Gjest Kolibrien Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg bestilte en blomst til en dag og fikk den bringt. Jeg spurte hva den kostet og fikk oppgitt pris, og hva det kostet å bringe. Så får jeg regningen, der har de lagt til moms..Det hørte jeg ingenting om. Når jeg er i butikker som driver med slikt, så ser en prisen på blpmster og regner da med at det er med moms... Er det annerledes ved bringing? Det skal ikke bli mere bestilling av meg på denne måten. Regningen ble på 170 kr ekstra med bringing,moms, fakturagebyr. heretter blir det å overføre penger til kjente i nærheten som kan handle for meg.
Gjest Blomstergjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg bestilte en blomst til en dag og fikk den bringt. Jeg spurte hva den kostet og fikk oppgitt pris, og hva det kostet å bringe. Så får jeg regningen, der har de lagt til moms..Det hørte jeg ingenting om. Når jeg er i butikker som driver med slikt, så ser en prisen på blpmster og regner da med at det er med moms... Er det annerledes ved bringing? Det skal ikke bli mere bestilling av meg på denne måten. Regningen ble på 170 kr ekstra med bringing,moms, fakturagebyr. heretter blir det å overføre penger til kjente i nærheten som kan handle for meg. Det var merkelig! Jeg jobber på en blomsterbutikk og har aldri hørt om noen som legger til moms på regningen. Når jeg tar imot ordrer sier jeg hva blomsten koster, hva budet tar i frakt og at det er faktureringsgebyr. Frakt og faktureringsgebyr kommer på litt over 100 kroner. Har du ringt å snakket med butikken igjen?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Det var merkelig! Jeg jobber på en blomsterbutikk og har aldri hørt om noen som legger til moms på regningen. Når jeg tar imot ordrer sier jeg hva blomsten koster, hva budet tar i frakt og at det er faktureringsgebyr. Frakt og faktureringsgebyr kommer på litt over 100 kroner. Har du ringt å snakket med butikken igjen? nei, jeg betalte,men tenkte på det i dag da jeg var i en blomsterbutikk. Der fikk jeg oppgitt pris.....ikke noe moms. Det er jo så mye nye regler at en vet jo ikke....bla er det nå moms på hotellovernatting,men kan det tenkes at det er det med blomster også? hvor finner jeg regler for slikt da?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 nei, jeg betalte,men tenkte på det i dag da jeg var i en blomsterbutikk. Der fikk jeg oppgitt pris.....ikke noe moms. Det er jo så mye nye regler at en vet jo ikke....bla er det nå moms på hotellovernatting,men kan det tenkes at det er det med blomster også? hvor finner jeg regler for slikt da? Ps. Det er lagt til moms på alt. Kort, kjøring og fakturaen.
Gjest Samme blomstergjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Det var merkelig! Jeg jobber på en blomsterbutikk og har aldri hørt om noen som legger til moms på regningen. Når jeg tar imot ordrer sier jeg hva blomsten koster, hva budet tar i frakt og at det er faktureringsgebyr. Frakt og faktureringsgebyr kommer på litt over 100 kroner. Har du ringt å snakket med butikken igjen? Forresten, har du sendt blomsterhilsen til et annet sted enn der du bor? Det er flere kjeder som formidler blomster, eksempelvis Euroflorist og Interflora. Dersom du sender en floraordre koster dette rundt 125 kroner (inkludert frakt og at butikken sender ordren videre for deg). Dersom du ikke betaler i butikken, men får tilsendt regning tar nok butikken et fakturagebyr på ca 40-50 kroner. Neste gang kan du bestille på nett. Eller du selv kan finne en blomsterbutikk i nærheten av din familie eller venner og ringe direkte til butikken. De fleste butikkene kan trekke beløpet direkte fra VISA-kortet ditt og du slipper da fakturagebyr. Det er jo ingenting som er så hyggelig som å få en blomsteroverraskelse på døra:)
bella domina Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Det er ikke mye som ikke er momspliktig her. Men butikken er pliktig å oppgi pris INKLUSIVE moms til deg som er forbruker, så her er det helt klart gjort en feil.
Gjest Gjest_Sol79_* Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 nei, jeg betalte,men tenkte på det i dag da jeg var i en blomsterbutikk. Der fikk jeg oppgitt pris.....ikke noe moms. Det er jo så mye nye regler at en vet jo ikke....bla er det nå moms på hotellovernatting,men kan det tenkes at det er det med blomster også? hvor finner jeg regler for slikt da? Moms på blomster har det alltid vært. Skjønner ikke hvor du har det fra at blomster er en avgiftsfri vare. Det som derimot er litt snodig er at du fikk oppgitt prisene eks mva, da det ikke er spesielt vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå