Kylling Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har normal/fet hudtype. Tendenser til kviser innimellom. Huden er noe ømfintlig, så jeg har bestilt Liquid Facial Soap Mild og Clarifying Lotion Mild. Nå er jeg i tvil om jeg skal kjøpe Dramatically Different Moisturising Gel eller Lotion.. Gel`en er for Combination oily to oily og lotion`en er for Very dry to dry combination.. Er i tvil, for jeg er redd gel`en gir for lite fuktighet og at lotionen skal bli for fet for min hud.. Noen som kan hjelpe?
Kylling Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. januar 2008 Lurer også på hva slags krem jeg bør bruke på natta i kombinasjon med disse produktene..
Saeria Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Jeg tror jeg ville gått for gelen. Den inneholder sannsynligvis ikke noe særlig fettstoffer, som fet hud produserer for mye av, men den fukten huden mangler. Kremer for tørr hud er jo ment å erstatte de fettstoffene huden mangler. Av nattkremer vil jeg si at jeg har god erfaring med Excuviance sin nattkrem. Den er grønn og på krukke. Fåes hos hudpleier og den er veldig drøy. Endret 12. januar 2008 av Saeria
Merneith Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Jeg ville nok kjøpt Lotion, men jeg vet det er veldig mange som er fornøyd med gel'en. Særlig nå i vinterstid merker jeg at huden trenger litt fett. Har du mulighet til å prøve de først? Ellers vil jeg si at ansiktsvannet - mild clarifying lotion er helt fantastisk For meg ble Mild Liquid soap litt for uttørkende, så jeg bruker extra mild.
Kylling Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har prøvd lotion`en, og den var ganske god. Følte ikke den var fet. Men den var litt ekkel å påføre, følte jeg måtte gni veldig for å få den inn i huden. Jeg er sannelig ikke sikker jeg...
RedFox81 Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hadde faktisk samme problemet, klarte aldri å velge og kjøpte noe annet, ikke clinique sin.. Så si ifra her, om du finner det ut! Ja, jeg var også veldig fornøyd med den ansiktvask (den milde), brukte den opp nå. Clarifying lotion, derimot, likte den ikke så godt, den lukter sprit og virker uttørrende på huden (kjøpte nr 3, rosa væske). Endret 12. januar 2008 av RedFox81
Grissini Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Jeg vil anta at jeg har lignende hudtype som deg, og jeg bruker lotion nå på vinterstid og gelen ellers i året.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Hadde faktisk samme problemet, klarte aldri å velge og kjøpte noe annet, ikke clinique sin.. Så si ifra her, om du finner det ut! Ja, jeg var også veldig fornøyd med den ansiktvask (den milde), brukte den opp nå. Clarifying lotion, derimot, likte den ikke så godt, den lukter sprit og virker uttørrende på huden (kjøpte nr 3, rosa væske). ALLE burde velge den milde varianten av toneren, uansett hudtype. Den milde varianten inneholder ikke alkohol, noe alle de andre har. Jeg føler jeg har testet ut alle de dyre merkene på markedet, men nå har jeg innsett at Clinique er den beste og rimeligste jeg finner...
Kylling Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2008 Tror jeg lander på lotion jeg. Er opptatt av å få nok fuktighet. Mulig eg går over til gel på sommeren ja,. Takk for tips!
Rexina Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 Jeg vil også si at Ciniqie er en bra serie. Likte dette godt, men klarte aldri å bestemme meg for fuktighetskrem jeg heller, så jeg kjøpte Superdefense. Brukte Extra Mild rens (som huden min likte godt) og Mild tonic (som jeg liker veldig godt). Etterhvert bytta jeg over til Mild rensen etter anbefaling fra en Clinique dame som analyserte huden min. Denne ble ikke for uttørrende, men jeg likte ikke den så godt som Extra Mild.. Den passa huden min bedre, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke likte den så godt.. I hvert falll, så bytta jeg over til Dermalogica, som jeg skal teste litt mer av, før jeg eventuelt bytter tilbake til Clinique:) Har hitill bare rensen fra Dermaloica og den synes jeg er herlig, men får snart et rensesett i posten derfra så skal bli spennende å prøve!
PoisonIvy Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Litt forvirret.... Er 1 extra Mild og 2 Mild, eller? Kan ikke se at produktene er merket med noe annet enn tall...
PoisonIvy Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Enda mer forvirret Fant en merket med Mild nå, men kan ikke se hva som er forskjellen på denne og den som er merket med 1.. HJELP!
Gjest Mirabelle Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Å tilføre huden fuktighet er ikke det samme som å tilføre fett = mer kviser. Selv har jeg kviser men tørr hud. Hudpleieren min har anbefalt meg en hudkrem for tørr hud som gir mye fuktighet og den gir ikke mer kviser. Du kan trygt velge lotion for tørr hud. Selv har jeg dårlig erfaring med Clinique - fikk bare mer kviser (og irritert hud)uansett hva jeg prøvde av rense-produktenee... Også synes jeg ikke at produktene lukter noe godt. De lukter liksom litt sånn kjemisk og "tannlege"-aktig. Clarifying lotion synes jeg derimot er god.
Rexina Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Mild er uten alkohol 1,2, 3 og 4 er med. det er foskjellen:)
Gjest Gjest_abc_* Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Hmm... Når jeg kjøpte Clinique serien første gang fikk jeg beskjed om å bruke den gule gelen og krem i tillegg. Er ikke det riktig det da?? Bruker Decleor aroma purete som dagkrem og Decleor Aromessence på natta.
Rexina Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Da jeg brukte Clinique første gang brukte jeg rensen i mild, toneren i mild og en defencekrem, ikke den gule i det hele tatt. Da jeg brukte det andre gang brukte jeg den samme rensen og toneren , men den gule lotionenen i stedet. Begge deler funka. Synes det siste var best for defencekremen var litt for fet for min hud synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå