Gå til innhold

Husbygging

tuva77

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen av dere hadde erfaring med dette, og hvor lang tid tok det fra dere begynte til dere flyttet inn. Vi har snekkre som setter opp huset vårt, skal kun male vi.

Dem begynte i midten av april og sier vi er inne i August, høres det reeelt ut synes dere?

Vi må si opp der vi bor nå så vi er helt avhengig av å komme inn i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig å si hvor lang tid dette tar.

Men dere bør få en slags garanti hos firmaet som setter opp huset, ellers kan det ta en evighet!

Det høres reelt ut at huset skal stå ferdig til august, men problemer kan oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gikk det omtrent 7 mnd. fra de begynte med tømmerarbeidet og til vi kunne flytte inn. Tidsperspektivet kommer helt an på om tømmermennene bygger alt selv eller om det f.eks. kommer ferdige deler til byggeplassen. Hos oss bygde tømmermennene alt på plassen.

Malingen vil ta litt tid - jeg hadde folk til å gjøre dette arbeidet. Hos oss ble det regnet med 4 uker til maling - så de 7 mnd. er inkludert 4 uker med maling. Dette for at tømmermennene skulle tilbake i huset og gjøre resten av arbeidet etter at malerne var ferdige.

Lykke til med husbyggingen - det er kjempespennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når foreldrene mine bygde hus (riktignok over 20 år siden, men....) ble gulvet i kjelleren støpt i påsken (i begynnelsen av april tor jeg) og vi flyttet inn til skolestart samme år. Altså omtrent 4 måneder. Da gjensto litt på soverommene i underetasjen og forblending av fasaden. Huset var ganske stort.

Det lureste du kan gjøre er å sette opp en kontrakt med ferdigstillelsesdato (la snekkerne si når den skal være) og bli enige om hva som skal være ferdig til da. Etter denne datoen må snekkerne betale dagmulkter. Da har du i hvert fall et pressmiddel dersom ting skulle ta veldig lang tid.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Ringte snekkerene i dag, og de mente de hadde god margin til å bli ferdig i august., selv om det skulle bli noe uforutsett.

Takk for hjelpen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde kontrakt på at huset skulle være ferdig innen 6 mnd. Det gikk med god margin til tross for 4 ukers sommerferie og en liten streik. Så i begynnelsen av september bør du i alle fall ha tak over hodet.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...