Gå til innhold

Skiklær, stor str

Gjest gjest nå

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå

Jeg bruker str. 46/48 og er på (snart desperat) jakt etter skiklær. Bruker som sagt str. 46/48 og er i tillegg ganske lav. Har vært en runde rundt for å finne noe, men finner jo ingenting som passer. Det eneste jeg har funnet hittil er store herre-modeller, men da er de jo en halv meter for lang i bena og det er jo ikke så enkelt å legge opp gore-tex.

Er det noen som har tips om butikker/merker som selger slikt i store størrelser?

Evt. modeller? Idag har jeg prøvd Norrøna Narvik (xl), Bergans Nordkapp (xl) og en fra Nike (husker ikke modellen, men det var også xl) Ingenting har passet.

Norrøna og Bergans modellen fikk jeg på meg, men da satt de rimelig stramt over lårene og jeg fikk ikke igjen knappen. Nike-buksen fikk jeg ikke over rumpa engang.

Er på slankekur så vil helst ikke betale så altfor mye siden buksen forhåpentligvis bare skal brukes denne sesongen. Men skitur er bestilt, og jeg må jo ha noe på meg så når alt kommer til alt er jeg villig til å betale nesten hva som helst.

*Hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, MÅ det være goretex? Jeg vet egentlig ikke hvor du skal lete, men hvis du utvider mulighetene får du jo mer å velge i. Min samboer f.eks. bruker Norrønas anorakk og anorakkbukse når han står på ski Alpene, f.eks. Så lenge det ikke er vått og regn fungerer det utmerket. Litt avhengig av hvor du skal kan kanskje rett og slett tykt og vindtett stoff være utmerket og da blir jo utvalget generelt større.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne, for eksempel. Har gode erfaringer med firmaet, de leverer med UPS, pleier å ta rundt en uke. 16 tilsvarer 46/48. Med frakt og toll/moms bør den komme på under en tusenlapp. Men jeg ser den nesten er utsolgt i din størrelse, altså.

Eller denne?

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå
Hm, MÅ det være goretex? Jeg vet egentlig ikke hvor du skal lete, men hvis du utvider mulighetene får du jo mer å velge i. Min samboer f.eks. bruker Norrønas anorakk og anorakkbukse når han står på ski Alpene, f.eks. Så lenge det ikke er vått og regn fungerer det utmerket. Litt avhengig av hvor du skal kan kanskje rett og slett tykt og vindtett stoff være utmerket og da blir jo utvalget generelt større.

Lykke til!

Neida, det trenger ikke være goretex. Men det bør være vannavstøtende hvertfall.

Denne, for eksempel. Har gode erfaringer med firmaet, de leverer med UPS, pleier å ta rundt en uke. 16 tilsvarer 46/48. Med frakt og toll/moms bør den komme på under en tusenlapp. Men jeg ser den nesten er utsolgt i din størrelse, altså.

Eller denne?

Den buksen så jo veldig fin ut (særlig den første, men den blir nok for liten). Kanskje jeg skal prøve meg på den andre du linket til. Vet du noe om hvordan størrelsene er? 16 er vel 44 i norsk størrelse, så er litt redd for at den blir litt liten. Vet du om det er noe problem å returnere varene om de ikke passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det trenger ikke være goretex. Men det bør være vannavstøtende hvertfall.

Den buksen så jo veldig fin ut (særlig den første, men den blir nok for liten). Kanskje jeg skal prøve meg på den andre du linket til. Vet du noe om hvordan størrelsene er? 16 er vel 44 i norsk størrelse, så er litt redd for at den blir litt liten. Vet du om det er noe problem å returnere varene om de ikke passer?

Nei, omvendt. 16 tilsvarer som regel en stor 46, min erfaring er at amerikanske 16 er nærmere 48 enn 46. (jeg bruker 46 i bukser, og 16 blir som regel i romsligste laget for meg. Varene kan returneres, ja, og firmaet er veldig greie å forholde seg til.

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest nå
Nei, omvendt. 16 tilsvarer som regel en stor 46, min erfaring er at amerikanske 16 er nærmere 48 enn 46. (jeg bruker 46 i bukser, og 16 blir som regel i romsligste laget for meg. Varene kan returneres, ja, og firmaet er veldig greie å forholde seg til.

Ah. Tusen takk. Det var jo veldig greit. Gjør jeg enkel prosess og bestiller der. Er bare deprimerende å gå fra butikk til butikk uten å finne noe. I og med at leveringstiden er såpass kort får jeg tid til å returnere den og prøve å finne noe her hjemme uansett hvis det skulle vise seg å være fiasko.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest nå

Jeg fikk buksen som Junia anbefalte idag. Den var dessverre for liten, men jeg likte den veldig godt. Den hadde passelig lengde og god passform. Så jeg beholder buksa, kanskje er den passe på slutten av sesongen eller til neste vinter i det minste. Får prøve med på Sportmann i steden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det ikke var helt krise, var jo litt usikker på om jeg hadde ledet deg helt på villspor. Trøsten er at det er god kvalitet for en billig penge, og kan du bruke den neste år, er det jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor goretex?. Har selv veldig god erfaringer med (norrøn) anorakk i bomull. Om man går ned en del kilo passer den utmerket allikevel. Bare å snøre den inn i livet. Er også biligere enn goretex klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...