Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hallo Jeg skal begynne på skole i Oslo til høsten, og trenger derfor en plass å bo. Hadde tenkt å lage meg et lite budsjett til da, og derfor lurer jeg på om noen vet hvor mye dette koster (inkl. vann, strøm osv).
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Sjekk www.finn.no og www.hybel.no så finner du ut hva det koster der du har lyst til å bo også.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Sjekk www.finn.no og www.hybel.no så finner du ut hva det koster der du har lyst til å bo også. Ok, tusen takk :D
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Hvilken skole skal du begynne på? Universitetet ligger under Sio (Samskipnaden i Oslo), de leier ut hybler. Høgskolen ligger innunder OAS, som også leier ut hybler. disse to samskipnadene finner du på henholdsvis sio.no og oas.no. Hyblene koster vel fra 2000 og oppover inkludert strøm.
Shabana Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Og noen av hyblene og leilighetene har også inkludert kabel tv og internett.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Et lite tips kan være Bondeungdomslaget sin eiendom. Ligger veldig sentralt (Nordahl Bruns gate). OBOS tar seg av utleien, så ring dem og hør om de fortsatt leier ut der. Standarden er kanskje ikke topp, men går fint an å pynte opp rommet i det minste. Jeg betalte 3000 i mnd. inkl alt. Da var det vask og et kjøkkenskap på rommet, delte dusj og kjøkken med en del andre. Grei hybel hvis man ikke er veldig mye hjemme. Trengte ikke månedskort så sparte noen hundrelapper i mnd. der, samt til taxi om kvelden. Ellers leier OBOS ut ganske rimelige hybler, bare å sjekke hjemmesiden deres. Hvis du ønsker studentbolig gjennom samskipnaden ville jeg leid fra mai/juni, ofte leier de ut litt billigere om sommeren mot at man flytter inn tidlig.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Her er prislisten til Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad (OAS). Tror det lønner seg å søke litt tidlig på sommeren ja. Man får ofte litt det man betaler for, så husk å vurder hvor viktig standard er for deg i forhold til prisen. Prisliste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå