*Emma* Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Får man bort mere skitt om man renser klærne enn når man vasker dem? Jeg har nettopp kjørt brudekjolen min 2 runder i vaskemaskinen på 30 grader -vil liksom ikke koste på rens om jeg ikke får solgt den..... Kjolen klarte seg fint i maskinen - ingen skader eller noe, (selv med masse tyll og perler på etc etc), men den blir ikke helt ren. Ganske mye av møkka er b litt borte etter 2 runder, men ikke alt. Det er feks endel møkk UNDER på slepet som ikke går av...det er blitt mye bedre da også oppdaget jeg nå en flekk midt på skjørtet forran. Det som er under slepet er kanskje ikke så farlig (om jeg får tak en smart kjøper..he he) men flekken midt på forran er det nok ingen som vil ha.. Derfor lurer jeg..omjeg leverer den til rens, vil de da få av flekkene? For hvis de ikke klarer mere enn maskinen så er det jo ingen vits.. Tåler den at jeg tar litt klorpå flekken tro??? Endret 12. januar 2008 av *Emma*
Merneith Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Ikke bruk klor.. Men hva med en flekkfjerner? Generelt er det ikke så lurt å vaske et plagg i vaskemaskinen før du har fjernet vanskelige flekker, da flekkene kan bli permanente. Men nå har du vasket på bare 30 grader, så det har antakelig gått bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå