Gå til innhold

når venninner ikke "godtar" andres forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! dram, drama, drama.

jeg har for noen mnd siden blitt sammen en gutt jeg nå er utrolig glad i.

en jeg har det veldig bra med. en jeg aldri har hatt det så bra med egentlig =)

problemet oppi det hele er når utenforstående mennesker blander seg inn i forholdet vårt.

Det har ikke vært mye av det, men jeg vet at en ganske god venninne av meg ikke liker at vi er sammen.

han jeg er sammen med er søskenbarnet til hennes eks, og hennes eks igjen har for flere år siden, da de var sammen vært masse utro mot henne, og han løy ovenfor henne flere ganger.

dette var hennes første og største kjærlighet har hun fortalt meg, men hun er også veldig bitter på ting han har gjort.

blandt annet misliker hun vennene hans, og søskenbarnet hans som er min kjærest nå har fær vært mye med han.

hun dømmer med andre ord min kjæreste pga hennes eks tidligere handlinger.

Hun kom på besøk for en uke siden.

det blir bare så rart når hun kommer. hun er korttalende og nesten snurt ovenfor kjæresten min.

når han lå og strøyk meg på magen fikk jeg en vemmelig følelse og ville at kjæresten skulle slutte, for hun ga oss slike blikk som ikke virket så hyggelige.

hennes eks var her i jula. jeg fortalte henne dette i forrige uke.

hun ble helt satt ut, og ovenfor henne føler jeg at jeg begår et overtramp.

at hun har "rettighetene" og mer kjennskap til min kjæreste og hennes eks, slik at hun rakker ned på disse guttene ovenfor meg.

så lurer jeg.

hva sier jeg når hun sier at jeg er for god for kjæresten min?

Og burde jeg føle at jeg gjør noe galt selv om jeg en sjelden gang (fordi eksen min ser han en sjelden gang og) møter han.

sist hun var her svarte hun kjæresten min utrolig frekt.

han var sliten og spurte hvordan det gikk med henne og han fortalte at han hadde snakket med eksen hennes.

da svarte hun: jeg har det bra, og det er det som tells. mer burde ikke du bry deg med.

vi ble begge helt paffe og sa ingenting.

vi serverte mat og hun spiste masse mat, drakk flere flass vin, også dro hun.

hvorfor kan hun være sur på meg for at jeg er sammen med han?

bare så det er sagt. min kjæreste og henne har nesten aldri møttes, og kjenner ikke hverandre så godt.

jeg føler ikke at hun godtar OSS. og det er leit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt henne et ultimatum, enten så oppfører hun seg som folk eller så kan hun holde seg hjemme. Hadde aldri akseptert at noen av mine venner oppførte seg slik mot min kjæreste, og spesielt ikke når hun IKKE kjenner han noe særlig.

Hva hennes ex har gjort mot henne har IKKE noe med din kjæreste å gjøre, og såpass voksen bør hun være at hun forstår dette.

Er dere under 20 år eller? Høres nesten slik ut, også siden du tydeligvis ikke våger å gi henne beskjed.

Gjest Tigress
Skrevet

Dette virker jo fryktelig umodent da. Av henne mener jeg. Men ta en prat med henne - det kan jo tenkes at hun har informasjon om typen din som du ikke har, og at hun av den grunn har en god grunn til å være skeptisk. Det unnskylder eller forklarer likevel på ingen måte at hun er uhøflig. Til hennes forsvar vil jeg kommentere at du og kjæresten tydeligvis er litt kosete når hun er der. Det virker kanskje uskyldig, men det kan være veldig ubehagelig å være hos noen som sitter og småkoser og tar på hverandre konstant - en får litt inntrykk av at en er i veien.

Skrevet

Må si meg litt enig med TIgress her, det er ubehagelig å være den som ser på at kjærester koser, uansett hvor gode venner man er. Syns ikke det hører hjemme når man har besøk.

Jeg ville ha tatt en prat med venninnen din, og bedt henne si hva problemet er. Det kan godt hende at det hjelper at dere prater sammen ordentlig dere to, at hun da ser at hun oppfører seg dumt. Kanskje hun bare har lyst til å være sammen deg alene, uten kjæresten din? Ta noen jentekvelder.

Og du bør ikke bryte kontakten med eksen hennes pga henne, men du trenger kanskje ikke bli bestevenn med ham før venninnen din har kommet seg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...