Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Vurderer å selge bunaden min.

Men jeg aner ikke hvilken pris jeg kan ta for den.

Det er en buskerudbunad, jeg har det meste av tilbehør til den - alt av sølv (tror jeg ihvertfall)

Jeg fikk den til konfirmasjon - det er ti år siden. Men den er ikke brukt mer enn rundt 6 ganger.

noen som har noen ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt prisnivået på brukte bunader, men hva med å ta en titt på finn.no el og se hva tilsvarende bunader er til salgs for?

Skrevet

Sikker på at du vil selge den? Selv om man ikke bruker bunad så mye, så er det et kjekt og pent plagg og ha.(synes jeg da ;) )

Jeg bruker heller ikke min bunad så mye, noen ganger på 17.mai, noen ganger i bryllup. Har hatt min i 15 år, og brukt kanskje 10 ganger, men jeg kommer aldri til å selge den.

Hadde datteren min solgt noe hun hadde fått i gave av oss, så tror jeg jeg hadde blitt litt lei meg, hvertfall visst hun ønsket seg det når hun sto til konfirmasjon.

Gjest Catwoman
Skrevet

jeg har gjort det - de ligger på alt fra 12 - 20000. Men jeg har ikke sett akkurat den modellen jeg har. Og det er vel forskjell på forskjellige bunader hva de er verdt.

Og til siste gjest: jeg vurderer det, jeg har ikke bestemt meg enda. Jeg har overhodet ingen glede av bunaden min lenger - de siste gangene jeg har brukt den har det vært kun fordi jeg har følt at jeg må. Jeg synes bunad er ubehagelig og stort og klumpete å gå med, og føler meg absolutt ikke fin, tvert imot. Så da er det vel strengt tatt ingen grunn til å ha den hengende i skapet bare for å ha den der?

Skrevet

Nei, det er ikke det, jeg skjønner godt det. Selv er jeg veldig glad i bunaden min og bruker den så ofte jeg kan. Jeg fikk min i konfirmasjonsgave fra mine foreldre og det kunne ikke falle meg inn å selge den.

Men bunader skal jo ikke være klumpete eller ubehagelig å ha på, kanskje den trenger litt tilpasning? Min er varm på sommerdager, ja, men den sitter godt og er god å bevege seg i. Har til og med jobbet en 17.mai på et sykehjem i den, beboerne syntes det var så artig.

Skrevet

Jeg hadde ventet. Du er bare i starten av tyveårene og det er stor sjans for at du kommer til å angre når du blir litt eldre. Man blir mer sentimental med årene, og du skal ikke se bort ifra at den vil få enorm affeksjonsverdi med årene, og at man endrer smak med alderen er noe alle vet. Om bunaden ikke passer hadde jeg kanskje solgt den om det ikke var håp om at den kunne passe igjen...

Gjest rikkerikke
Skrevet
Jeg hadde ventet. Du er bare i starten av tyveårene og det er stor sjans for at du kommer til å angre når du blir litt eldre. Man blir mer sentimental med årene, og du skal ikke se bort ifra at den vil få enorm affeksjonsverdi med årene, og at man endrer smak med alderen er noe alle vet. Om bunaden ikke passer hadde jeg kanskje solgt den om det ikke var håp om at den kunne passe igjen...

De aller fleste bunader er jo sydd slik at de kan syes ut og inn etter behov. Enig med flere her jeg. Vent noen år, og legg kanskje litt penger i å få den tilpasset deg på nytt.

Gjest Catwoman
Skrevet

Men nå var kke spørsmålet om hvorvidt jeg burde selge eller ikke da ;)

Det var pris jeg lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...