbyen vi bodde i var veldig koselig og stranda flott, men det er lite turisme der og ikke noe tilrettelagt for barn. Stranda var heller ikke særlig barnevennlig. Det er også lite å foreta seg utenom stranda eller å reise rundt, men pga geografien må man ta lange omveier. Vi var to voksne som reiste kun for å slappe av i sola, dro inn til nærmeste bittelille by om kvelden for å spise middag, og det passa øya veldig godt til.
Orthia Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2008 Mener du "ikke barnevennlig" i type at det ikke er bamseklubber, barnemenyer, badeland og svenske kelnere? I så fall er det helt ok. Om stranden er dårlig og det er mye trafikk, stiller saken seg litt annerledes. Barna er forresten 18 mnd og 7 år, og vi har sett på byen Petra. Noen flere som har vært på Lesvos?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #4 Skrevet 13. januar 2008 Jeg kjenner ikke til Petra, så det er vanskelig å svare på hvordan det er der, vi var i den sørlige delen, nær Plomari. Stranda var fin den, men ikke barnevennlig i den forstand at det var småstein og ganske brådypt med en god del strøm og dønninger. Det var og en god del trafikk gjennom landsbyen vi bodde i ja.
Solknapp Skrevet 13. januar 2008 #5 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Vi er ett par som var på Lesvos i fjor, september. Om det er spesielt barnevennlig er jeg usikker på, men vi så veldig lite barnefamilier, i tillegg er det mye bakker i byen (Molyvos), så om dere har planer om å gå mye rundt, kan det bli slitsomt. Det er en sjarmerende og typisk gresk by, med ett godt utvalg av hyggelige restauranter. Vi leide scooter og reiste rundt hele øya, men fant ikke en eneste fin strand. De som vi så var grovkornete og vannet var grønt og grumsete. Reiste også innom byen Petra som er verdt ett besøk dersom dere har anledning, veldig idyllsk! Konklusjonen min er nok at dette er en øy som mest egner seg for par, uten barn og som ikke har for store krav til strender. Året før var vi på Karpathos, vi likte oss _mye_ bedre der. Der var det også mange bedre strender og mer å gjøre! Jeg vil også si at dette er ett mer barnevennlig sted, også fordi enkelte av strendene er langgrunne og uten for mye stein og kratt. Endret 13. januar 2008 av Solknapp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå