Gå til innhold

Krise, har fått kjøttdeig fra Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg har fått tre pakker med kjøtt deig, ca 2kg pr pakke. Denne er kjøpt ufryst i sverige, men han som kjøpte den har fryset den ned uten å dele opp pakkene...

Blir kjøttet ødelagt om jeg tiner det opp og så fryser det ned igjen i porsjons pakker?

Eller må jeg steke det og så fryse det ned igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Leo i.i.
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke optimalt, men hvis du tiner det halvveis, så kan du dele kjøttdeigen i passende biter med en brødkniv og fryse ned igjen i porsjonspakninger.

Skrevet
Det er selvfølgelig ikke optimalt, men hvis du tiner det halvveis, så kan du dele kjøttdeigen i passende biter med en brødkniv og fryse ned igjen i porsjonspakninger.

Det går jo da, om den da ikke blir ødelagt, trenger bare tine den slik at jeg klarer å skjære igjennom...

Gjest rikkerikke
Skrevet

Alternativet er å lage mye mat en dag. Steke opp og lagge kjøttsaus til pasta, kjøttkaker og annet. Det er mulig å fryse stekt kjøttdeig også.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på å halvtine den og så fryse igjen.

Hvorfor kan du ikke bare lage kjempeporsjoner av f eks kjøttsaus, kjøttboller, kjøttkaker, fryse ned lasagne etc.? Da har du jo til og med ferdig middag i frysen.

Gjest CatClaw
Skrevet

Det går veldig fint å tine den bittelitt, også dele den opp, og ha den rett i fryseren etterpå. Dette har jeg gjort selv mange ganger, og det går like fint hver gang.

(har til og med gjort det med kylling. tenker det var mange som satte kaffen i halsen nå jeg..)

Lykke til!

-Kokka.

Skrevet
Det går veldig fint å tine den bittelitt, også dele den opp, og ha den rett i fryseren etterpå. Dette har jeg gjort selv mange ganger, og det går like fint hver gang.

(har til og med gjort det med kylling. tenker det var mange som satte kaffen i halsen nå jeg..)

Lykke til!

-Kokka.

Hihi, du er vågal!

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å tine kjøttdeigen litt for så å dele den i mindre biter. Kjøttdeig skal jo uansett gjennomstekes skikkelig.

Skrevet

Hvis den bare er frosset en gang før, kan du tine den opp, dele og fryse ned en gang til. Men da bør den brukes neste gang den tines opp.

Skrevet

Ser ut til at jeg tiner den litt og så deler den opp. Skal bruke den med gang den tas opp av fryseren igjen :)

Gjest CatClaw
Skrevet
Hihi, du er vågal!

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å tine kjøttdeigen litt for så å dele den i mindre biter. Kjøttdeig skal jo uansett gjennomstekes skikkelig.

Tipper det var noen som satte kaffen i halsen. Mange er jo heeelt hysteriske når det gjelder kjøtt. og spesielt kylling.

Ser ut til at jeg tiner den litt og så deler den opp. Skal bruke den med gang den tas opp av fryseren igjen :)

Jeg tror det går kjempebra jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...