Gå til innhold

Yusufs kronikk i A-magasinet og Gundersen på Grosvold

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

http://www.aftenposten.no/kul_und/article2190532.ece

Før jeg rakk å lese dagens A-magasinet, så jeg 'Grosvold' på Nrk1. Mia Gundersen var en av gjestene, og temaet var dagens innlegg i A-magasinet, der det blir stilt spørsmålstegn ved parets opptreden i media.

Jeg synes Gundersen argumenterte noenlunde vettugt. Så gikk jeg på do, og tok med meg A-magasinet. Der fremgår det at paret over 8 sider i Se og Hør har latt seg avbilde, m.m.

Men, jeg innbiller meg ikke at dette er en bevisst "mediestrategi". Jeg tenker mer at det et iboende ekshibisjonistisk behov som lå til grunn. I forhold til den type medier vi her snakker om, kan vi gjerne stemple det som "dårlig smak", "mangelfult utviklede sjelsevner" m.m.

Jeg føler at Aftenpostens artikkel legger seg på et for høyt nivå, og at dette ikke handler om noen strategi, men om et par med en iboende trang til å fremheve seg selv (litt som meg på et debattforum), og samtidig utvise en mangelsykdom i.f.t. den allmenne oppfatningen av "god smak" (dette gjelder selvsagt ikke mitt innlegg!).

Noe sier meg at Gundersen ikke ville blitt invitert hvis Grosvold visste at Yusuf ikke ville komme. Det kunne lett blitt pinlig for Gundersen, men med kun henne i studio, unngikk vi den moroa.

Det virker som mange av showbiz-folka mangler litt bakkekontakt og oversikt over hva Hvermannsen mener om den slags. Eller hur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Yusuf har ett poeng i forhold til feks Madonna og Angelina Jolie, men at hun bommer litt med å bruke Mia Gundersen og mannen som eksempel, siden de faktisk er ufrivillig barnløse.

Greit nok at hun stiller spørsmål ved at de eksponerer barnet sitt slik, men jeg synes ikke det er relevant at han er adoptert i akkurat dette tilfellet.

Skrevet

Jeg synes at Yusuf begår et betydelig overtramp i denne saken. Hadde hun snakket generelt om kjendisadopsjon, så ville saken fremstilt seg annerledes.

Å antyde at en adopterer et barn pga imaget er horribelt. Virkelig et spark under beltestedet.

Ellers kunne jeg godt tenke meg å kommentere noe som Yusuf skriver i sin opprinnelige artikkel:

Mange mennesker adopterer barn. Det er beundringsverdig.

Beundringsverdig? Men bare hvis det ikke er kjendiser? Personlig har jeg ikke helt sansen for at adopsjon fremstilles som "u-hjelp", noe jeg synes slike kommentarer faktisk underbygger.

Skrevet
Jeg synes at Yusuf begår et betydelig overtramp i denne saken. Hadde hun snakket generelt om kjendisadopsjon, så ville saken fremstilt seg annerledes.

Å antyde at en adopterer et barn pga imaget er horribelt. Virkelig et spark under beltestedet.

Ellers kunne jeg godt tenke meg å kommentere noe som Yusuf skriver i sin opprinnelige artikkel:

Beundringsverdig? Men bare hvis det ikke er kjendiser? Personlig har jeg ikke helt sansen for at adopsjon fremstilles som "u-hjelp", noe jeg synes slike kommentarer faktisk underbygger.

Veldig enig!!

Synes det blir tåpelig å ta Mia og mannen for noe hun(Yusuf, hvis hun er journalist da?) tross alt selv er en del av; media. Det er jo blitt sånn at folk sluker alt om kjendisene, og når noen får et barn, så ja, da blir det jo enda mer oppmerksomhet. At det har gått over alle støvelskaft får så være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...